![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De islam is geen cultuur, net zoals "het katholicisme" geen cultuur is maar een godsdienst. Je bedoelt waarschijnlijk de Arabische cultuur, die is uiteraard volstrekt anders dan onze cultuur, maar dat zijn immigranten die geacht worden zich in onze cultuur in te passen en dat meestal in min- of meerdere mate ook doen, net zoals de Belgische, Franse en Joodse immigranten dat ooit deden in Nederland. Misschien nog iets moeilijker omdat het hier over een niet-europese cultuur gaat, maar als je ziet hoe goed veel Nederlanders van allochtone origine geïntegreerd zijn (er is natuurlijk een minderheid die helemaal niet geïntegreerd is) zal het misschien nog 1 hoogstens 2 generaties in beslag nemen voordat de integratie een voltooid feit is. Laatst gewijzigd door tomm : 28 maart 2005 om 03:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||||||||||||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je negeert compleet het feit dat België bijna geen allochtonen uit Nederlandstalige gebieden heeft, terwijl die bij ons een van de grootste groepen uitmaken. En weer ben je selectief blind: in Nederland zijn ook grote groepen allochtonen die het Nederlands niet machtig zijn. Maar dat moffel je voor het gemak van de redenering wel onder de mat. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Vanwaar die krampachtige pogingen om toch maar zo Germaans mogelijk te zijn?
Is Germaans stoerder dan Latijns? Germanen en Latijnen waren denk ik even grote kontneukers hoor... |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik woon & werk, als Nederlander, in Gent. En ja, er is een levensgroot verschil. De mensen hier zijn véél bourgondischer. Ik kan me dus ook wel vinden in wat Tomm schrijft. En die mondigheid: nou, réken maar. Hier zijn mensen veel meer vooringenomen, veel afstandelijker. En logisch, omdat de mensen, wanneer je eenmaal wordt binnengelaten, ook veel meer energie in je steken om je te leren kennen. NL �*s oppervlakkiger, naar mijn mening (en niet enkel platter, geografisch bekeken ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Dat is geen bloed en bodem, gewoon een vaststelling, is het ook "bloed en bodem" toe te geven dat Spanjaarden en Italianen veel donkerder zijn dan de gemiddelde Europeaan? Citaat:
En walen hebben evenzeer een baksteen in de maag als de gemiddelde Vlaming en willen hun eigen fermette. Er is wel een duidelijk verschil in architectuur eens men Samber en Maas oversteekt en in de Ardennen belandt, maar de gebieden boven Samber en Maas zijn ook Wallonië hoor waar bovendien de meeste Walen wonen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Op al deze vlakken verschilt Nederland, ook het zuiden, grondig van Vlaanderen, zoals een Nederlandse poster die in gent woont hierboven eveneens aangaf. |
||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben hem eens bezocht als kind, wat ik mij herinnerde was de weelde aan buitenlandse restaurants toen dit in België nog beperkt bleef tot Chinees of Italiaans, en ook een receptie waar mensen limonade kregen uit plastik bekertjes, ondenkbaar in België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De regionalisatie heeft alles te maken met TAAL op de eerste plaats, de eerste flaminganten streden voor het behoud van het Nederlands in Vlaanderen tegen het oprukkende Frans. Daarnaast komen de economische verschillen tussen Wallonië en Vlaanderen. Walen werken niet voor luxe, en Vlamingen zijn geen levensgenieters? Dat zijn echt cliché's die niet op waarheid berusten sorry. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() hoi hoi
ik weet niet of er iemand al op dit punt gereageerd heeft (effe snel gescrolled en denk het niet) Citaat:
ik ken namelijk verschillende historici die die stelling (het niet vetgedrukte deel van het citaat) verwerpen, en die Pirenne uispuwen voor wat hij was : een geschieds-manipulator en knoeier. mvg.melf Laatst gewijzigd door Melf : 31 maart 2005 om 02:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoe kun je nu in godsnaam de vraag stellen "hoe het mogelijk is dat wij ooit hetzelfde land vormden met Nederland" als je begint over verschillen die enkel de laatste 170 jaar zijn doorgevoerd (ruimtelijke ordening, allochtonen, ...) ?
De vooringenomenheid van de vraagsteller zal er -me dunkt- wel veel mee te maken hebben.
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN