![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Minister-President
|
![]() ANTWERPEN Voor de strafrechter in Antwerpen stond gisteren gezinshelpster Patricia J. (44) terecht. De vrouw wordt ervan verdacht dat ze waardepapieren heeft gestolen, die toebehoorden aan Vlaams Belang-politica Anke Van dermeersch. De bons, goed voor een totaal bedrag van 250.000 euro, maakten deel uit van een erfenis. Van dermeersch, die begunstigde was van die erfenis, recupereerde inmiddels al iets meer de helft van het geld, maar wacht nog op de resterende som van 120.000 euro.
Enkele jaren voor hij zou sterven, leerde Anke Van dermeersch naamgenoot (maar anders geschreven) Pierre Vandermeersch kennen. De hoogbejaarde man raakte gecharmeerd door de blonde schone, en besloot haar zijn erfenis na te laten. In een testament schreef hij dat hij bij zijn dood voor 250.000 euro waardepapieren zou nalaten aan haar. Intussen werden de documenten in een kluis gestoken. Enkele maanden voor zijn dood vond Pierre Vandermeersch via de Koopjeskrant een gezinshelpster. Het klikte tussen de twee en enkele dagen voor hij stierf besloot de man om zijn fortuin niet aan Anke, maar aan Patricia J. te geven. «Want Anke zie ik eigenlijk bijna nooit», zei hij. Spoorloos Vlak voor Pierre Vandermeersch op 89-jarige leeftijd stierf aan bloedkanker, ging Patricia J. de waardepapieren uit de kluis halen. Toen Anke dat ontdekte, stapte ze -testament in de hand- naar het gerecht. Patricia J. moest de waardepapieren onmiddellijk terug geven, maar een gedeelte bleek spoorloos. Het openbaar ministerie vorderde voor de gezinshelpster een celstraf van zes maanden. De rechter velt vonnis op 28 juni. (VSH) Bron: Het Laatste Nieuws Altijd al gezegd dat Anke en het Mormel perfect in het Blok passen... ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 15 juni 2005 om 17:01. |
||
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zucht
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Maar verder, mensen die een verzorgende rol hebben kunnen niet begunstigd worden door erfenissen of schenkingen, weerom, als ik het mij goed herinner. Maar eigenlijk: het Openbaar Ministerie geeft Vandermeersch gelijk. Ik zie bijgevolg uw probleem niet hoor. |
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() 1. Het VB heeft hier niks mee te maken. 2. Indien AvdM het rechtsgeldig testament heeft van die dooie pee, is zij de rechtmatige erfgename en heeft zij recht op die erfenis. Ben je jaloers als ziekenkas-klant, beste Luciano? |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Schepen
|
![]() Waarom de titel van deze topic verwijst naar het blond zijn van Anke weet ik niet, het heeft in ieder geval niks te maken met deze zaak.
Een testament lijkt me nogal een rechtsgeldig middel om een erfenis mee op te eisen, dus eigenlijk is de enige reden van dit topic waarschijnlijk uw frustratie. |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al wat ik zie is dat een gezinshelpster beweert dat het geld aan haar was toegewezen maar ze heeft daar geen enkel bewijs van. Anke Van Dermeersch daarentegen heeft een geldig testament en werd door de rechter in het gelijk gesteld. Dus wat is uw probleem eigenljk Decoorne? |
|
![]() |
![]() |
#8 | |||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door genehunter : 15 juni 2005 om 19:24. |
|||||||
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Ik lach me hier te pletter met jullie kronkelende uitleg... en gescheld.
Het moet pijn doen. Zielige sukkels... ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Welke kronkelende uitleg??? Er valt helemaal niks uit te leggen jongen! Je lacht groen of je lacht jezelf uit Luciano. Het is een simpele financiële privézaak van AvdM, het heeft niks te maken met het VB. |
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#14 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 15 juni 2005 om 21:16. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Eens goed gaan eten in een romantisch restaurant... 8)
|
![]() |
![]() |
#18 | |||||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Zodoende, begrijp ik met de beste wil van de wereld niet wat uw punt eigenlijk is. Mocht Vandermeersch nu eens met geld zijn gaan lopen, terwijl die Patricia in het testament stond, dan zou ik nog zeggen. Tenslotte, die kerel zal allicht geen familie meer hebben, want familie kan het overdragen van een erfenis aan niet-familie via de rechter ongedaan maken ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door grossfaz : 16 juni 2005 om 08:05. |
|||||||
![]() |
![]() |
#19 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |