Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2003, 22:41   #21
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door madame
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strop
De regering wil de opposite monddood maken. Begrijpelijk, zelfs hun goed recht. Maar dit doen door de media te manipuleren/intimideren is uit den boze en niet democratisch. Wat wel kan is door goed beleid de oppositie kansloos te maken... Helaas.
bullseye...
er zijn maar weinig mensen die weten dat Verhofstadt regelmatig journalisten intimideert en bedreigt. Zo heeft het hij al een journalist laten ontslaan,omwille van een artikel waarin deze teveel commentaar gaf.

Andere journalisten worden gewoon geboycot, als ze één keer iets geschreven hebben wat 'onze' zelfverklaarde zonnekoning niet zinde.

Ten eerste: journalisten afschrijven als arme schaapjes die niets in de pap te brokken hebben / enkel mogen doen wat hen gezegd wordt, is een karikatuur op zijn eigen.

Ten tweede: vroeger mochten de ministers inderdaad hun eigen versie niet geven, ze werden al monddood gemaakt als ze de ruimte verlieten

Ten derde: de vorige premiers lieten hun favoriete journalisten opdraven indien ze iets te vertellen hadden, en wat ze te vertellen hadden werd niet tegengesproken net omdat de andere ministers moesten zwijgen én omdat die favoriete journalisten ook wel wisten dat ze de volgende keer niet meer uitgenodigt zouden worden indien ze de woorden niet juist weergaven.[/list]
u bent duidelijk niet op de hoogte. Verhofstadt heeft een journalist laten ontslaan omwille van een artikel. Deze persoon werkte deeltijds als journalist, deeltijds voor Europa. Wel Verhofstadt heeft via een connectie (Prodi als ik me niet vergis) deze persoon afgedreigd dat het ofwel zijn baan voor Europa was, ofwel die als journalist. Persvrijheid?

Het is nooit zo erg geweest als nu. Voor kritiek op de Belgische regering moet ge al in de Nederlandse pers gaan zien. Dat raad ik u trouwens ten zeerste aan. Qua maatschappelijke thema's staan ze daar tien jaar verder als hier.
skye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2003, 02:21   #22
madame
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door madame
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strop
De regering wil de opposite monddood maken. Begrijpelijk, zelfs hun goed recht. Maar dit doen door de media te manipuleren/intimideren is uit den boze en niet democratisch. Wat wel kan is door goed beleid de oppositie kansloos te maken... Helaas.
bullseye...
er zijn maar weinig mensen die weten dat Verhofstadt regelmatig journalisten intimideert en bedreigt. Zo heeft het hij al een journalist laten ontslaan,omwille van een artikel waarin deze teveel commentaar gaf.

Andere journalisten worden gewoon geboycot, als ze één keer iets geschreven hebben wat 'onze' zelfverklaarde zonnekoning niet zinde.

Ten eerste: journalisten afschrijven als arme schaapjes die niets in de pap te brokken hebben / enkel mogen doen wat hen gezegd wordt, is een karikatuur op zijn eigen.

Ten tweede: vroeger mochten de ministers inderdaad hun eigen versie niet geven, ze werden al monddood gemaakt als ze de ruimte verlieten

Ten derde: de vorige premiers lieten hun favoriete journalisten opdraven indien ze iets te vertellen hadden, en wat ze te vertellen hadden werd niet tegengesproken net omdat de andere ministers moesten zwijgen én omdat die favoriete journalisten ook wel wisten dat ze de volgende keer niet meer uitgenodigt zouden worden indien ze de woorden niet juist weergaven.[/list]
u bent duidelijk niet op de hoogte. Verhofstadt heeft een journalist laten ontslaan omwille van een artikel. Deze persoon werkte deeltijds als journalist, deeltijds voor Europa. Wel Verhofstadt heeft via een connectie (Prodi als ik me niet vergis) deze persoon afgedreigd dat het ofwel zijn baan voor Europa was, ofwel die als journalist. Persvrijheid?

Het is nooit zo erg geweest als nu. Voor kritiek op de Belgische regering moet ge al in de Nederlandse pers gaan zien. Dat raad ik u trouwens ten zeerste aan. Qua maatschappelijke thema's staan ze daar tien jaar verder als hier.
Als dat inderdaad zo is, maar men had mij verteld dat dit enkel een gerucht was, dan kan ik niet anders dan mijn woorden intrekken
eerlijk is eerlijk
madame is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2003, 10:28   #23
madame
Vreemdeling

Standaard

Skye

Ik heb eens rondgevraagd en niemand die ik ken, weet iets over die journalist die Verhofstadt zou 'aangapakt' hebben. U weet er blijkbaar wel meer van, dus kan u mij meer informatie hieromtrent verschaffen (verwijzing naar artikels, websites, ...)?
madame is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be