Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Is Bill Clinton een goede kandidaat voor Secretaris Generaal van de VN?
Ja, dan kan hij zijn beleid van als president verder zetten 6 26,09%
Neen, dan zal hij zijn beleid van als president verder zetten 1 4,35%
Neen, dan vergroot de invloed van de VS 5 21,74%
Ja, dan vermindert de oppositie van de VS 0 0%
Neen 5 21,74%
Ja 6 26,09%
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2005, 15:32   #21
spaz322
Burgemeester

Standaard

De republikeinen hebben zowieso een anti-VN instelling. Of het nu Clinton is of iemand anders, denk niet dat het hen veel zal uitmaken.

"Others are engaging even in an eco type of terrorism, whereby they can alter the climate, set off earthquakes or volcanos remotely, through the use of electromagnetic waves." American Secretary of Defense William S. Cohen, April 1997.
spaz322 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2005, 15:57   #22
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus
Ik vraag me af hoe de republikeinen in de VS zullen reageren op het feit dat een democraat aan het hoofd zou staan van de VN.

Zouden ze daar problemen mee hebben? Of zouden ze het feit dat het een Amerikaan is, belangrijker vinden?
Dat maakt eigenlijk niet zo veel uit.

Wanneer men de politieke situatie in de VS een beetje kent stelt men vast dat de scheiding van partijen totaal anders is dan in België/Europa.

Of het nu een democraat (Clinton, Kerry, ...) of een republikein (Bush sr., Bush jr., ...) betreft, al deze presidentskandidaten behoren tot de elite in de Amerikaanse samenleving. Ze zijn allemaal gescreened en opgeleid in een eenzelfde bepaald stramien. Het onderscheid tussen de twee machtsblokken is relatief en bedrieglijk voor ons Belgen. Enkel om de Amerikaanse burgers binnen de lijnen te laten lopen, onder het valselijke mom van de democratie, worden er presidentsverkiezingen gehouden. Er is reeds vóór de verkiezingen in 2000 en 2004 door de elite beslist dat Bush president zou worden. Dit wil zeggen dat vóór, tijdens én na de verkiezingen alles in het werk wordt gesteld om dat te laten gebeuren, alle machtsvertoon en indien nodig vervalsingen worden in stelling gebracht.

De Clintons en de Bushes zijn eigenlijk beste vriendjes, maar mogen het voor de buitenwereld niet laten zien, want dan valt hun poppenkast in duigen.

Door Clinton, algemeen aanvaard in Europa en de rest van de wereld, naar voor te schuiven wordt de VS veel machtiger en dat weegt veel zwaarder door dan zijn pseudo-democratisch CV. De hervormingen zouden er snel kunnen aankomen. Komt er bij dat de Amerikaanse democratische burger daardoor misschien meer respect gaat krijgen voor de Bush-dynastie?

Laatst gewijzigd door Gun : 3 april 2005 om 15:58.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2005, 15:59   #23
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
De meeste Republikeinen zouden hier ongetwijfeld zeer afwijzend tegenover staan.
Ik denk dat U opnieuw laat zien dat U geen kaas hebt gegeten van deze situatie. Het is wel de Bush-regering die Clinton naar voor schuift.
Oud 3 april 2005, 16:37   #24
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
Ik denk dat U opnieuw laat zien dat U geen kaas hebt gegeten van deze situatie. Het is wel de Bush-regering die Clinton naar voor schuift.
Ja? Heb je dan nieuwe informatie?

Want dat is niet wat in je eerste post stond.

Daar ging het om Kerry, Hillary Clinton en andere liberalen die de kandidatuur pushten!
(Tenminste als de Babel Fish Translation mij niet bedriegt, want het stond er wel in Anglais.)

Laatst gewijzigd door Firestone : 3 april 2005 om 16:38.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2005, 16:38   #25
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Inderdaad, Clinton is op enorm veel plaatsen gaan spreken... Zelfs in Antwerpen...
En hij vroeg maar een 'ereloon' van 10 miljoen belgische frankskes...

Citaat:
Weer heel veel inhoud in uw posts, dit is een kwestie van vraag en aanbod ...
Tja, als U het niet snapt...
Maar zo vééééééééél verstand als U heb ik uiteraard niet:
Citaat:
Wanneer men de politieke situatie in de VS een beetje kent stelt men vast dat de scheiding van partijen totaal anders is dan in België/Europa.
Of het nu een democraat (Clinton, Kerry, ...) of een republikein (Bush sr., Bush jr., ...) betreft, al deze presidentskandidaten behoren tot de elite in de Amerikaanse samenleving. Ze zijn allemaal gescreened en opgeleid in een eenzelfde bepaald stramien. Het onderscheid tussen de twee machtsblokken is relatief en bedrieglijk voor ons Belgen. Enkel om de Amerikaanse burgers binnen de lijnen te laten lopen, onder het valselijke mom van de democratie, worden er presidentsverkiezingen gehouden. Er is reeds vóór de verkiezingen in 2000 en 2004 door de elite beslist dat Bush president zou worden. Dit wil zeggen dat vóór, tijdens én na de verkiezingen alles in het werk wordt gesteld om dat te laten gebeuren, alle machtsvertoon en indien nodig vervalsingen worden in stelling gebracht.
Ik hoop dat U dit in een humoristische bui neerpent...

Sommigen zouden in mijn geval gaan bleiten bij de moderators omdat U me weeral persoonlijk aanvalt..

Laatst gewijzigd door Chipie : 3 april 2005 om 16:40.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2005, 16:59   #26
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Ja? Heb je dan nieuwe informatie?

Want dat is niet wat in je eerste post stond.

Daar ging het om Kerry, Hillary Clinton en andere liberalen die de kandidatuur pushten!
(Tenminste als de Babel Fish Translation mij niet bedriegt, want het stond er wel in Anglais.)
Gisteren hier gelezen ...http://www.cnsnews.com/ViewCommentar...20041026b.html
Oud 3 april 2005, 17:33   #27
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het artikel dat je aangeeft is een artikel van 26/10/2004, waarin ene Paul M. Weyrich speculeert over de aanstelling van Clinton als VN secretaris-generaal.
Er staat nergens dat de Bush administratie het idee steunt.

Maar jij schreef:
Citaat:
In het artikel dat je opgeeft heb je de informatie in elk geval niet gehaald. Waar dan wel ?
(Want dat was mijn vraag, remember?)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be