![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik besef dat autisten daar een probleem mee hebben.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok, laten we het dan eens concreet maken. Wie zijn de neoliberalen in België? Hoe kijken zij aan tegenover vakbonden en andere maatschappelijke belangengroepen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kijk eerder naar het libertarisme en in Vlaanderen komen JM De Decker en zijn LDD van vroeger het dichtst in de buurt van wat dat voor mij betekent.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Los van de discussie wat nu juist neoliberalisme is, ik blijf bij het punt dat je niet op een lijst moet gaan staan om achteraf te zeggen dat je niet gaat zetelen en dan wat te schieten op het beleid van de partij waarvoor je net bent opgekomen.
Dat is gewoon puur kiezersbedrog. Het zou niet erg zijn mochten wij een democratisch land zijn, dat wil zeggen zonder opvolgerslijst, waarin Peumans gewoon zou vervangen worden door diegene met een tikkeltje minder stemmen. In de plaats daarvan krijgen de mensen die op hem gestemd hebben een compleet andere kandidaat met nauwelijks stemmen die een heel ander beleid voorstaat. Peumans is een dikke hypocriet door dan het beleid van N-VA als te liberaal betitelen, want de opvolger die door hem in de Kamer komt, staat 100% garant voor dat soort beleid. Ik denk dat wie nu voor hem gestemd heeft eerder "Beumans" zal denken dan "Peumans".
![]() |
#25 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Neolib...me_(hedendaags) In het kort is het Hayek vs. Keynes. Citaat:
Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 23 juni 2024 om 20:37. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Libertariërs verwerpen iedere vorm van overheidsinmenging als het gaat om loonafspraken, arbeidsstelsels... en bijgevolg ook de invloed van de vakbonden in de totstandkoming van al deze zaken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 23 juni 2024 om 21:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neoliberalisme is echter wel niet hetzelfde als het klassieke liberalisme. Het heeft weinig zin om hier een welles-nietesspelletje te voeren, want er is genoeg in boekvorm en in websites de informatie te vinden over het verschil tussen die twee vormen. In België hebben we geen "neoliberalisme", want de overheid komt regulerend tussen op meerdere domeinen, ook op die domeinen die door neoliberalen verworpen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Klopt
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() Wat stoort is dat het niet gaat om de uitvlucht neoliberalisme van Peulemans !!! Iedereen is vrij om te denken wat hij/zij zou willen.
Maar ..... Blijkbaar heeft Peulemans zelfs na al die jaren nog nooit het partij programma van NVA ten gronde gelezen waar de partij mee naar de verkiezing stapt. Anders zou hij voor een linkse partij gekozen hebben als het zoooooooooooo diep zit, pfffff ![]() Leeft Peulemans haantjes gedrag nog zoals in de tijd als net na het uiteenvallen van de VU ook al door het haantjes gedrag toen. Waardoor toen ook al de hoop van veel kiezers de grond werd ingeboord. Door ijdeltuiten. Idem: Is ook zo met schizofreen ijdeltuiten CD&V die beweerd midden te zijn maar waar hun stoottroepen vakbond en belangengroepen zo verbeten links zijn dat ze steeds weer het midden werkenden, zelfstandigen, boeren en bedrijven dodelijk de nek omdraaien. Idem: Of Net het zelfde als rechters die uitspraken doen door eigen vrije interpretatie van de wetten voorrang te geven op de strikte regel van de wet zelf. Idem: openvld waar ijdeltuiten zichzelf graag horen preken via hellenboog werk. In dit sjoemel merk België doen de ijdeltuiten of omgekochte vrijelijk wat ze willen en is het zelfs steeds meer de regel. Waarom zijn er wetten en regels of partij programma's ? ![]() Zelfs hier voert men niet de discutie ten gronde dat Peulemans niet alleen de partij blameert maar ook alle kiezers die op hem kozen toen hij zich verkiesbaar stelde onder NVA vlag. Dus onmiddellijk na de verkiezing een democratisch gebeuren belachelijk maakt. Geen wonder dat alles hier in de soep draait.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 27 juni 2024 om 03:31. |
![]() |
![]() |