![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welnu, u moet dat nog steeds aantonen aan de hand van bijvoorbeeld het februari-nummer van Doorbraak: http://www.doorbraak.org/115 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het artikel van Jan Jambon in Doorbraak
geeft een ernstige analyse omtrent het belangenconfict en de alarmbel-procedure. Deze analyse komt op hetzelfde neer als wat ik schreef in de topic die ik hier onlangs poste. http://forum.politics.be/showthread.php?t=28989 |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- eerst splitsing dan pas in de Vlaamse regering; - onverwijld; - voor december 2004; - zeker eind 2004; - eind januari 2005; - nu, in Polspoel en Desmet: "Ik heb daar nooit een datum opgeplakt". En Clemens, kritiekloze en goedlovige bewonderaar van Geert Bourgeois, op dit forum: voor het einde van 2005. Dan is mijn vraag: hadden jullie dan zo weinig verstand om niet te weten hoe de Belgische staatsstructuren in elkaar staken dat jullie eerst beweerden dat alles onmiddellijk en onverwijld kan gebeuren? Om dan heel wat later uit te pakken met verklaringen als "het is een lange procedure", iets wat nooit werd gezegd op het ogenblik dat BHV in de belangstelling stond of toen er verkiezingen waren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Jantje
Had de Vlaamse Volksbeweging dan zo weinig verstand dat ze niet wist dat de slogan [SIZE=4]Splitsing NU[/SIZE] waar we met 13.000 betogers achter liepen [SIZE=4]NIET realistisch was.[/SIZE] Het heeft een jaar geduurd vooraleer Doorbraak een artikel durfde te publiceren waarin gezegd werd dat de splitsing van de kieskring van lange duur zou zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() En Jantje
Ik zit al meer dan een jaar te wachten op het Blok-alternatief Tenzij de Blok-verrottingsstrategie. zie scenario 3 - waar Vlaanderen het gelag betaalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Had Geert Bourgeois dan zo weinig verstand? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Jan van den Berghe
Nergens wordt op mijn topic “Scenario’s voor de splitsing van BHV” inhoudelijk gereageerd. Integendeel, via aanvallen op N-VA slaagt men naar diegenen die de splitsing van de kieskring BHV via een regeerakkoord trachten te verwezenlijken. Terwijl iedereen in Vlaanderen weet dat de schuldigen voor het uitblijven van de spllitsing bij de VLD-top zitten. Wanneer gaan de Vlaams-nationalisten eens beseffen dat ze met aanvallen naar elkaar NIETS te winnen hebben. Laatst gewijzigd door Clemens : 13 februari 2005 om 16:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Opeenvolgend hebben we immers te horen gekregen: - splitsing voor deelname aan de Vlaamse regering; - onverwijld; - december 2004; - voor het einde van 2004; - eind januari 2005. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
U zou best eens de eerste reacties op mijn topic lezen dan zult u zien wie hier weer eens is beginnen stampen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Immers, de afgelopen dagen plaatst u hier allerlei berichten waarin staat hoe moeilijk het wel is om tot de splitsing over te gaan. Dit gaat toevallig samen met de koerswijziging bij de N-VA en de CD&V, alsook bij de toch wel opzienbarende uitspraak van Bourgeois in de laatste uitzending van Polspoel en Desmet (iets waarover u zwijgt als vermoord). Tijdens die uitzending ging Bourgeois op twee punten overstag: (a) hij sprak over toegevingen aan de Franstaligen ("Over bepaalde zaken kan gepraat worden") en (b) hij stelde dat hij nooit een datum had vooropgesteld ("Ik heb daar nooit een datum opgeplakt"). Juist de voorbije maanden hoorden we van Bourgeois echter iets anders: (a) de splitsing zou er moeten komen zonder enige toegeving; (b) over de data hebben we hem achtereenvolgens van alles horen beweren: voor deelname aan de regering, onverwijld, december 2004, eind 2004, januari 2005... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw 'splitsingscenario's' blijken in realiteit niet echt veel om het lijf te hebben. Hoe kan je inhoudelijk reageren op een lege doos? Leg me dat eens uit? ![]() Citaat:
Pogers en probeerders zijn sukkelaars. Ik heb heel wat meer respect voor mensen die slagen in hun opzet. Werden er trouwens vóór de verkiezingen geen ietwat krachtdadiger scenario's vooropgesteld, zowel qua deadline als qua kostprijs? Citaat:
Wat een baarlijke onzin. Als het kartel ballen had gehad, dan waren ze primo ingegaan op het blokvoorstel om het eigenste voorstel bij hoogdringendheid te behandelen én goed te keuren. Dan was de procedureslag met alarm-toeters&bellen (die er nu toch zit aan te komen!) reeds grotendeels gestreden. Of anders waren ze toen de onverwijlde termijn reeds meer dan verstreken was uit de Vaamse regering gestapt. Het argument dat je vanbinnenuit meer kan dan vanbuitenuit blijkt eens te meer baarlijke afzeik. Citaat:
De haat voor VB'ers die uit jouw teksten spreekt, komt ongenuanceerder en rabiater over dan wat de meesten doorgaans ventileren. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() En Jan
Wanneer gaat u nu eens inhoudelijk op het artikel reageren. Onverwijld splitsen met max. tegenwerking van de Franstaligen is een werk van lange adem. "Splitsen NU" was een slogan. Slogans kunnen nuttig zijn om naar de media toe respons te krijgen. Maar daarna komt het echte werk. Dat is wat thans gebeurt. Trouwens, ik ben zelf groot genoeg om uit te zoeken wanneer de kieskring in het ergste geval pas zal gesplitst zijn. Ik erger me blauw, wanneer ik de Vlaamse beweging in zijn geheel steeds hoor beweren, dat het louter het stemmen betreft van het wetsontwerp (met eensgezindheid onder de Vlamingen) , terwijl we weten dat de federale regering met de steun van de Walen ons een wet kunnen opdringen die fataal is voor Vlaanderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik probeer steeds op een fatsoenlijke manier mijn mening te zeggen. Wat ik hier op dit forum ervaar is, dat indien je Vlaams Belang minded bent, je gewoon als racist of nazi bestempeld wordt. En verder wat betreft doorbraak: Dit tijdschrift gaat aan zijn doel voorbij door niet resoluut de kaart Vlaams Belang te trekken om de Belgische onstaat te ontbinden. Het is idd. Vlaams minded, het zou er nog aan mankeren. Maar de NVA stempel ligt er iets te dik op. Ik heb JVDC een brief geschreven met mijn ernstige op en aanmerkingen en gevraagd om een gewaardeerde reactie. Nooit ontvangen echter. Spijtig Tot slot : ik kan je Vlaams Nationale gevoelens alleen maar toejuichen. Alleen, je maakt een serieuze denkfout. Let op mijn woorden van vandaag : NVA volgt identiek dezelfde weg als wijlen VU.
![]() |
![]() |
#38 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De N-VA-acties dienaangaande hebben al evenmin inhoud. We kunnen bezwaarlijk de inhoud van een lege doos 'inhoudelijk' becommentariëren, nietwaar? ![]() Citaat:
Voor de verkiezingen spraken de N-VA topmannen andere taal. Citaat:
Citaat:
't Is maar provocatie en een schreeuw om aandacht? Citaat:
Een nieuwe lente is reeds in aantocht. Citaat:
Waar? Wanneer? Citaat:
Elke decade kan je laatste zijn. Citaat:
Citaat:
Of hebben jullie dezelfde alarmbellen dan niet ter beschikking?
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 13 februari 2005 om 17:42. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
-Weet je niet meer wie allemaal op dat podium stond in Halle? En waar ze ALLEMAAL achter stonden? -Ben je vergeten met welke 'slogan' de N-VA naar de verkiezingen ging? -Herinner je je niet meer wat Geert Bourgeois allemaal heeft gezegd? -De Burgemeesters vergeten die hun volledige en overtuigde ruggensteun gaven? -Doet het deugd om 13.000 overtuigde medestanders, die NIET gratis naar Halle gingen, een stamp tegen de schenen te geven? -Vindt je het leuk om de ORGANISATORS van deze geslaagde betoging een mes in de rug te steken? Nogmaals, jij moet maar durven, Clemens!!! Dat de splitsing van lange duur zou zijn ligt NIET aan de Vlaamse beweging maar meer aan de N-VA dan aan eender wie! Indien de N-VA het VB, de burgemeesters en haar eigen hart gevolgd had zaten we nu hoogstens met een alarmbelprocedure van de Franstaligen inplaats van met uitzicht op de zoveelste prijs die we hen gaan betalen. Waarvoor Clemens??? Zowel Superstaaf als AVV hebben dus groot gelijk! De N-VA is geschiltst en gaat nu al dezelfde weg op als de VU! En hou nu maar op met het VB voor circusleeuwen uit te schelden. Als er hier iemand gedresseerde circusleeuwennummertjes opvoert, dan ben jij en je N-VA het wel.
![]() |