![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het Vlaams blok pakt al een tijdje uit met het feit DE voorstander te zijn van de vrije meningsuiting omdat men dat tegenwoordig niet zou kunnen.
Als je dan aan zo'n doorsnee bloklid vraagt waarin hij zijn mening zoal niet kan uiten, begint hij honderduit te palavereren over ' dat hij niet mag vrijuit spreken over die bruin makakken en ocmw-trekkers enz...'. Meestal komt dan allerlei opgeklopte frustratie naar boven. Als ik hem dan confronteer met het feit dat hij net zijn vrije mening geuit heeft tegen mij gaapt zo'n blokker je aan van ' ja maar ik bedoel...' en dan volgt weer een hele reeks meningsuitingen. Ja, grappig volkje, die doorsnee blokkers. Niemand legt hen een strobreed in de weg als ze hun gal weer es spuwen over die moskeegangers, maar toch spreekt zo'n Filip de Winter over een beperking van de vrije meningsuiting. Waar heeft die kerel het dan over vraagt een verstandig mens zich af.
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof). |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Persoonlijk geloof ik dat je dit gedroomd hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Och ik wou dat het een droom was. Een discussie na een voetbalmatch. Eerlijk gezegd was ik niet echt geinteresseerd nog meer over hem en zijn Vlaams blokvriendjes te weten te komen. Hij was een te fervent liefhebber van het Vlaams blok. Hij meende zelfs Filip de Winter goed te kennen en hem regelmatig te zien. Uiteindelijk vroeg ik meer over hemzelf, maar hij had plots na ons gesprek niet veel behoefte meer om persoonlijke informatie over hemzelf te geven toen ik hem bv vroeg naar zijn familienaam. Nogal wantrouwig tegen het paranoia af.
Enfin dat dit geen geisoleerd voorval is kan ik samen met vrienden van mij zeker getuigen. Elke Vlaamsblokker, die openlijk tegen mij of vrienden van mij over zijn redenen sprak, beantwoord aan het profiel dat ik hierboven beschreef. Opgeklopte frustratie. Ik wou echt dat ik overdreef, maar dit is de ware achterban van het Vlaams blok, die ongenuanceerd de WARE toedracht vertelt, en zeer goed aanvoelt bij welke politieke partij zij zich daarin gehoord voelt.
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof). |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote="Thomas"]
Ja, grappig volkje, die doorsnee blokkers. [quote] Stillekesaan het grootste volkje aan het worden, mij dunkt. In bepaalde streken is ze dat al met lengtes voorsprong. Straks vind je heel Vlaanderen grappig. 't Is maar een kwestie van geduld. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Tja, Antoon, en ik zou er hartelijk mee blijven lachen, ware het niet dat het zo schrijnend begint te lijken op wat jij hier zo beschrijft.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het Blok teert als parasieten op de uitwassen van onze onvolmaakte samenleving. Het Blok weet zeer goed de dierlijke instincten van "de verworpenen der aarde" te bespelen. Bij Big Brother of Temptation Island-watchers scoren ze fenominaal. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan zijn er alvast al veel "verworpenen der aarde"
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Voor we WEER eens beginnen met Blok-voor/Blok-tegen te zeveren en ons in een scheldtirade begeven (de zoveelste zodra er over argumenten pro/contra Blok begonnen wordt) wil ik even terugkeren naar het hoofdonderwerp hier: vrije meningsuiting!
Het is gewoon een feit dat de Vlaamse Beweging weinig kans krijgt om zijn menig te uiten. Iemand die dat willens nillens toch doet krijgt vaak de stempel Vlaams Blokker. En door de zelfverklaarde democraten direct ook fascist/rasist/nazi, ... . Ik heb al vaak moeten benadrukken dat ik Vlaams Nationalist ben en dat het vreemdelingenvraagstuk daar volledig buiten staat. De regering wil de opposite monddood maken. Begrijpelijk, zelfs hun goed recht. Maar dit doen door de media te manipuleren/intimideren is uit den boze en niet democratisch. Wat wel kan is door goed beleid de oppositie kansloos te maken... Helaas. Wanneer iedereen naar elkaar zou luisteren met respect voor de andere zijn mening kan heel wat productiever gewerkt worden. "Opgeklopte frustratie" zal dan niet zoveel voorkomen en veel maatschappelijke problemen zouden allang van de baan zijn.
![]() |
#12 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
er zijn maar weinig mensen die weten dat Verhofstadt regelmatig journalisten intimideert en bedreigt. Zo heeft het hij al een journalist laten ontslaan,omwille van een artikel waarin deze teveel commentaar gaf. Andere journalisten worden gewoon geboycot, als ze één keer iets geschreven hebben wat 'onze' zelfverklaarde zonnekoning niet zinde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Op alle niveaus van hoog tot laag vreet de media uit de vetpotten van het beleid. Wij zijn een door en door corrupt volkje ! Het is dus geen Verhofstadt- fenomeen, macht corrumpeert. Wie doet beter ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Trouwens, dat de premier de journalisten opbelt om te zeggen wat ze moeten schrijven, kwam vroeger niet voor hoor! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Macht corrumpeert inderdaad. Maar waarom wordt dan 'Het Pallieterke" een rioolkrantje genoemd? Die naam hebben ze echt niet zelf uitgevonden, hoor. Alleen omdat ze een uitgesproken pro-Vlaamse mening hebben worden ze uitgestoten. Gelukkig is niet iedereen omkoopbaar.
Het is ook een feit dat deze regering zéér gul was voor diegenen die hen naar de mond klapten. Veel erger dan bij de vorige regeringen. Ook intimidaties van verslaggevers die wel kritiek uitten zijn niet verzonnen. Zover ik weet komen dergelijke praktijken alleen voor in de 'zelfverklaarde democratische' landen over heel de wereld. een paar voorbeelden uit het verleden en het heden: Republique de Zaïre/Congo Deutsche Democratische Republiek Volksrepubliek China ... ... En Verhofstadt noemt zich ook al democratisch, gelukkig dat we dergelijke voorbeelden hebben van "echte" democratieën. We zijn op de goede weg. ![]() ![]() ![]()
![]() |
#16 |
Vreemdeling
|
![]() Moest de pes nu eens zelf beginnen met een onafhankelijk standpunt in te nemen; dan zouden zij die niet moeten kankeren over het al dan niet verplicht zijn van wat de politici hen voorkauwt. Sommige kranten en tv-programma's maken sommige partijen gewoon monddood. Al eens geteld welke partijen het meest zendtijd krijgen??
De media heft de macht een politicus te maken of te kraken; zie maar naar Freya Vandenbossche; zonder tv géén Freya. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() mvg. Rogier ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ten eerste: journalisten afschrijven als arme schaapjes die niets in de pap te brokken hebben / enkel mogen doen wat hen gezegd wordt, is een karikatuur op zijn eigen. Ten tweede: vroeger mochten de ministers inderdaad hun eigen versie niet geven, ze werden al monddood gemaakt als ze de ruimte verlieten Ten derde: de vorige premiers lieten hun favoriete journalisten opdraven indien ze iets te vertellen hadden, en wat ze te vertellen hadden werd niet tegengesproken net omdat de andere ministers moesten zwijgen én omdat die favoriete journalisten ook wel wisten dat ze de volgende keer niet meer uitgenodigt zouden worden indien ze de woorden niet juist weergaven.[/list] |
||
![]() |
![]() |