![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Die kwestie is helemaal niet onbenullig. Ze is de essentie vd Belgische Staat.
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens de Ierse Grondwet is de eerste en belangrijkste ambstaal van de Ierse Republiek het Iers na het Engels. Bij de bekrachtigingen ziet men dan ook bij de Ierse handtekening eerst de omschrijving in het Iers dan pas in het Engels. Voor Finland staat eerst het Fins dan pas het Zweeds, alhoewel volgens de Finse Grondwet beide talen op gelijkwaardig niveau staan. Bij afwezigheid van een grondwettelijke rangorde plaats men de talen dus naar numerieke sterkte. In België werd dat laatste niet gevolgd. In de Belgische Grondwet staat er, net als in de Finse, geen rangorde. Bijgevolg had men het principe van de numerieke sterkte moeten volgen. Dat is niet gebeurd. Zonder enige reden wordt het Frans eerst geplaatst... Ik zou er geen enkel bezwaar tegen hebben dat men de alfabetische rangorde zou volgen: die is neutraal en geeft geen belangrijkheidsoordeel weer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leer uw eigen Grondwet, o bubbelin! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zal me een dikke mega-worst wezen.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel enkel vast dat er in dit land drie talen gesproken worden: Nederlands, Frans en Duits. Het maakt mij echt niet uit welke taal er eerst komt. De enige die daar van wakker liggen zijn de vlaams-nationalisten, die zich ten allen tijde gediscrimineerd voelen wanneer hun taal niet eerst wordt vermeld. En zoiets vind ik bekrompen, ronduit bekrompen!
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een regeringscrisis dringt zich op! http://forum.politics.be/showthread.php?t=35336
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk weet iedereen wel waarom belgicisten - en bubbels in het bijzonder - het steeds hebben over "landstalen". Op die basis proberen ze immers te poneren dat het Frans over heel het Belgisch grondgebied als ambtelijke taal moet worden gebruikt, daar het een "landstaal" is. D.w.z. in heel het land als ambtelijke taal gebruikelijk. Dat is het evenwel niet. Het taalgebruik verraadt dus een bepaalde benadering en instelling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Er zijn drie vastgelegde talen: Duits, Frans en Nederlands. Het zal mij worst wezen met welke taal men eerst ondertekent, maar goed, ik ben dan ook geen vlaams-nationalist (gelukkig maar).
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Het Nederlands eerst 2. De alfabetische volgorde volgen (waarbij Duits eerst zou komen, dan Frans en dan pas Nederlands). Mijn opinie: het interesseert me niet welke taal men eerst zet. Frans staat op gelijke voet met Nederlands en Duits. Gaat u hier echt een ganse zondag over melken?
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Nederlands is de meest gesproken taal (en het is ook uw moedertaal). Het is dus logisch dat het de eerste taal is van dit 'land'.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het blijkbaar van jullie bubbels een beetje teveel gevraagd gewoon een neutrale rangorde voor te staan? Dat u met hand en tand de voorrang van het Frans blijft verdedigen, zegt iedereen op dit forum weer genoeg over jullie instelling. Frans eerst, en o wee diegene die hierbij een kritische opmerking durft aan te stippen. In tegenstelling tot wat u beweert, vind ik dat men beter een neutrale rangorde had gebruikt. Dat vermijdt van in het begin wrijvingen en/of vraagtekens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bewering nr. 2: inderdaad. Omwille van de redenen die ik reeds eerder uitgebreid heb uiteengezet. Ik heb trouwens nog steeds niet gehoord waarom belgicisten de voorrang van het Frans in deze verdedigen en op basis van welk principe men gekomen is om het Frans als eerste taal te vermelden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |