![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het stond alleen niet met zoveel woorden in het schoolreglement. Er zijn trouwens nog veel mensen die het onbeleefd vinden wanneer iemand zijn pet binnenshuis aanhoudt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Qur'an, hoofdstuk 24, vers 31, http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/024.qmt.html#024.031 ) YUSUFALI: And say to the believing women that they should lower their gaze and guard their modesty; that they should not display their beauty and ornaments except what (must ordinarily) appear thereof; that they should draw their veils over their bosoms and not display their beauty except to their husbands, their fathers, their husband's fathers, their sons, their husbands' sons, their brothers or their brothers' sons, or their sisters' sons, or their women, or the slaves whom their right hands possess, or male servants free of physical needs, or small children who have no sense of the shame of sex; and that they should not strike their feet in order to draw attention to their hidden ornaments. And O ye Believers! turn ye all together towards Allah, that ye may attain Bliss.
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Bij arabieren/berbers is de sluier de onbetwistbare norm. Maar uitzonderingen bevestigen de regel hé. Ik ken ook Vlaamse vrouwen, getrouwd met een moslim, die de hijaab opgenomen hebben. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
kwestie dat ik niet meer naar de schietstand zal moeten gaan om te oefenen dan ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Verklaar mij nu eens hoe jullie idioten hieruit verstaan dat ze een sluier moeten dragen ?
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() En de baretten met pompons, die de zwartrokken indertijd per nadrukkelijk teken van religieuze waardigheid droegen, zijn die nog steeds in zwang?
Of mag dat ook al niet meer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Als een school "hoofddeksels" verbied, dan maakt het niet uit of je met een kikker op je kop rondloopt, een middeleeuwse helm, een pet met drinkbussen aan .... het is verboden !
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||||||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zal ik deze stukjes die oproepen tot haat tegen ongelovigen en de andere 'interpretaties' over vrouwen ook even posten?[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door genehunter : 16 juni 2005 om 09:44. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een beetje respect voor de inrichtende macht aub. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Europees Commissaris
|
![]() In de huidige school waar mijn dochter lesgeeft zijn hoofddoeken en blote buiken verboden. In de vorige school gingen de "ingepakte" Moslima's en de blootbuikige braziliaanse met elkaar op de vuist.. een school kan niet hebben dat er om vestimentaire redenen gewelddadige praktijken op school ontstaan, dus is het maar logisch dat men reglementen opstelt die deze gedragstoornissen aan banden legt.
Aparte moslimsscholen ? Er zijn inderdaad ook aparte joodse scholen, katholieke scholen bestaan er de fakto niet meer omdat die ook pluralistisch bevolkt worden. Ik denk dat we allemaal eens moeten nadenken hoe we met diversiteit omgaan, in de eerste plaats zou ik met respect beginnen...
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Ja, ik weet 't. Bij die laatste is mijn moeder onder andere. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Wéér zo'n voorbeeld dat burgertrutjes zich vastklampen aan eenheidsworsten, die de lullen zijn van het conformisme.
Iedereen draagt wat-ie wilt en moet desnoods voor dat recht vechten. Alles mag: hanekammen, piercings, tattoos, spikes... Wie hier niet tegen kan is een flapdrol. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Wat een idiote vergelijking.
Voor hetzelfde geld had ge wss mij met MTV geassocieerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Nog erger...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Gouverneur
|
![]() Dat heel gesluierd lopen gezeik had omgekeerd moeten zijn,
alle moslim-mannen met een burka en hoofddoek, alle moslim-vrouwen jagen achter de autochtone man. Ik durf er voor wedden dat er geen hoofddoek meer in de wereld had geweest