![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Gouverneur
|
![]() Precies Star Wars III. straks roept Verhofstadt zichzelf nog uit tot keizer terwijl hij met z'n light-pennenmesje zwaait.
En dan zegt Patricia - Amidala- Dewaele vanop de publiekstribune van het parlement: "And this is how freedom ends, with a loud applause." Sorry , mijn verbeelding sloeg op hol... |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit was alleszins geen verrassing voor mij hoor. Naarmate de heersende macht zich steeds meer geconfronteerd ziet met groeiend verzet moet ze steeds meer naar rechtsreekse repressie grijpen. Dit is maar een begin, daar ben ik zeker van.
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben hier een louter representatief systeem. De partijen en niet de kiezer bepalen de coalitie en ook wie effectief het mandaat opneemt, los van het aantal voorkeurstemmen, los van het bestuursniveau waarvoor een kandidaat postuleerde,......... De burger kan geen wetten rechtstreeks invoeren en ze niet afschaffen. De burger kan geen partijen of politici van de macht ontzetten. Zelfs onverkozenen worden schaamteloos gecoöpteerd of van bestuursniveau verplaatst. De burger heeft geen enkele invloed of controle op partijen die naar eigen wens hun programmapunten realiseren of niet. Kortom: het bestuur wordt hier gevoerd door een oncontroleerbare elite. Voldoet dit om van een autoritair regime te kunnen gewagen? Ruimschoots. Dank je.
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik heb hem nog niet gezien ![]() [size=1]Edit:[/size]
* Godsdienst is opium voor het volk. * “People sleep peacefully in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf." - George Orwell Laatst gewijzigd door Cosmo : 25 mei 2005 om 11:54. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
1. de maatschappij moet een rechtsstaat zijn. (dwz. de grondwet moet toegepast worden..., hetgeen in België een probleem blijkt te zijn!) 2. het volk regeert soeverein. Supe®Staaf http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=24 heeft voldoende elementen aangehaald opdat dit hier het geval niet blijkt te zijn) 3. de burger moet zijn fundamentele rechten kunnen uitoefenen (vrijheid van vereniging, meningsuiting, drukpers,... (In België heeft men een partij verboden op basis van een wet die gelijkenis vertoont met deze in het 'Directorium Inquisitorum' en ik verwijs eveneens naar http://forum.politics.be/showpost.ph...94&postcount=1).[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 25 mei 2005 om 12:11. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Vreemdeling
|
![]() Recht op vrije meningsuiting!
geen 'George Orwell: 1984' - toestanden!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als 1 partij 49 procent van de stemmen haalt en 100 andere partijen vormen een coalitie van 51 procent, zelfs dan is er sprake van democratie. Hoe erg de VB'ers dat ook mogen vinden. Meerderheid is meerderheid, en dat is een puur wiskundig gegeven. Als 2 procent van de kiezers overlopen en de balans keert, wie bepaalt dan de coalitie? De partijen of de kiezer? Dat de burger rechtsreeks geen zeggenschap heeft over wetten maken of afschaffen, is een goede zaak. Dat maakt "het systeem" werkbaar, en is zo in elke staatsvorm. Van communisme tot liberalisme. En alles daartussen. Zelfs in elke religie of elke vzw is dat zo. Dat zal dan toch wel normaal zijn denk ik zo. Dus uw "ruimschoots" moet ik ook afschieten, graag gedaan.
![]() |
![]() |
#33 | |||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Democratie wilt zeggen dat de macht bij het volk ligt. Dit is in België allerminst het geval. Zo heeft bvb de VLD duidelijk de afgelopen verkiezingen verloren, maar toch zitten ze nog in de regering. Kartels maken het nog moeilijker om een partij uit de regering te stemmen. Koppelverkoop in partijprogramma's helpen partijen om minder populaire zaken samen met populairdere standpunten mee binnen te smokkelen. En lang niet alle "verkozenen" zijn effectief verkozen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zwitserland toont trouwens aan dat directe democratie werkbaar is. Citaat:
Zonder dank.[edit] [size=1]Edit:[/size]
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes Laatst gewijzigd door Distel : 25 mei 2005 om 18:55. |
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik in alle geval heb me niet afgevraagd wat de partij waar ik op wou stemmen met het cordon sanitaire wou doen. Ik lag wakker van veel zaken: economische, principiele, politieke, en ja, misschien ook wel ethische. Maar het cordon is absoluut veel te onbelangrijk om mijn stemgedrag te laten kantelen. En veel denkende Belgen zien dat ook zo.[edit] [size=1]Edit:[/size]
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 25 mei 2005 om 19:55. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Punt is dat de kiezer een partij eigenlijk niet kan afstraffen, zeker niet met het cordon erbij, aangezien de kiezer niks te zeggen heeft over de samenstelling van de regering. Slechts wanneer een partij teruggebracht wordt tot beneden de kiesdrempel en wanneer er geen kartelvorming is, is dat mogelijk. En dan nog kunnen politici daaruit opgevist worden (denk aan Jacyntha De Roeck). Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Help, help , de hel breekt los!
![]() Ge zegt toch wat ge zelf wilt. Niet zielig doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
2. Je erkent dus de koppelverkoop, en het feit dat daardoor zaken tegen de volkswil in kunnen gestemd worden. Democratie zei je? Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |