![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Is dit een regeringscrisis waard? | |||
Ja! Verhofstadt II moet vallen over deze KAAKSLAG voor Vlaanderen! |
![]() ![]() ![]() |
19 | 63,33% |
Nee, dit is een onnozel akkefietje waar niemand, buiten enkele Vlaams nationale kamergeleerden, zich mee bezig houdt. |
![]() ![]() ![]() |
11 | 36,67% |
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onze vriend Stuffelbeam ontdekte dat bij de ondertekening van de Europese Grondwet de Franstalige en Nederlandstalige ondertekening vóór de ondertekening in het Duits gebeurde, waardoor het Nederlands niet op de laatste, maar op de tweede plaats kwam.
Dit is waarlijk een KAAKSLAG, een NEDERLAAG en een VERNEDERING voor de Vlamingen! ![]() PS: Bemerk het sarcasme... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() ![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U vindt dit een regeringscrisis waard. Begrijp ik het goed als ik stel dat voor de flaminganten élke reden goed is om de regering te doen vallen?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Nee. Ik spreek niet uit een Flamigantisch standpunt. Ik spreek als Europeaan, en als democraat.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ALS dit een regeringscrisis zou worden, zouden inderdaad in heel Europa uitgelachen worden!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij de bekrachtingsformules werd er bij drie landen een meertalige bepaling opgenomen, nl. Ierland, Finland en België. Bij de Ierse bepaling staat eerst het Iers vermeld, omdat de Ierse Grondwet nu eenmaal vermeldt dat het Iers de eerste en belangrijkste ambtelijke taal van de Ierse Republiek is (artikel 8 van die Grondwet). Bij de Finse handtekening staat eerst het Fins dan pas de Zweedse bepaling. De Finse Grondwet vermeldt nergens een rangorde - in tegenstelling tot de Ierse Grondwet - wat dus betekent dat het Fins en Zweeds op hetzelfde niveau staan (artikel 17 paragraaf 1). Bijgevolg heeft men ervoor gekozen eerst de numeriek sterkere taal te vermelden, dan pas de minderheidstaal. Gelijkaardig had men voor België ditzelfde principe moeten hanteren, daar er in de Belgische Grondwet ook geen rangorde in de talen staat. Hierbij had men twee mogelijkheden: ofwel kiezen voor een rangorde zoals Finland deed (dus: Nederlands, Frans en tenslotte Duits), ofwel voor een alfabetische rangorde (dan: Duits, Frans en Nederlands). Dit laatste had dan als voordeel dat een alfabetische rangorde steeds neutraal is en geen enkel belangrijkheidsoordeel weergeeft. Men heeft er echter voor gekozen het Frans als eerste taal te vermelden. Kan iemand mij dan zeggen op basis van welk principe?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 5 juni 2005 om 10:19. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Het principe? La Belgique sera latine ou sera pas
![]()
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men maakt van een mug een olifant.
Zeer toepasselijk op deze discussie.[edit] [size=1]Edit:[/size]
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 5 juni 2005 om 10:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Staatssecretaris
|
![]() De regering moet gewoon vallen omdat die grondwet getekend is zonder medezeggenschap van de burger. Dan kunnen we eens zien of mr. de arrogantie zelve, De Gucht, gelijkt heeft met z'n zever gericht aan onze noorderburen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind wel dat de VLAAMSE regering hierover moet vallen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() LOL!!
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Dan kan de regering ook niet vallen.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik snap niet echt de bedoeling van deze draad. Wordt dit onderwerp niet al elders bediscussieerd? Buiten de peiling is er niet veel verschillend aan, en ik heb niet veel zin om op twee plaatsen dezelfde argumentatie te moeten voeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Staatssecretaris
|
![]() Jullie kunnen toch zo zeveren he. Antwoord nu toch eens gewoon op Jans vraag. Volgens welk principe is dit gebeurd?
|
![]() |
![]() |