![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1. het schabouwelijke taalgebruik van de site, dat beledigend is voor de Nederlandstaligen en een aanfluiting van de tweetalige idylle. (De BUB met haar droombeeld van de perfecte tweetaligheid zou hierover ook geschandaliseerd moeten zijn). 2. het wetenschappelijk niveau, waarbij al lang achterhaalde historische denkbeelden worden gebruikt voor regelrechte propaganda. (Voor de goede orde -en om je de pas af te snijden-: mocht een soortgelijke 'Vlaamse' tentoonstelling plaatsvinden, ik zou al evenzeer fulmineren). 3. het propagandistische karakter van de hele bedoening. Zo, duidelijk genoeg?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. Laatst gewijzigd door ossaert : 10 maart 2005 om 15:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Staatssecretaris
|
![]() En lelijk dat die site is, een professionele web designer onwaardig. Waar hebben ze zo'n kieken gehaald om zoiets afschuwelijks te ontwerpen? Wie gebruikt er nu in godsnaam zwart als hoofdkleur?
Laatst gewijzigd door instromaniac : 10 maart 2005 om 16:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Intussen wens ik u veel beterschap!
![]() |
![]() |
#24 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#26 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat klinkt mij als een eretitel in de oren. Btw. : die Belgische nationaliteit kan me gestolen worden. Verkies een paspoort van de republiek Vlaanderen.
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
http://janice-laureyssens-visie.skynetblogs.be Laatst gewijzigd door Vicky : 10 maart 2005 om 16:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() en toch , deze tentoonstelling is heel informatief
![]() zo b.v. ik wist niet tot nu toe , dat Belgen hebben New York gesticht http://www.expo-madeinbelgium.be/pag...reeinders.html http://nl.wikipedia.org/wiki/Nieuw_Amsterdam_(New_York) Laatst gewijzigd door Yucagira : 10 maart 2005 om 17:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Een grap, die tentoonstellingen. Met als toppunt het zwaard van Godfried van Bouillon, toch wel dé figuur uit onze vaderlandsche geschiedenis. Spijtig dat hij geen 20 km zuidleijker woonde, dan konden de Fransen hem claimen als één van hun.
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ons Glorierijke Volk en Vaderland verdient het uiteraard om op zulke passende wijze geëerd te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 10 maart 2005 om 17:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#35 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
(Mét excuses voor de Antwerpse vrienden ![]()
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Uw Middeleeuwse sprookjes interesseren ons niet.
![]() |
#37 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#38 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() Wat interesseert die idiote BUBkabouters wel? De adel en de franskiljons hun k... likken, meer niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Je moet toch goed gek (of fanatiek) zijn om zo'n dingen te schrijven. Je klinkt bijna als een fascist met je Glorierijke Volk en Vaderland. |
|
![]() |
![]() |