Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2003, 12:33   #21
coosie
Provinciaal Statenlid

coosie's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat hier echt een serieuze protestactie mag georganiseerd worden, hetero's en homo's.

Cultuur eindigt waar racisme begint.
coosie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2003, 12:36   #22
coosie
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Als het kleine België niet voor geweten van de wereld mag spelen, moeten de lilliputters onder de staten ook hun mond houden. Of moeten we ze gaan uitleggen dat men in de meeste gezonde democratieën godsdienst van de politiek gescheiden houdt?
Het schandalige is dat de paus hier niet als staatshoofd optreedt maar als guru voor alle vrome katholieken. Zolang ze zich met zichzelf bezighouden is dat ok voor mij, maar dat ze stoppen met moraalridder te spelen voor de rest van de wereld.

Oud 1 augustus 2003, 12:40   #23
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Paus bestempelt CD&V als immorele partij
Brussel / Rome Eigen berichtgeving / Belga Koen Vidal
In een document van het Vaticaan roept paus Johannes Paulus II alle katholieke partijen op om zich te verzetten tegen het homohuwelijk omdat dit de "wettelijke erkenning zou zijn van afwijkend gedrag". CD&V-voorzitter Yves Leterme vindt dat de paus met zijn schrijven "een gebrek aan menslievendheid" toont. Het document heeft als titel 'Overwegingen inzake voorstellen om relaties tussen homoseksuele personen...

Bron: De Morgen

Dit zal de situatie er in alle geval niet op verbeteren.
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2003, 12:47   #24
coosie
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
In een document van het Vaticaan roept paus Johannes Paulus II alle katholieke partijen op om zich te verzetten tegen het homohuwelijk omdat dit de "wettelijke erkenning zou zijn van afwijkend gedrag". CD&V-voorzitter Yves Leterme vindt dat de paus met zijn schrijven "een gebrek aan menslievendheid" toont. Het document heeft als titel 'Overwegingen inzake voorstellen om relaties tussen homoseksuele personen...

Nee, inderdaad niet, alleszins, ik zeg het niet graag , maar toch chapeau aan Leterme om er tegenin te gaan, ik heb zijn reactie ook gezien, en vind ik fair. Ik vraag mij af of Stefaan declercq hetzelfde zou hebben gezegd ?

Oud 1 augustus 2003, 13:05   #25
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coosie
Citaat:

Nee, inderdaad niet, alleszins, ik zeg het niet graag , maar toch chapeau aan Leterme om er tegenin te gaan, ik heb zijn reactie ook gezien, en vind ik fair. Ik vraag mij af of Stefaan declercq hetzelfde zou hebben gezegd ?
Da's een waarheid als een koe, gelukkig hebben ze spontane hark & notoir azijnpisser Pieter 'ik ben ne kattekop & ben er fier op' De Crem niet aan het woord gelaten.
Oud 1 augustus 2003, 13:07   #26
coosie
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coosie
Citaat:

Da's een waarheid als een koe, gelukkig hebben ze spontane hark & notoir azijnpisser Pieter 'ik ben ne kattekop & ben er fier op' De Crem niet aan het woord gelaten.

Oud 1 augustus 2003, 13:55   #27
Aangebrande Phönix
Minister

Aangebrande Phönix's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me alleen af wat voor gevolgen dat heeft buiten wat verontwaardiging. Dat Spanje of Mexico niet zouden toegeven aan het homohuwelijk wisten we al vroeger. De enige landen waar ik het momenteel nog zie gebeuren zijn enkele Scandinavische en West-Europese (die voor het overgrote deel protestant zijn). Het ergst mogelijke gevolg dat ik mij kan inbeelden is dat minder ontwikkelde landen waar de democratie nog niet zo vergevorderd is de druk om meer rechten aan holebi's te verlenen zien verzwakken. Als zelfs de Westerse wereld het niet eens is daarover, waarom moeite doen? Ik denk bv aan China, waar homoseksualiteit officieel niet eens bestaat.
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2003, 14:02   #28
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag me alleen af wat voor gevolgen dat heeft buiten wat verontwaardiging. Dat Spanje of Mexico niet zouden toegeven aan het homohuwelijk wisten we al vroeger. De enige landen waar ik het momenteel nog zie gebeuren zijn enkele Scandinavische en West-Europese (die voor het overgrote deel protestant zijn). Het ergst mogelijke gevolg dat ik mij kan inbeelden is dat minder ontwikkelde landen waar de democratie nog niet zo vergevorderd is de druk om meer rechten aan holebi's te verlenen zien verzwakken. Als zelfs de Westerse wereld het niet eens is daarover, waarom moeite doen? Ik denk bv aan China, waar homoseksualiteit officieel niet eens bestaat.
Begrijp ik het goed dat wanneer men in het Westen het niet eens geraakt over zoiets als het homo-huwelijk (iets vrij vooruitstrevends) men zich dan beter de moeite kan getroosten

De gevolgen van een Pauselijke ban tov homosexualiteit & huwelijk tussen twee partners van hetzelfde geslacht hebben inderdaad bij ons geen gevolgen. Maar in bvb Zuid-Amerika waar "homo" tot één van de ergste scheldwoorden behoort heeft dit verregaande gevolgen.
Vergelijkbaar met de ban tov voorbehoedsmiddelen.
Oud 1 augustus 2003, 14:32   #29
Aangebrande Phönix
Minister

Standaard

Lees mijn eerste zinnen nog eens opnieuw. Geloof je echt dat het veel had uitgemaakt als de paus nu zijn mond had gehouden? Homoseksualiteit wás al taboe en het homohuwelijk zat erdaar nu echt wel niet aan te komen en kon dus onmogelijk 'tegengehouden' worden door deze ene pauselijke uitspraak of campagne.
Wat ik bedoel met "zich niet de moeite getroosten" is dat men nu minder geneigd zal zijn stappen te ondernemen doordat het wat hypocriet zou overkomen in de Westerse wereld China met de vinger te wijzen dat ze de homorechten met de voeten treden als ze ze zelf beknotten.
Oud 1 augustus 2003, 14:55   #30
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees mijn eerste zinnen nog eens opnieuw. Geloof je echt dat het veel had uitgemaakt als de paus nu zijn mond had gehouden? Homoseksualiteit wás al taboe en het homohuwelijk zat erdaar nu echt wel niet aan te komen en kon dus onmogelijk 'tegengehouden' worden door deze ene pauselijke uitspraak of campagne.
Wat ik bedoel met "zich niet de moeite getroosten" is dat men nu minder geneigd zal zijn stappen te ondernemen doordat het wat hypocriet zou overkomen in de Westerse wereld China met de vinger te wijzen dat ze de homorechten met de voeten treden als ze ze zelf beknotten.
Uiteraard zal de uitspraak geen homo-huwelijken 'tegenhouden' in die landen, maar daar is homosexualiteit nog niet eens bespreekbaar, die stap moet nog genomen worden. Wanneer in deze landen, waar de macht van de Katholieke kerk verre van gebroken is, discriminatie nu al schering & inslag is zal de situatie er hoegenaamd niet op verbeteren. Dus: Ja, deze uitspraak maakt wel degelijk uit!

Dat de Westerse wereld hierdoor hypocriet overkomt... Snap ik niet Er bestaan toch nog grote onderlinge verschillen tussen de verschillende landen. Het voorbeeld van China gaat niet echt op want da's 't verschil tussen mishandeling & het niet toekenen van het homo huwelijk...een wezenlijk verschil, me dunkt.
Oud 1 augustus 2003, 15:16   #31
Aangebrande Phönix
Minister

Standaard

Akkoord. Maar hoe komt het over als president Bush China terecht zou wijzen omdat ze de homorechten met de voeten treedt en tegelijkertijd een homohuwelijk voorgoed onmogelijk zou willen maken door de grondwet aan te passen? Zeg me eerlijk, zou jij dan geen topic openen om deze contradictie aan te klagen? En ja, de pauselijke uitspraak maakt misschien verschil in Latijns Amerika, maar de toestand was er al zo erg dat dit er ook nog wel bijkan zeker? (vergeef mij als dit bot overkomt)
Oud 1 augustus 2003, 15:30   #32
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Akkoord. Maar hoe komt het over als president Bush China terecht zou wijzen omdat ze de homorechten met de voeten treedt en tegelijkertijd een homohuwelijk voorgoed onmogelijk zou willen maken door de grondwet aan te passen? Zeg me eerlijk, zou jij dan geen topic openen om deze contradictie aan te klagen? En ja, de pauselijke uitspraak maakt misschien verschil in Latijns Amerika, maar de toestand was er al zo erg dat dit er ook nog wel bijkan zeker? (vergeef mij als dit bot overkomt)
Mja, maar dan moet Bush maar niet zo stom zijn om homorechten aan te klagen ipv mensenrechten.

Nu maakt dit in Latijns-Amerika geen verschil, uiteraard, eerder een bevestiging van hun machismo-gedrag aldaar. Maar moest er vanuit de kerk eens een positief signaal komen tov de homobeweging...tja, dan maakt het wél een groot verschil. Onderschat vooral niet de invloed van de kerk ook in Afrika trouwens. Enfin, ik denk dat we op enkele details na wel op dezelfde golflengte zitten in deze.
Oud 1 augustus 2003, 15:43   #33
Aangebrande Phönix
Minister

Standaard

Leuk, toch iemand.
Oud 1 augustus 2003, 15:47   #34
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leuk, toch iemand.
Voorlopig toch.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be