![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Verhuisd, lombas?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() BTW: Wat bedoelen ze met dit?
Citaat:
BTW; heeft u alles gelezen op de website van VB antwerpen, ook het verslag na het voorstel? Hoewel ik, zoals je wel weet geen SPa-fan ben, had Van Brempt wel overschot van gelijk in deze discussie... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als die Polen hier havenarbeider worden onder het statuut van een havenarbeider, aan het loon van een Belgische havenarbeider, heb ik geen enkel probleem dat die mensen hier komen werken. Citaat:
Trouwens, waarom zouden die derde-wereldlanden nu eens geen zeer hoge importheffingen opleggen... Of mag dat niet van 'onze' WTO en IMF?
![]() Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 13 januari 2006 om 21:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Knysna is een grotere stad. Aan de andere kant van de Mosselbaai.
Er is een treinstation, en ziekenhuizen. Lastige is wel dat ik nu verder verwijderd ben van George en Oudtshoorn, de twee grote steden vlak in het binnenland, zowat boven Mosselbaai-stad. ![]() Maar de natuur is hier mooier, een snelle google kan al uitsluitsel geven! Die bergen aan de ingang van de baai die je kan zien, heb ik beklommen! ![]() Toen ik nog actief was... ![]()
![]() |
![]() |
#25 | ||||
|
![]() Citaat:
Maar het is de havenarbeiders evenmin om menslievendheid te doen. Het gaat enkel en alleen over hun job, hun hachje. Het draait om eigenbelang. Laat ons de termen 'sociaal' en 'solidair' netjes gescheiden houden van 'egoïsme'. En natuurlijk is wat je daar aanhaalt de drijfveer achter de vrijmaking. Net zoals de afschaffing van prijscontroles, het vrijmaken van de interne markt in Europa en simpelweg ook het ontstaan van supermarkten te maken heeft met lagere kostprijzen. Om dezelfde reden trokken ondernemingen naar Polen, naar Hongarije, naar Bulgarije. Sindsdien zijn de lonen daar zodanig gestegen, dat heel wat ondernemingen moeten uitwijken naar China. Waar zich op termijn hetzelfde scenario zal herhalen, overigens: kapitaalaccumulatie, productiviteitsverhoging en een hoger reëel loon. Of zul je volhouden dat onze Belgische lonen en arbeidsomstandigheden zo goed zijn door de vakbondsacties? Ach kom. Mocht dat de waarheid zijn, dan zou dat willen zeggen dat vakbonden op gelijk welk ogenblik de hemel op aarde kunnen maken gewoon door hun tanden te laten zien. Neen, de verbetering van het lot van de arbeider, en de zelfstandige, de bedienden en - dit geef ik toe - voornamelijk de werkgevers, is er gekomen door de productiviteitsverhoging. Er is werkelijk geen enkele "sociale" reden om aan laaggeschoolden uit het buitenland de kans te ontzeggen om een beter leven op te bouwen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Feit is echter wel, dat het absoluut niet socialer is om producten nodeloos duur te maken, zodat het invoeren van importheffingen - "om de industrie af te schermen", hoor ik soms - evenmin een efficiënte maatregel zal blijken. Daar kan geen slogan wat aan veranderen. Landbouw is niet de enige sector die Europa beschermt. De autosector is evenveel, of zelfs méér afgeschermd. In theorie zou een liberalisering van onze auto-markt ervoor zorgen dat auto-bouwers meer in Afrikaanse landen zouden kunnen produceren, ginder jobs creëren enzoverder. Maar op dat ogenblik zou ik in menig marxistisch pamflet kunnen lezen, dat de boze kapitalisten onze jobs afpakken om Afrikanen te kunnen uitbuiten.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er is al genoeg geliberaliséérd en geprivatiséérd. Tijd om terug wat te "nationaliseren"... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
1. Een liberaal verkiest de ongelijkheid in welvaart boven de gelijkheid in armoede. Beter arm onder de rijken met 1000 euro dan bemiddeld onder gelijken met 250 euro. 2. Een liberaal geeft inderdaad niet veel om zijn volk, maar wel om de individuen die deel uitmaken van dat volk en om de individuen van andere volkeren. Smijten we nog wat slogans in het rond?
"Freedom comprises of more than the abscence of boundaries en burden, because one feels still imprisonned when one doesn't percieve options and possibilities. Therefore, freedom is often the opposite of being unattached." "Matter doesn't matter, only interactions matter" Me & my autism Laatst gewijzigd door Vrijheid : 14 januari 2006 om 23:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus één van de twee moet sterven. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Ik meen echter niet dat het mijn recht is om anderen die keuze op te dringen; om hen te verplichten de zorg op zich te nemen voor bijvoorbeeld mijn hypothetische zoon of dochter.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
![]() Tijd dat we de praktische rede eens wat afstoffen zie. *gaat Immanuel Kant halen*
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Kant's ethiek = VORM Crisis van het moderne debat = INHOUD (en teveel vorm). Yess, dat wordt een leuk examen morgen... ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() *doet lombas pijn*
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verhindert niet dat Lombas een teveel aan informatie in zijn arm hoofdje heeft.
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() *slaat lombas tegen het hoofd*
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Damn, hoe kan ik me nu zo op dat examen vertonen.
Ach, zolang ik maar niet vergeet wat kleren om te gooien... |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 2. het eigen volk eerst principe is voor iedereen het belangrijkste ![]() 3. geen uitverkoop meer om de begroting in evenwicht te krijgen ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |