Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2003, 06:02   #21
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
OP NAAR DE 20 PROCENT!
18% stemde tegen de multiculturele samenleving,

82% daarentegen, stemde voor een partij die de multiculturele samenleving verdedigt. Een overweldigende meerderheid me dunkt.
Insinueer jij nu dat 82% voor een multiculturele samenleving is?

Ik dacht dat die symplistische redeneringen hier niet meer opgerakeld werd.

Het merendeel van de VLD'ers is tegen een multiculturele samenleving, en zelfs onder de linkse rakkers staan heel wat denkenden (die hebben zij ook) sceptisch tegenover zo'n samenleving.
Waarom ze dan toch niet op het Vlaams Blok stemmen, kent vele redenen. Ik zou een waslijst kunnen aanleggen, maar tijdnood laat me dat niet toe. Maar weet wel dat:
- het Vlaams Blok niet aan de vetpotten zit, en aan haar leden geen sinterklaascadeaus kan geven.
- er een mediaboycot is, en dat op een systematische wijze al onze standpunten tot een karikatuur worden herleid.

Een multiculturele samenleving is niet het synoniem van een multiraciale samenleving.

Dat eerste is een leugen en een gevaar voor de toekomst (nergens werkt die samenlevingsvorm).
Dat tweede moet kunnen. Al wie onze taal spreekt en ons partijprogramma onderschrijft, is welkom bij het Vlaams Blok.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2003, 11:59   #22
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
OP NAAR DE 20 PROCENT!

82% daarentegen, stemde voor een partij die de multiculturele samenleving verdedigt. Een overweldigende meerderheid me dunkt.
De enige partij die zich even erg inzet PRO multicultuur als het Vlaams Blok ANTI is, is Agalev...
Oud 28 mei 2003, 14:27   #23
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Op gevaar van voor een VBer versleten te worden moet ik eigenlijk toch even vermelden dat het VB waarschijnlijk niet al te veel stemmen haalde in het Duitse en Franstalige landsgedeelte. Eigenlijk moet je die 18% dus omrekenen naar het Vlaams landsgedeelte. Ik denk dus dat het VB ongeveer 30% van de stemmen haalt op die plaatsen waar zij opkwamen. Het zou leuk zijn als ze eens aan de regering konden deelnemen. We waren er dan waarschijnlijk ook vanaf bij de volgende verkiezingen.
Dat zou natuurlijk niet zo goed zijn voor dit forum.
Oud 28 mei 2003, 14:47   #24
poisonkim
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
- er een mediaboycot is, en dat op een systematische wijze al onze standpunten tot een karikatuur worden herleid.
Komaan, juullie hebben lang genoeg slachtoffertje van n mediaboycot kunnen spelen. Als ergens het cordon sanitair doorbroken is dan is het wel in de media. Het Blok is verdomme dagelijks te gast geweest in allerlei verkiezingsprogramma's. Het Blok is zoals elke andere partij behandelt geweest.
Dat Dewinter geen teletubbie genoemd wordt is enkel & alleen omdat zijn muilke niet schattig genoeg is.
Squat the world!
Earth first!
Life's a bitch & then u die!
poisonkim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2003, 14:53   #25
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
OP NAAR DE 20 PROCENT!

Geloof jij dat nu echt?!
Zelfs niet vlaams blokstemmers hebben last van je gekleurde vriendjes hoor ,een referendum zal de balans anders doen doorslaan!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2003, 15:17   #26
poisonkim
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ongetwijfeld niet. De frustratie onder de linkie winkies is ondertussen zo groot dat niets anders meer kunnen dan schelden op de VB-kiezer. Al de "bewustmakingscampagnes" ten spijt, blijft de kiezer zijn vertrouwen aan het Vlaams Blok geven.
Gij zou mij zeker als linkie winkie bestempelen maar ik kan u verzekeren dat ik totaal niet gefrustreerd rondloop in mijn gezellige, multiculturele, rustige stede Gent.
Het lukt best wel goed in Gent zonder jullie gefrustreerde haatverspreiders...
Squat the world!
Earth first!
Life's a bitch & then u die!
poisonkim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2003, 15:18   #27
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poisonkim
Citaat:
Ongetwijfeld niet. De frustratie onder de linkie winkies is ondertussen zo groot dat niets anders meer kunnen dan schelden op de VB-kiezer. Al de "bewustmakingscampagnes" ten spijt, blijft de kiezer zijn vertrouwen aan het Vlaams Blok geven.
Gij zou mij zeker als linkie winkie bestempelen maar ik kan u verzekeren dat ik totaal niet gefrustreerd rondloop in mijn gezellige, multiculturele, rustige stede Gent.
Het lukt best wel goed in Gent zonder jullie gefrustreerde haatverspreiders...
Tuurlijk!
Oud 28 mei 2003, 16:08   #28
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Zelfs niet vlaams blokstemmers hebben last van je gekleurde vriendjes hoor ,een referendum zal de balans anders doen doorslaan!
Een referendum met welke vraagstelling?
Wat gaat u doen? iedereen met ouders (of voorouders) van vreemde afkomst terug naar het land van herkomst sturen? U beseft toch zelf wel dat dit het prediken van onuitvoerbare denkbeelden is
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2003, 16:11   #29
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
[

Wil men zo een grote toeloop van vreemdelingen die zich niet inburgeren?

Wat gaat u doen? iedereen met ouders (of voorouders) van vreemde afkomst terug naar het land van herkomst sturen?

JA.

U beseft toch zelf wel dat dit het prediken van onuitvoerbare denkbeelden is
HELEMAAL NIET.
Oud 28 mei 2003, 18:01   #30
Anarcho
Burger

Anarcho's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Anarcho Stuur een bericht via Yahoo naar Anarcho
Standaard

Zoals reeds eerder vermeld: kunnen ze in het Vlaams Blok wel lezen. Als zelfs hun voorzitter al niet meer goed kan lezen wat het verschil tussen N-VA en VB is, dan begin ik toch serieuze vragen te stellen bij hun intellectuele capaciteiten. Vandaar dat ze de N-VA'ers nodig hebben zeker?

Het verschil valt te lezen op www.n-va.be en www.vlaamsblok.be voor diegene die interesse betonen.

En zoals ook eerder aangegeven: als we inderdaad bijna niet verschillen - waarom hebben wij dan een eigen partij opgericht. Ah ja, om verdeeldheid te zaaien zeker.

VB: vergeet nu maar eens dat N-VA gelijk is aan VB. Het enige punt van gelijkenis is om Belgie op te doeken. De reden daarvoor en weg daarnaartoe komen ook al niet overeen.

Jullie zijn gewoon even laf als de SPa-spirit door Agalev voor te stellen als een partij die niet meer nodig is en eigelijk toch voor 99 procent bij de SPa past.

De democratie is er erg aan toe als het enige wat telt is de grootste te worden is van allemaal. Maar je VB'ers - in Antwerpen zijn jullie ook de grootste - en nog steeds hebben jullie niet kunnen proeven van de macht om dingen te veranderen.
Oud 30 mei 2003, 00:20   #31
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Wat gaat u doen? iedereen met ouders (of voorouders) van vreemde afkomst terug naar het land van herkomst sturen? U beseft toch zelf wel dat dit het prediken van onuitvoerbare denkbeelden is
Een multiculturele samenleving gaat over cultuur, en gaat dus eigenlijk niet over afkomst, of toch zeker niet over afkomst alleen. Tussen haakjes, een tijd geleden las ik iets over een allochtone kandidaat bij de NVA. Die allochtoon is Vlaams-nationalist, net zoals de andere NV-Aers. Er was geen enkel verschil wat dat betreft.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2003, 00:26   #32
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

En aan de hand van welke concrete zaken gaat u iemands cultuur definiëren? En gaat u dan alle mensen van vreemde (want ik neem aan dat u Vlamingen niet zal "terug"sturen) afkomst, die niet conform onze cultuur leven/denken terug sturen naar land van origine?
Oud 30 mei 2003, 07:41   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En aan de hand van welke concrete zaken gaat u iemands cultuur definiëren? En gaat u dan alle mensen van vreemde (want ik neem aan dat u Vlamingen niet zal "terug"sturen) afkomst, die niet conform onze cultuur leven/denken terug sturen naar land van origine?
Wie meent dat de wetten van zijn land van oorsprong boven de onze staan, maakt dat duidelijk dat hij niet conform onze cultuur leeft. Wie meent dat de sjaria ingevoerd moet worden (zoals door bepaalde AEL-leden werd gesuggereerd), maakt duidelijk dat er fundamenteel iets schort aan de integratiewil. Wie tevens de wetten overtreedt, kan teruggestuurd worden.

Wat men echter doet in de beslotenheid van het eigen huis, is ieder zijn zaak. Een interieur op zijn Marokkaans, Arabisch of een andere vreemde taal spreken. Allemaal geen probleem, maar men moet niet afkomen met een eisenpakket.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2003, 15:34   #34
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Ik stel mij toch eventjes de vraag waarom de 82% partij niet opkomt met een 82% programma.
Waarom moeten ze steeds een andere zoethouder voorhouden.
Den ene gratis tram, deb andere belastingsverlaging, den andere meer sociale uitkeringen?
Waarom dan niet opkomen onder een noemer.
Links tegen rechts. En dan zullen we de verschuiving zien.
Wat de % aangaat, het Blok komt niet op in het Waalse gedeelte dus van die 18% van het Blok, maak er maar gerust 30 van.
Dan zullen de cijfers iets realister kilnken
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2003, 17:12   #35
Oeteke
Banneling

Oeteke's schermafbeelding

Standaard

1 ding moogde nie vergeten.
Veel mensen die op het VB hebben gestemd, gaan dat later 9 op 10 nog doen.
Waarom?
Omdat ze merken dat er al 20 jaar SP aan de macht is en weer is er niks veranderd. Een VB weet al maanden op voorhand voor wie hij stemt.
De reden waarom hij dat nie openbaar durft te zeggen is omdat die zogezegde democratische landgenoten hem/haar dan uitschijten voor racist en omdat de mensen VB'ers behandelen als een boksbal.

Zegt hier is in Mechelen tegen ne Marokkaan da ge op het blok hebt gestemd en die slaagt u bijeen.

Doen wij da da ook als er ene zegt dattem op SP of Agalev heeft gestemd.

NEE!!!!

Wat concluderen we hieruit:
VB kiezers zijn vredelievende mensen die worden belaagd en mishandelt door de meerderheid van de bevolking==> maw hetgeen er met de joden gebeurde....

Das toch wel mooi geschreven he....

Ik voel de reacties nu al komen....
Oeteke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2003, 17:14   #36
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oeteke
Ik voel de reacties nu al komen....
You wish...
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2003, 17:14   #37
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

zelfs geen reactie waard, ook deze niet, maar allé...
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2003, 17:28   #38
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Oeteke,
gij slaat den nagel op de kop.
Oud 30 mei 2003, 19:24   #39
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Wat de % aangaat, het Blok komt niet op in het Waalse gedeelte dus van die 18% van het Blok, maak er maar gerust 30 van.Dan zullen de cijfers iets realister kilnken
Juist ja want de VLD, CD&V,.....komen wel op in Wallonië
Citaat:
Wie meent dat de wetten van zijn land van oorsprong boven de onze staan, maakt dat duidelijk dat hij niet conform onze cultuur leeft. Wie meent dat de sjaria ingevoerd moet worden (zoals door bepaalde AEL-leden werd gesuggereerd), maakt duidelijk dat er fundamenteel iets schort aan de integratiewil. Wie tevens de wetten overtreedt, kan teruggestuurd worden.
Beste Jan, of iemand de wet naleeft of niet kan u nagaan, maar u blijkt maar niet te snappen dat de limiet daarmee bereikt wordt.
U zegt: Wie meent.....Hoe gaat u in hemelsnaam nagaan wat iemand meent (maw wat iemand denkt, hoe komt u te weten wat er omgaat in iemands gedachtengang) ?
Dus mijn vraag blijft momenteel nog steeds onbeantwoord.
Oud 30 mei 2003, 19:35   #40
fernand
Europees Commissaris

Standaard

vld onder mr, en cd&v onder .... afgeleefd onder ecolo. en dat maakt UW 82 %
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be