![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar ik heb ook een desktop van "den Aldi" en daar ben ik zeer blij mee. Eén nadeel, wordt wel eens warm, vooral aan de harde schijf. Heb er onlangs een extra harde schijf ingestoken (en SATA kaartje) en een goede ventilator. Stukken koeler (zo'n 10 graden) en alles is perfect herkend. Geen slecht woord dus over deze PC; maar ik heb gehoord dat anderen minder geluk hebben. Laatst gewijzigd door instromaniac : 10 maart 2005 om 10:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
idem voor de programma's die je gebruikt en er weer afsmijt: meestal blijft er ook wel iets hangen, dat kan je bijvoorbeeld merken als je een shareware programma installeert die je maar 10x mag gebruiken bijvoorbeeld, na de 10e ker werkt het prog niet meer, je desinstalleert het en installeert het opnieuw, maar het wil toch niet werken.. je moet als je pas Windows XP hebt geïnstalleerd es klikken op Ctrl+Alt+Del en dan kijken hoeveel items er staan in het tabblad processen, moet dat dan es vergelijken met een Windows-machine die in geen half jaar geformatteerd is, je zult heel wat extra programma's zien verschijnen, waardoor het logisch is dat je systeem trager zal werken
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
je hebt wellicht 5 pci-slots (wss nog geen pci-e), die zal je uiteraard altijd kunnen gebruiken, vb. voor een SATA RAID-controller, een tv-tunerkaart, een firewire-controller, een netwerkkaart of zelfs voor de uitgang van je waterkoelingskit, dat zal nooit een probleem vormen, zolang er plaats is in je case zal je ook altijd extra harde schijven of optische stations kunnen plaatsen, wss zul je zelfs extra geheugen kunnen steken. het grote probleem echter is dat de rest niet gestandardiseerd is. vaak is er om kosten te drukken een grafische kaart onboard, wat betekent dat je die niet kunt vervangen, wil je dat toch moet je meteen een nieuw moederbord kopen, dat moederbord zal wel altijd voldoen aan de ATX-standaard, die van de aldi doen dat niet, dus zal die ook niet in je case passen, dus zal je ook meteen een nieuwe case moeten kopen.. voor de gewone gebruiker is een aldi pc dus meer dan voldoende, maar van zodra je je systeem wilt gaan upgraden, zit je vast.
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag was trouwens ook niet "ik zoek een pc om aan te prutsen". ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ander voorbeeld, je maakt een mooie folder op je macje, deze moet uiteindelijk gedrukt worden...awel de resoluties die je met mac of pc kunt halen zijn vele malen groter dan dat enig drukmachine aankan hoor. Wat voor nut heeft het om een superkwaliteit folder te maken op een mac die beter is dan op een pc misschien maar waarvan de kwaliteit toch nooit gehaald kan worden door het af te drukken? Er is niemand ter wereld die op een mac een folder kan maken die je niet op pc nethetzelfde kan bezorgen. Laatst gewijzigd door illwill : 10 maart 2005 om 12:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
maar idd, met een virusscanner, adaware en spybot en een proggie als google toolbar en ook een firewall zal je al niet veel last meer hebben (als je ze maar regelmatig update en weet wat je doet: als je je firewall alle programma's toegang heeft tot het internet heeft het ook al niet veel zin meer dat je een firewall installeert)
God save the king, 'cause no one else will -- Blackadder Laatst gewijzigd door big bad wolf : 10 maart 2005 om 12:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat velen ook vergeten die klagen over windows is dat de mensen die virussen ed maken dat deze dit ook speciaal ontwikkelen voor gebruikers van windows. Indien 99% van de bevolking linux gebruiken dan zul je zien dat dit snel zal veranderen en dat linux met dezelfde problemen zal te maken krijgen. Laatst gewijzigd door illwill : 10 maart 2005 om 13:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Geef mij 1200 euro, en ik geef u een PC waar geen Mac aan kan tippen. En hoeveel kost die Mac u ? Trouwens, Firewire is ook al standaard op de meeste MoBo's
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Hetzelfde geld trouwens voor Internet Explorer. Kijk maar, Firefox is aan zijn opmars bezig, en hop, daar beginnen de vulnerabilities al te komen. P.S. En toch , Firefox is stukken beter ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten gebruiken ze ofwel atx ofwel mini-atx. Geen eigen standaarden. Maar de reden om niet bij aldi te kopen is het feit dat je meestal goedkoper pc's zelf kan samenstellen.
[SIZE=1] ![]() Laatst gewijzigd door boer_bavo : 10 maart 2005 om 16:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Linux is inherent veiliger omdat je daar met een veel striktere scheiding zit tussen root-user en gewone users. Sommigen zeggen ook wel 's dat het omgekeerd is : dat windows speciaal ontwikkeld is voor ontwerpers van virussen. ![]() Overigens ben ik zelf best wel tevreden over WINXP-pro met SP2. Draait stabiel en goed. Nadelen zijn wel inderdaad : op termijn vertraging omdat er van alles blijft "hangen" en gevoeligheid voor spyware. Moest ik u zijn, ik kocht een middlerange pc'tje van een merk (dell, IBM, HP, ...) dan heb je meest kans dat je niet bedrogen uitkomt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Maar ik heb de pc/mac toch wel nodig voor grafische toepassingen. Ik heb wel veel randapparatuur hoor.(snij-en printapparatuur) Ik vroeg in een mail aan apple of ik die kon aansluiten op de nieuwe G5, maar tot nu toe heb ik nog geen reply gehad. (best wel knudde). De voorlopige adviezen die ik heb gehad, zowel hier als elders geven mij een 50/50 indruk.
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Het was maar een idee hoor, ik wil het gebruik van Linux niet gaan prediken. Ik gebruik het zelf wel en ik ben er redelijk tevreden over. Photoshop is nu net één van de meest gemakkelijk te vervangen producten (The Gimp, standaard meegeleverd bij de meeste Linux-distributies. De office-paketten ook, trouwens.) Het prutsen is voor mij de voornaamste reden om thuis computers te hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Wel is een minpunt dat er geen vervanger is voor gerber composer. Dat heb ik toch dagelijks nodig. Die kan ik waarschijnlijk wel op de laptop swieren, maar illustrator, flexisign, coreldraw, smartdraw e.d. gingen dacht ik wel op mac. Het gaat hier wel over meerdere computers he, ik kan onmogelijk alles op 1 computer aansluiten ik bedoel: 2 snijplotters, laserprinters, heattransferprinters, solventprinters. knappe pc of mac die daar genoeg poorten voor heeft.
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
het grootste probleem lijkt me dus eerder om al je randapparatuur op 1 bureau te krijgen ![]()
![]() |
![]() |
#40 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
een ander ambetant punt met die aldi pc's is dat het volledige systemen zijn: case+scherm+muis+klavier.. het is ook wettelijk geregeld dat bij de verkoop van volledige systemen de verkoper een Windows-licentie erbij moet geven. ongeacht je die wil of niet moet je die dus meebetalen. als je een pc zelf wil samenstellen kom je toch vaak duurder uit hoor: in voorgeconfigureerde systemen worden vaak B-moederborden gestoken en een gewone grafische kaart, meestal 512MB DDR en enkel een deftige processor, omdat dat nu eenmaal het onderdeel is waar de meeste mensen naar kijken.. als je zelf je pc in mekaar steekt en je kijkt meer naar kwaliteit zal de prijs van je totale systeem wel wat hoger liggen: ben momenteel een nieuwe pc aan't samenstellen en zal uitkomen op zo'n 1600-1700 euro en heb dan nog telkens de verschillende stukken gekocht bij de winkels waar ze het goedkoopst waren....
![]() |