Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2005, 07:26   #21
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dUSK
De vraag is ook natuurlijk, gaan ze je bewijs willen aanvaarden? Ze zullen aan zichzelf moeten toegeven dat al hun devotie aan god pure tijdverspilling was. Dat ze als een kip zonder kop hun illusie voor waar hebben genomen. Dat de dood toch hun angstig eindpunt zal zijn.
Hmm, ik heb niet behoorlijk nagedacht over de eventuele gevolgen. Mijn voorgaande stelling dat het bewijs een einde zal maken aan godsdienstwaanzin is behoorlijk naief. Het is zelfs meer dan waarschijnlijk dat het bewijs absoluut niet zal worden aanvaard, behoudens misschien door degenen die sowieso al twijfelden. Ik denk dat er heel vlug allerlei theorieën zullen worden opgesteld in een poging om het bewijs te ontkrachten. In de eerste plaats denk ik daarbij aan de machthebbers binnenin de godsdiensten, al was het maar om hun macht te behouden. Ik voorzie zelfs een wereldwijde omwenteling, om niet te spreken over een revolutie, opgezet door de die-hards, gepaard gaande met bloedvergieten op grote schaal. Op "lager" niveau zal het aantal zelfmoorden en depressies ongeloofelijk hoog zijn, mogelijks zelfs in dien aard dat voor een ineenstorting van de economie dient te worden gevreesd. Ik ben niet zo overtuigd meer om het bewijs te openbaren.
Oud 9 februari 2005, 21:24   #22
dUSK
Provinciaal Statenlid

dUSK's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar dUSK
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Hmm, ik heb niet behoorlijk nagedacht over de eventuele gevolgen. Mijn voorgaande stelling dat het bewijs een einde zal maken aan godsdienstwaanzin is behoorlijk naief. Het is zelfs meer dan waarschijnlijk dat het bewijs absoluut niet zal worden aanvaard, behoudens misschien door degenen die sowieso al twijfelden. Ik denk dat er heel vlug allerlei theorieën zullen worden opgesteld in een poging om het bewijs te ontkrachten. In de eerste plaats denk ik daarbij aan de machthebbers binnenin de godsdiensten, al was het maar om hun macht te behouden. Ik voorzie zelfs een wereldwijde omwenteling, om niet te spreken over een revolutie, opgezet door de die-hards, gepaard gaande met bloedvergieten op grote schaal. Op "lager" niveau zal het aantal zelfmoorden en depressies ongeloofelijk hoog zijn, mogelijks zelfs in dien aard dat voor een ineenstorting van de economie dient te worden gevreesd. Ik ben niet zo overtuigd meer om het bewijs te openbaren.
Geen enkele religieuze leider die nog oorlogen kan uitlokken...

En dat aantal zelfmoorden zal wel meevallen...ik ben niet gelovig zoals nog zo vele anderen, en we leven nog allemaal.

Laatst gewijzigd door dUSK : 9 februari 2005 om 21:26.
dUSK is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be