Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 16 juni 2005, 08:07   #21
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
kan allemaal best zijn dat vdm in dat testament staat, maar feit is dat die vrouw de code kende van de kluis. mss had de man die haar toevertrouwd omdat hij van gedachte was veranderd, en wou dat degene die voor hem gezorgd had die waardepapieren kreeg. dan heeft die vrouw volgens mij recht op die aandelen, ook al zegt dat testament anders. de wet zegt dan mss wel dat vdm er recht op heeft, de eerlijkheid zegt mss iets anders.
ter uwer informatie: het is door de wet onmogelijk om aan verplegend personeel erfenissen achter te laten, en wel omdat de stervende verzorgde in een afhankelijkheidsrelatie staat tot de verzorgende.
grossfaz is offline  
Oud 16 juni 2005, 08:17   #22
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Gezinshelpster (wassen, plassen) via de koopjeskrant aangetrokken is geen "verpleging" gebonden aan een beroepscode...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline  
Oud 16 juni 2005, 08:18   #23
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grossfaz
ter uwer informatie: het is door de wet onmogelijk om aan verplegend personeel erfenissen achter te laten, en wel omdat de stervende verzorgde in een afhankelijkheidsrelatie staat tot de verzorgende.
dat wist ik niet. maar volgens de openingspost ging het wel om een gezinshelpster.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 16 juni 2005, 10:07   #24
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
kan allemaal best zijn dat vdm in dat testament staat, maar feit is dat die vrouw de code kende van de kluis. mss had de man die haar toevertrouwd omdat hij van gedachte was veranderd, en wou dat degene die voor hem gezorgd had die waardepapieren kreeg. dan heeft die vrouw volgens mij recht op die aandelen, ook al zegt dat testament anders. de wet zegt dan mss wel dat vdm er recht op heeft, de eerlijkheid zegt mss iets anders.
Hetgeen in het testament staat geschreven (ondertekend en gedateerd door diegene die het testament heeft opgesteld), is het enige wat geldig is. De thuisverzorgster heeft hier geen enkel verhaal, ook al zou de man haar gezegd hebben dat hij van mening was veranderd. Als hij daadwerkelijk wilde dat de thuisverzorgster het geld kreeg, had hij zijn testament moeten wijzigen.
Kim is offline  
Oud 16 juni 2005, 10:09   #25
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Hetgeen in het testament staat geschreven (ondertekend en gedateerd door diegene die het testament heeft opgesteld), is het enige wat geldig is. De thuisverzorgster heeft hier geen enkel verhaal, ook al zou de man haar gezegd hebben dat hij van mening was veranderd. Als hij daadwerkelijk wilde dat de thuisverzorgster het geld kreeg, had hij zijn testament moeten wijzigen.
dat is de juridische uitleg, en zo ver was ik ook wel. de wet zegt echter niet wat die man effectief wou op het moment dat hij stierf. maar dat kunnen we ook niet weten.

Citaat:
ingenious is offline  
Oud 16 juni 2005, 10:10   #26
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
dat is de juridische uitleg, en zo ver was ik ook wel. de wet zegt echter niet wat die man effectief wou op het moment dat hij stierf. maar dat kunnen we ook niet weten.
Tuurlijk niet, maar als hij ECHT wilde dat de thuisverzorgster het geld kreeg, had hij zijn testament wel aangepast (dat zal hij toch ook wel geweten hebben zeker?)
Kim is offline  
Oud 16 juni 2005, 10:17   #27
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Tuurlijk niet, maar als hij ECHT wilde dat de thuisverzorgster het geld kreeg, had hij zijn testament wel aangepast (dat zal hij toch ook wel geweten hebben zeker?)
mss dacht hij dat hij het gewoon kon oplossen door het weg te geven. als in 'als ik het niet meer heb, kan ze het ook niet erven'.

Citaat:
ingenious is offline  
Oud 16 juni 2005, 10:17   #28
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

vreemd verhaal. bron?
Pff al die stomme affairekes interesseren mij ni echt.
(Waarom moet die 'blonde' erbij? ik wil nie zagen hé, maar dat heeft der dus niet echt iets mee te maken.)
la_Principessa is offline  
Oud 16 juni 2005, 10:27   #29
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Kijk, er ooit al bij stilgestaan dat die thuisverzorgster gewoon met dat geld gaan lopen is misschien? Vandaar dat juridische aktes in dergelijke zaken noodzakelijk zijn, zoniet kan iedereen zo gelijk wat gaan beweren hé... De politieke relevantie van dit bericht ontgaat mij eigenlijk echt wel compleet hoor.
grossfaz is offline  
Oud 16 juni 2005, 10:39   #30
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het zo zit, dan dien ik vandaag ook een claim in. Ik ben hem in zijn laatste dagen tegengekomen in de drankencenter, en heb voorgesteld zijn bakskes Orval naar huis te voeren. Hij was zo opgetogen dat hij me de helft van zijn vermogen beloofde.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 16 juni 2005, 11:24   #31
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grossfaz
Kijk, er ooit al bij stilgestaan dat die thuisverzorgster gewoon met dat geld gaan lopen is misschien? Vandaar dat juridische aktes in dergelijke zaken noodzakelijk zijn, zoniet kan iedereen zo gelijk wat gaan beweren hé... De politieke relevantie van dit bericht ontgaat mij eigenlijk echt wel compleet hoor.
Die is er ook niet.
Het is gewoon de zoveelste topic van een gefrustreerde Decoorne.
daiwa is offline  
Oud 16 juni 2005, 12:35   #32
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Zo een spel om zo een onozel bedragske.
Oud 16 juni 2005, 13:36   #33
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
ANTWERPEN Voor de strafrechter in Antwerpen stond gisteren gezinshelpster Patricia J. (44) terecht. De vrouw wordt ervan verdacht dat ze waardepapieren heeft gestolen, die toebehoorden aan Vlaams Belang-politica Anke Van dermeersch. De bons, goed voor een totaal bedrag van 250.000 euro, maakten deel uit van een erfenis. Van dermeersch, die begunstigde was van die erfenis, recupereerde inmiddels al iets meer de helft van het geld, maar wacht nog op de resterende som van 120.000 euro.

Enkele jaren voor hij zou sterven, leerde Anke Van dermeersch naamgenoot (maar anders geschreven) Pierre Vandermeersch kennen. De hoogbejaarde man raakte gecharmeerd door de blonde schone, en besloot haar zijn erfenis na te laten. In een testament schreef hij dat hij bij zijn dood voor 250.000 euro waardepapieren zou nalaten aan haar. Intussen werden de documenten in een kluis gestoken.

Enkele maanden voor zijn dood vond Pierre Vandermeersch via de Koopjeskrant een gezinshelpster. Het klikte tussen de twee en enkele dagen voor hij stierf besloot de man om zijn fortuin niet aan Anke, maar aan Patricia J. te geven. «Want Anke zie ik eigenlijk bijna nooit», zei hij.

Spoorloos

Vlak voor Pierre Vandermeersch op 89-jarige leeftijd stierf aan bloedkanker, ging Patricia J. de waardepapieren uit de kluis halen. Toen Anke dat ontdekte, stapte ze -testament in de hand- naar het gerecht. Patricia J. moest de waardepapieren onmiddellijk terug geven, maar een gedeelte bleek spoorloos. Het openbaar ministerie vorderde voor de gezinshelpster een celstraf van zes maanden. De rechter velt vonnis op 28 juni. (VSH)
Bron: Het Laatste Nieuws

Altijd al gezegd dat Anke en het Mormel perfect in het Blok passen...
en waarom is het precies verkeerd om naar de rechtbank te stappen als diefstal is gepleegd? of is het omdat Anke bij het belang is dat haar rechten zonder schroom mogen aan de laars gelapt worden, de gezinshelpster heeft diefstal gepleegd en wat ge gepikt hebt moet ge terug geven. trouwens de echtgenoot van Anke is niet aan bloedkanker gestorven maar aan de sleepende ziekte ALS atrofie van de laterale spieren.
phoebe is offline  
Oud 16 juni 2005, 14:14   #34
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ANTWERPEN Voor de strafrechter in Antwerpen stond gisteren gezinshelpster Patricia J. (44) terecht. De vrouw wordt ervan verdacht dat ze waardepapieren heeft gestolen, die toebehoorden aan Vlaams Belang-politica Anke Van dermeersch. De bons, goed voor een totaal bedrag van 250.000 euro, maakten deel uit van een erfenis. Van dermeersch, die begunstigde was van die erfenis, recupereerde inmiddels al iets meer de helft van het geld, maar wacht nog op de resterende som van 120.000 euro.

Enkele jaren voor hij zou sterven, leerde Anke Van dermeersch naamgenoot (maar anders geschreven) Pierre Vandermeersch kennen. De hoogbejaarde man raakte gecharmeerd door de blonde schone, en besloot haar zijn erfenis na te laten. In een testament schreef hij dat hij bij zijn dood voor 250.000 euro waardepapieren zou nalaten aan haar. Intussen werden de documenten in een kluis gestoken.

Enkele maanden voor zijn dood vond Pierre Vandermeersch via de Koopjeskrant een gezinshelpster. Het klikte tussen de twee en enkele dagen voor hij stierf besloot de man om zijn fortuin niet aan Anke, maar aan Patricia J. te geven. «Want Anke zie ik eigenlijk bijna nooit», zei hij.

Spoorloos

Vlak voor Pierre Vandermeersch op 89-jarige leeftijd stierf aan bloedkanker, ging Patricia J. de waardepapieren uit de kluis halen. Toen Anke dat ontdekte, stapte ze -testament in de hand- naar het gerecht. Patricia J. moest de waardepapieren onmiddellijk terug geven, maar een gedeelte bleek spoorloos. Het openbaar ministerie vorderde voor de gezinshelpster een celstraf van zes maanden. De rechter velt vonnis op 28 juni. (VSH)

Als ik het goed begrepen werd weer het eerste testament voor A. VDM herroepen door het tweede voor Patricia J. ? Dan begrijp ik niet dat het O.M. een celstraf vordert... Of was het tweede testament gewoon een mondelinge belofte?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Hans1 on 16-06-2005 at 15:16
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Spoorloos

Als ik het goed begrepen werd weer het eerste testament voor A. VDM herroepen door het tweede voor Patricia J. ? Dan begrijp ik niet dat het O.M. een celstraf vordert... Of was het tweede testament gewoon een mondelinge belofte?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Spoorloos

Als ik het goed begrepen werd weer het eerste testament voor A. VDM herroepen door het tweede voor Patricia J. ? Dan begrijp ik niet dat het O.M. een celstraf vordert...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Hans1 : 16 juni 2005 om 14:16.
Hans1 is offline  
Oud 16 juni 2005, 14:18   #35
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Als ik het goed begrepen werd weer het eerste testament voor A. VDM herroepen door het tweede voor Patricia J. ? Dan begrijp ik niet dat het O.M. een celstraf vordert... Of was het tweede testament gewoon een mondelinge belofte?
U hebt het (weer) niet goed begrepen.....er was geen!!!! tweede testament.
daiwa is offline  
Oud 16 juni 2005, 15:36   #36
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Heeft dan echt niemand begrepen waar het werkelijk om gaat, of doen jullie maar gewoon alsof ? Een blonde vamp die een weerloze vent van 89 jaar...
Soit, ik geef het op ...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline  
Oud 16 juni 2005, 15:41   #37
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft dan echt niemand begrepen waar het werkelijk om gaat, of doen jullie maar gewoon alsof ? Een blonde vamp die een weerloze vent van 89 jaar...
Toe, vertel het eens, BVL.

Iedereen ligt hier brandend van curiositeit te wachten tot gij vertelt wat VDM met die arme man gedaan heeft.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 16 juni 2005, 15:43   #38
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Soit, ik geef het op ...
euhm... dat maak jij ervan, ken jij die "weerloze vent" van 89 jaar dan ja, of gaat het niet verder dan de huis-tuin-en-keukenroddel en achterklap? Die kerel zal overigens geen familie hebben, ofwel valt die 250.000€ buiten het deel van de erfenis waar de familie recht op heeft. Enne... van die 250.000€ blijft dan nog maar 50.000€ over aangezien het een erfenis aan derden is zonder familiale band. Dank Vandermeersch maar dat ze op die manier 200.000 € aan de Belgische staat geeft, voor hetzelfde geld kon ze dit niet aangeven. No further questions your honour.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by grossfaz on 16-06-2005 at 16:45
Reason:

Citaat:
Soit, ik geef het op ...
euhm... dat maak jij ervan, ken jij die "weerloze vent" van 89 jaar dan ja, of gaat het niet verder dan de huis-tuin-en-keukenroddel en achterklap? Die kerel zal overigens geen familie hebben, ofwel valt die 250.000€ buiten het deel van de erfenis waar de familie recht op heeft. Enne... van die 250.000€ blijft dan nog maar 50.000€ over aangezien het een erfenis aan derden is zonder familiale band. Dank Vandermeersch maar dat ze op die manier 200.000 € aan de Belgische staat geeft, voor hetzelfde geld kon ze dit niet aangeven. No further questions your honour.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Soit, ik geef het op ...
euhm... dat maak jij ervan, ken jij die "weerloze vent" van 89 jaar dan ja, of gaat het niet verder dan de huis-tuin-en-keukenroddel en achterklap? No further questions your honour.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door grossfaz : 16 juni 2005 om 15:45.
grossfaz is offline  
Oud 16 juni 2005, 16:04   #39
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Weerloze mensen uitzuigen. Is het daar niet waar ze 5 jaar lang voor heeft gestudeerd? Niemand kan haar toch verwijten dat ze die kennis omzet in de praktijk. De manier waarop kan misschien wat onconventioneel lijken maar iedereen moet roeien met de riemen die men heeft.
solidarnosc is offline  
Oud 16 juni 2005, 16:05   #40
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Toe, vertel het eens, BVL.

Iedereen ligt hier brandend van curiositeit te wachten tot gij vertelt wat VDM met die arme man gedaan heeft.

Egidius
Ik zou maar oppassen want straks "neemt" ie nog een advocaat.
solidarnosc is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be