![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
dat je over de Vlaamse Leeuw liever niet inhoudelijk wenst te praten kan ik verstaan, maar moet dit nu echt.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, dat moet echt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is Raf niet op die foto he... of wel?
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 24 juni 2005 om 07:28. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zijn het er allemaal over eens dat de Belgische driekleur een waardiger vlag is als de flamingantenvlag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2. De overtreffende trap wordt met 'dan' gevormd, niet 'als'.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Vreemdeling
|
![]() Hey,
Ahan Zwart-Geel geeft goed info en al de rest zijn zwak. Als de vlaamse leeuw u niet aanstaat trap het hier dan af! Ik hou er wel van en ik zocht antwoord op mijn vraag en dat heb ik gekregen, julie bijdrage is dus totaal overbodig. GrtZ, Maximus |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het kwam dus over, je hoeft je daar niet druk in te maken hoor, kwas gewoon het een beetje beu. GrtZ, Maximus |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zozo, iedereen moet verplicht flamingant zijn, of vertrekken?
Dictatoriale trekjes komen toch altijd weer boven... |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Om even op de inhoudelijke vraag omtrent de leeuw te antwoorden: 1) De eerste (originele dus eigenlijk) had inderdaad geen rood. 2) Vanuit heraldisch standpunt is die met het rood inderdaad juister. (Maar wie trekt zich daar de dag van vandaag nog iets van aan. 'Ridder' Jan Hoet kwam twee jaar geleden nog op het koninklijk paleis met een eigen ontworpen wapenschild aangedrenteld, en werd daar ook nog serieus genomen. 3) Die met de rode klauwen is inderdaad die van de gemeenschap. Ik kan het niet met zekerheid bevestigen maar, ik heb ook altijd horen vertellen dat dit het gevolg is van de eeuwige Vlaamse plooierij. Dat rood zou inderdaad de Belgische overheid symboliseren. Nogthans heeft de Waalse overheid een rode haan zonder een spikkel zwart. 4) De volledig zwarte is inderdaad de leeuw die door de Vlaamse beweging wordt gebruikt. 5) Van de leeuw met rood er in bestaan ook verschillende variaties. PS: Doe mij maar gewoon een Oranje-Blanje-Bleu ![]()
![]() |
![]() |
#36 | ||
Vreemdeling
|
![]() Hey,
Bedankt, iedereen die er wat van kent doet hier zen zegje, natuurlijk als iemand geschiedenis studeerd enzo komt dat gloofwaardig over. Ik denk dat het laatste antwoord het dichts de waarheid naderd. En nog eens tegen de belgjes haar hé. Ik laat julie toch ook met rust? Kom ik ruzie stoken op het pas aangekaarte topic over de herdenking van Belgie? Neen, en waarom niet? Omdat ik julie mening respecteer. Als dat julie idiologie is zoveels te beter voor julie hé, als je er maar een hebt om naar te streven dast belangrijkste. Maar als dit hier over de vlaamse leeuw gaat dan vind ik het heeel onrespectvol dat men ook hier nog eens gaat ruzie zoeken. Ik blijf bij men standpunt, als het je niet aanstaat ga dan toch gewoon weg, wat heb je der toch aan? Leg het me uit wat julie aanspoord om hier, uitgerekend hier weer eens ruzie te komen zoeken. Nog even dit; ik stel me open voor BUB bvb. Het intreseerd me, want een idiologie van die aard is toch allemaal hetzelfde alleen zijn wij trotse vlamingen en julie trotste belgen... Toon gewoon wat meer respect, ge kunt al genoeg ruzie maken op andere topics die daar de diskutie vormen, maar hier is het dus niet aande orde. GrtZ, Maximus[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door MaximusC : 24 juni 2005 om 18:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Wie had dat kunnen denken?
De idioten hebben er zelfs al een tweebladzijdig topic van weten te maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementslid
|
![]() Mosketo schreef :
Citaat:
Want de Leeuw zal klauwen, en ... Mosketje kan lid worden van de : Belgische Unie zonder Ballen/UBsansB. Innige Deelneming !
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() amaj het humorgehalte ligt meer hoog zie ik.
|
![]() |
![]() |