![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik vind dat hier echt een serieuze protestactie mag georganiseerd worden, hetero's en homo's.
![]() |
#22 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#23 |
Gouverneur
|
![]() Paus bestempelt CD&V als immorele partij
Brussel / Rome Eigen berichtgeving / Belga Koen Vidal In een document van het Vaticaan roept paus Johannes Paulus II alle katholieke partijen op om zich te verzetten tegen het homohuwelijk omdat dit de "wettelijke erkenning zou zijn van afwijkend gedrag". CD&V-voorzitter Yves Leterme vindt dat de paus met zijn schrijven "een gebrek aan menslievendheid" toont. Het document heeft als titel 'Overwegingen inzake voorstellen om relaties tussen homoseksuele personen... Bron: De Morgen Dit zal de situatie er in alle geval niet op verbeteren. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#25 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() Ik vraag me alleen af wat voor gevolgen dat heeft buiten wat verontwaardiging. Dat Spanje of Mexico niet zouden toegeven aan het homohuwelijk wisten we al vroeger. De enige landen waar ik het momenteel nog zie gebeuren zijn enkele Scandinavische en West-Europese (die voor het overgrote deel protestant zijn). Het ergst mogelijke gevolg dat ik mij kan inbeelden is dat minder ontwikkelde landen waar de democratie nog niet zo vergevorderd is de druk om meer rechten aan holebi's te verlenen zien verzwakken. Als zelfs de Westerse wereld het niet eens is daarover, waarom moeite doen? Ik denk bv aan China, waar homoseksualiteit officieel niet eens bestaat.
![]() |
#28 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() De gevolgen van een Pauselijke ban tov homosexualiteit & huwelijk tussen twee partners van hetzelfde geslacht hebben inderdaad bij ons geen gevolgen. Maar in bvb Zuid-Amerika waar "homo" tot één van de ergste scheldwoorden behoort heeft dit verregaande gevolgen. Vergelijkbaar met de ban tov voorbehoedsmiddelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() Lees mijn eerste zinnen nog eens opnieuw. Geloof je echt dat het veel had uitgemaakt als de paus nu zijn mond had gehouden? Homoseksualiteit wás al taboe en het homohuwelijk zat erdaar nu echt wel niet aan te komen en kon dus onmogelijk 'tegengehouden' worden door deze ene pauselijke uitspraak of campagne.
Wat ik bedoel met "zich niet de moeite getroosten" is dat men nu minder geneigd zal zijn stappen te ondernemen doordat het wat hypocriet zou overkomen in de Westerse wereld China met de vinger te wijzen dat ze de homorechten met de voeten treden als ze ze zelf beknotten.
![]() |
#30 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat de Westerse wereld hierdoor hypocriet overkomt... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister
|
![]() Akkoord. Maar hoe komt het over als president Bush China terecht zou wijzen omdat ze de homorechten met de voeten treedt en tegelijkertijd een homohuwelijk voorgoed onmogelijk zou willen maken door de grondwet aan te passen? Zeg me eerlijk, zou jij dan geen topic openen om deze contradictie aan te klagen? En ja, de pauselijke uitspraak maakt misschien verschil in Latijns Amerika, maar de toestand was er al zo erg dat dit er ook nog wel bijkan zeker? (vergeef mij als dit bot overkomt)
![]() |
#32 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Nu maakt dit in Latijns-Amerika geen verschil, uiteraard, eerder een bevestiging van hun machismo-gedrag aldaar. Maar moest er vanuit de kerk eens een positief signaal komen tov de homobeweging...tja, dan maakt het wél een groot verschil. Onderschat vooral niet de invloed van de kerk ook in Afrika trouwens. Enfin, ik denk dat we op enkele details na wel op dezelfde golflengte zitten in deze. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() Leuk, toch iemand.
![]() |
#34 | |
Gouverneur
|