Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 januari 2006, 20:50   #1
Breydel
Banneling
 
 
Breydel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juli 2005
Berichten: 930
Standaard Associaal rechts gespuis zet opnieuw aanval tegen Europese havenarbeiders in

De dokwerkers staan weer in het brandpunt van de actualiteit. Europa buigt zich op dit moment over de zogenaamde tweede Havenrichtlijn (Port Package II), een voorstel waarmee de Europese Commissie de havendiensten wil liberaliseren. Bedoeling is dat eender welk maritiem dienstverlenend bedrijf mits een vergunning schepen zal mogen laden en lossen, loodsdiensten zal mogen aanbieden, of schepen aan- en afmeren en slepen. Dat zal de concurrentie in de Europese havens verbeteren, zo denkt de Europese Commissie.

Als het voorstel niet gewijzigd wordt, zouden reders onder meer ook het recht krijgen om hun schepen in de havens te laten laden en lossen door hun eigen scheepsbemanningen. Aan zelfafhandeling doen, heet dat in het jargon. Zo moeten ze niet langer verplicht een beroep doen op dokwerkers, die in heel wat landen een beschermd statuut genieten. Die dokwerkers schreeuwen moord en brand en vrezen voor hun baan.

Maar er zijn nog tal van andere problemen met de Havenrichtlijn. In dit dossier kan u alles lezen over dit hete hangijzer, dat de politieke agenda al jaren beheerst.

Het is niet de eerste keer dat de Europese Commissie een voorstel voor een Havenrichtlijn lanceert. Het gebeurde al eens in 2001. Het Europees Parlement stemde het voorstel in 2003 weg na een lange en bewogen periode van getouwtrek tussen de Europese instanties. Net voor de Europese Commissie van de Portugees José Manuel Barroso aan de macht kwam, in de herfst van 2004, diende uittredend Eurocommissaris Loyola de Palacio echter een nieuw voorstel tot Havenrichtlijn in.

De tweede Havenrichtlijn belooft net als de eerste een splijtzwam te zijn. De vakbonden, heel wat werkgevers en politici vinden dat ook het nieuwe voorstel maar beter opgeborgen wordt, om diverse redenen. Maar in het Europees Parlement zijn de meningen erg verdeeld.

Hoe het zal aflopen, kan niemand op dit moment voorspellen. Zeker is dat de erfenis van commissaris de Palacio nog lang niet verteerd is.

bron: www.websaid.be

Steun aan alle Vlaamse en Europese havenarbeiders voor de strijd voor het behoud van hun job en tegen de Europese associale mastodont E.U en ze'n Belzieke collaborateurs. Vlaams Werk in Vlaamse handen, géén zelfhandeling door buitenlands gespuis!!!
Breydel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 20:58   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.470
Standaard

Ik zou eigenlijk wel eens willen zien hoe die 8 of 10 bemanningsleden van zo een containerschip die lading in ASAP van dat schip krijgen ZONDER ploegen havenarbeiders.....
(in een Haven liggen is niet gratis)


Eigenlijk moeten dokwerkers worden zoals alle normale werknemers.
Ofwel arbeider ofwel zelfstandige,en geen opgedrongen "syndikaten".

Ikzelf heb als loontrekkende in mijn bedrijf ook geen "speciaal","exclusief" statuut om mijn werk te doen....

Misschien is dat de uiteindelijke bedoeling,normalisering,gedaan met de Heilige Huisjes......


kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 20:59   #3
Breydel
Banneling
 
 
Breydel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juli 2005
Berichten: 930
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik zou eigenlijk wel eens willen zien hoe die 8 of 10 bemanningsleden van zo een containerschip die lading in ASAP van dat schip krijgen ZONDER ploegen havenarbeiders.....
(in een Haven liggen is niet gratis)


Eigenlijk moeten dokwerkers worden zoals alle normale werknemers.
Ofwel arbeider ofwel zelfstandige,en geen opgedrongen "syndikaten".

Ikzelf heb als loontrekkende in mijn bedrijf ook geen "speciaal","exclusief" statuut om mijn werk te doen....

Misschien is dat de uiteindelijke bedoeling,normalisering,gedaan met de Heilige Huisjes......


Havenarbeiders zijn nog stééds dagloners. Syndicaten zijn bij ons van levensbelang om de goede verstandhouding tussen werknemers en werkgevers binnen het havenbedrijf te behouden. Havenarbeid is levensgevaarlijk en hard vandaar ook de extra sociale bescherming. En wij , dokwerkers fier op onze stiel laten onze job niet innemen door vréémdelingengespuis en allerhande goedkopere arbeidskrachten.

Laatst gewijzigd door Breydel : 12 januari 2006 om 21:03.
Breydel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 21:00   #4
AyneRand
Minister-President
 
Geregistreerd: 27 mei 2003
Locatie: Brussels
Berichten: 4.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breydel Bekijk bericht
De dokwerkers staan weer in het brandpunt van de actualiteit. Europa buigt zich op dit moment over de zogenaamde tweede Havenrichtlijn (Port Package II), een voorstel waarmee de Europese Commissie de havendiensten wil liberaliseren. Bedoeling is dat eender welk maritiem dienstverlenend bedrijf mits een vergunning schepen zal mogen laden en lossen, loodsdiensten zal mogen aanbieden, of schepen aan- en afmeren en slepen. Dat zal de concurrentie in de Europese havens verbeteren, zo denkt de Europese Commissie.

Als het voorstel niet gewijzigd wordt, zouden reders onder meer ook het recht krijgen om hun schepen in de havens te laten laden en lossen door hun eigen scheepsbemanningen. Aan zelfafhandeling doen, heet dat in het jargon. Zo moeten ze niet langer verplicht een beroep doen op dokwerkers, die in heel wat landen een beschermd statuut genieten. Die dokwerkers schreeuwen moord en brand en vrezen voor hun baan.

Maar er zijn nog tal van andere problemen met de Havenrichtlijn. In dit dossier kan u alles lezen over dit hete hangijzer, dat de politieke agenda al jaren beheerst.

Het is niet de eerste keer dat de Europese Commissie een voorstel voor een Havenrichtlijn lanceert. Het gebeurde al eens in 2001. Het Europees Parlement stemde het voorstel in 2003 weg na een lange en bewogen periode van getouwtrek tussen de Europese instanties. Net voor de Europese Commissie van de Portugees José Manuel Barroso aan de macht kwam, in de herfst van 2004, diende uittredend Eurocommissaris Loyola de Palacio echter een nieuw voorstel tot Havenrichtlijn in.

De tweede Havenrichtlijn belooft net als de eerste een splijtzwam te zijn. De vakbonden, heel wat werkgevers en politici vinden dat ook het nieuwe voorstel maar beter opgeborgen wordt, om diverse redenen. Maar in het Europees Parlement zijn de meningen erg verdeeld.

Hoe het zal aflopen, kan niemand op dit moment voorspellen. Zeker is dat de erfenis van commissaris de Palacio nog lang niet verteerd is.

bron: www.websaid.be

Steun aan alle Vlaamse en Europese havenarbeiders voor de strijd voor het behoud van hun job en tegen de Europese associale mastodont E.U en ze'n Belzieke collaborateurs. Vlaams Werk in Vlaamse handen, géén zelfhandeling door buitenlands gespuis!!!
Nationalisme en communisme, dat de twee hand in hand gaan hoeft geen betoog, het profitariaat van de lagere klasse aan de macht...
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 21:06   #5
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 47.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breydel Bekijk bericht
Havenarbeid is levensgevaarlijk en hard vandaar ook de extra sociale bescherming.
Soms zijn er wel eens ''schone'' shiftjes tussen hé.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 21:14   #6
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

veel van die 'nationaal-revolutionairen' of wat is het hadden goeie socialisten kunnen zijn.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 21:34   #7
Jonas Elossov
Europees Commissaris
 
Jonas Elossov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Veurne
Berichten: 6.609
Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Zeg, Breydel, nooit gedacht dat dit probleem net toont dat een socialist, internationalist moet zijn? Het is onmogelijk om op nationaal niveau de rechten van de werkenden gaan verdedigen. De arbeiders worden internationaal tegen elkaar uitgespeeld.

Trouwens, alle rechtse politici zijn voorstanders van de havenrichtlijn, ook extreem-rechts. VB is steeds voorstander geweest van de liberalisering van de havenrichtlijn.

BTW; Ons pamflet voor de aanvallen op de havenarbeiders vind je hier:
http://www.lsp-mas.be/lsp/pdf/dokwerkers.pdf
of hier: http://www.lsp-mas.be/lsp/archief/20...okwerkers.html
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 21:34   #8
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
veel van die 'nationaal-revolutionairen' of wat is het hadden goeie socialisten kunnen zijn.
Alleen worden ze liever genaaid door hun eigen bazen dan ze samenwerking zoeken met mensen die dezelfde belangen hebben. Geld heeft geen kleur.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 21:38   #9
Jonas Elossov
Europees Commissaris
 
Jonas Elossov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Veurne
Berichten: 6.609
Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breydel Bekijk bericht
En wij, dokwerkers fier op onze stiel laten onze job niet innemen door vréémdelingengespuis en allerhande goedkopere arbeidskrachten.
Of de matrozen op de schepen vreemdelingen zijn of Vlamingen, maakt geen enkel verschil... Zij zijn niet de vijand, integendeel de havenrichtlijn is ook in hun nadeel; Zij doen immers werk waarvoor zij niet in dienst genomen en opgeleid zijn en de havenarbeiders verliezen hun werk. De vijand zijn de reders en het havenpatronaat; ik hoop dat je ooit beseft dat we in een klassenmaatschappij leven.
__________________
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 21:38   #10
Tjolder
Parlementslid
 
Tjolder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 1.521
Standaard

Volgens die idioten zijn er nog te weinig werkelozen in de EU .
Zodoende ze de ene (EU burger) zijn job afpakken en de andere (meestal Koreaan) een dubbele job geven.
Het is ook hartstikke veilig dat die Koreaan vandaag in Antwerpen kraan x bestuurd. Morgen kraan y in Rotterdam en overmorgen kraan z in Hamburg.
Die mensen zitten weken op zee.
En als ze dan aankomen mogen ze de boel lossen en terug aanzetten.
Geen tijd om eens te rusten. *kuch* Schipperskwartier *kuch* Terwijl de dokwerker moet doppen.

Een matroos is geen dokwerker en ook niet andersom.
__________________
Vlaanderen onze thuis. ...

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 21:51   #11
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 47.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder Bekijk bericht
Het is ook hartstikke veilig dat die Koreaan vandaag in Antwerpen kraan x bestuurd. Morgen kraan y in Rotterdam en overmorgen kraan z in Hamburg.
Die mensen zitten weken op zee.

Dat is natuurlijk totaal uitgesloten dat een niet opgeleide een kraan of ''stradler'' gaat bedienen.
Er zijn zelfs veel havenarbeiders die niet aan de vereisten voldoen om met die werktuigen te werken, laat staan een vreemde die zelfs de taal nog niet machtig is.

Laatst gewijzigd door daiwa : 12 januari 2006 om 21:52.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 21:52   #12
Vrijheid
Schepen
 
Vrijheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2005
Berichten: 495
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder Bekijk bericht
Volgens die idioten zijn er nog te weinig werkelozen in de EU .
Zodoende ze de ene (EU burger) zijn job afpakken en de andere (meestal Koreaan) een dubbele job geven.
Een ernstig probleem van onze samenleving is de (socialistische?) regeldiarree, die leidt tot de vernietiging van elke vorm van instantarbeid. Instantarbeid is een soort van levensverzekering, voor ieder die te trots is om zich te laten kleineren in het werkloosheidsstelsel, dat normale sociale contacten kan bemoeilijken. Ik ben geen gehandicapte.

Mijn eerste nood is een stervensverzekering: 100 euro en een dooske slaappillekes. Dit als opvang bij mislukking van mijn tweede nood, nl mijn levensverzekering: instant job, instant geld. Wat uiteraard een opvang is van mijn derde nood: een aangename job.

Een samenleving zonder instantarbeid is een samenleving waarin sommigen zich niet in hun primaire behoeften kunnen voorzien en is derhalve een associale samenleving.
__________________
"Freedom comprises of more than the abscence of boundaries en burden, because one feels still imprisonned when one doesn't percieve options and possibilities. Therefore, freedom is often the opposite of being unattached."

"Matter doesn't matter, only interactions matter"

Me & my autism

Laatst gewijzigd door Vrijheid : 12 januari 2006 om 21:56.
Vrijheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2006, 00:10   #13
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.970
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breydel Bekijk bericht
Havenarbeiders zijn nog stééds dagloners. Syndicaten zijn bij ons van levensbelang om de goede verstandhouding tussen werknemers en werkgevers binnen het havenbedrijf te behouden. Havenarbeid is levensgevaarlijk en hard vandaar ook de extra sociale bescherming. En wij , dokwerkers fier op onze stiel laten onze job niet innemen door vréémdelingengespuis en allerhande goedkopere arbeidskrachten.
Havenarbeid is inderdaad heel zwaar en levensgevaarlijk, en de havenarbeiders verdienen hun bescherming dubbel en dik. Maar hey, Breydel stel u eens voor dat die richtlijn erdoor komt. De Antwerpse dokwerkers verliezen hun job, maar dat 'vreemdelingengespuis verliest er het leven bij, of een arm of een been. En waarom? Om 'de Vlamingen' te kloten? Nee, jong. Opdat de reders meer winsten kunnen binnerijven. Op 't kap van de Vlamingen en van het vreemdelingengespuis. Denk dus nog 'es na wie uw bondgenoot en wie uw (klasse)vijand is.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2006, 15:34   #14
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat is natuurlijk totaal uitgesloten dat een niet opgeleide een kraan of ''stradler'' gaat bedienen.
Er zijn zelfs veel havenarbeiders die niet aan de vereisten voldoen om met die werktuigen te werken, laat staan een vreemde die zelfs de taal nog niet machtig is.
Voila....daarom zal er geen sprake zijn van scheepsbemanningen die schepen zullen lossen en/of laden......
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2006, 19:48   #15
Breydel
Banneling
 
 
Breydel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juli 2005
Berichten: 930
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Zeg, Breydel, nooit gedacht dat dit probleem net toont dat een socialist, internationalist moet zijn? Het is onmogelijk om op nationaal niveau de rechten van de werkenden gaan verdedigen. De arbeiders worden internationaal tegen elkaar uitgespeeld.
Ik ben géén socialist, wel nationale-socialist Vossole. In deze context ben ik ook voor Europese solidariteit, zowel de jobs van onze Franse, Duitse, Spaanse, Italiaanse als Scandinavische broedervolkeren worden bedreigd. Het is dan uiteraard logisch dat de belangen hier Européés liggen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Trouwens, alle rechtse politici zijn voorstanders van de havenrichtlijn, ook extreem-rechts. VB is steeds voorstander geweest van de liberalisering van de havenrichtlijn..
Onzin, het VB hééft stééds de havenarbeiders gesteund tegen de wilde liberalisering. Vb'ers als Penris en Luc Sevenhans (trouwens ex-chef Markeur) hebben stééds in de bres gestaan voor de belangen van de Antwerpse havenarbeiders. Trouwens het havenbedrijf en véél grotere stouwers zoals Hesse-NoordNatie/PSA en P&O-Ports zijn ook grote tegenstanders van de zogenaamde "Port-Package"!!

http://www.vlaamsbelangantwerpen.be/page.php?linkID=56


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
BTW; Ons pamflet voor de aanvallen op de havenarbeiders vind je hier:
http://www.lsp-mas.be/lsp/pdf/dokwerkers.pdf
of hier: http://www.lsp-mas.be/lsp/archief/20...okwerkers.html
Ik ben niet geïnteresséérd in verouderde marxistische onzin....
Breydel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2006, 19:49   #16
Breydel
Banneling
 
 
Breydel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juli 2005
Berichten: 930
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Of de matrozen op de schepen vreemdelingen zijn of Vlamingen, maakt geen enkel verschil... Zij zijn niet de vijand, integendeel de havenrichtlijn is ook in hun nadeel; Zij doen immers werk waarvoor zij niet in dienst genomen en opgeleid zijn en de havenarbeiders verliezen hun werk. De vijand zijn de reders en het havenpatronaat; ik hoop dat je ooit beseft dat we in een klassenmaatschappij leven.
Mijn belangen liggen op Européés niveau, al wat daar buiten ligt, interesséért me géén lor....
Breydel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2006, 20:45   #17
Jonas Elossov
Europees Commissaris
 
Jonas Elossov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Veurne
Berichten: 6.609
Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breydel Bekijk bericht
Onzin, het VB hééft stééds de havenarbeiders gesteund tegen de wilde liberalisering. Vb'ers als Penris en Luc Sevenhans (trouwens ex-chef Markeur) hebben stééds in de bres gestaan voor de belangen van de Antwerpse havenarbeiders.
http://www.vlaamsbelangantwerpen.be/page.php?linkID=56
Tiens, w�*�*rom heeft het VB dan niet tegen gestemd in het Europees parlement bij Bolkenstein?

Zo'n typisch populistische VB-heksenstreek... Zeggen dat ze iemand verdedigen om stemmen te trekken en ze tegelijkertijd het mes in de rug steken. Zegt de situatie 'Doel' jou bijvoorbeeld nog iets?
__________________
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2006, 20:50   #18
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Asociaal? Ha, wat een mop.

Heel misschien zijn het onze havenarbeiders wel, die asociaal zijn. Omdat ze hun markt afschermen, omdat ze verhinderen dat mensen uit lageloonlanden hier komen werken. Hetzelfde geldt voor de loodgieters uit Polen trouwens. Liberalen zijn asociaal omdat we Polen de kans geven om bij ons te komen werken aan lonen die véél hoger zijn dan wat ze in Polen kunnen krijgen.

Is dat dan zo sociaal?

Moeten we dan ook 'sociaal' zijn, en onze landbouwers blijven subsidiëren? Hoge importheffingen blijven aanhouden tegen Afrikaanse landbouwproducten? Onze overschotten blijven dumpen op de wereldmarkt?

Volgens krek dezelfde logica is ook dat immers een sociale daad. En wee de asocialerd die zou wagen om hier een liberalisering voor te stellen, durf ik wedden.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2006, 20:52   #19
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Havenarbeid is inderdaad heel zwaar en levensgevaarlijk, en de havenarbeiders verdienen hun bescherming dubbel en dik. Maar hey, Breydel stel u eens voor dat die richtlijn erdoor komt. De Antwerpse dokwerkers verliezen hun job, maar dat 'vreemdelingengespuis verliest er het leven bij, of een arm of een been. En waarom? Om 'de Vlamingen' te kloten? Nee, jong. Opdat de reders meer winsten kunnen binnerijven. Op 't kap van de Vlamingen en van het vreemdelingengespuis. Denk dus nog 'es na wie uw bondgenoot en wie uw (klasse)vijand is.
Juist. En al die vreemdelingen zijn zo dom dat ze niet beseffen dat ze eigenlijk beter in hun lemen hut zouden blijven.

Want ze worden dus wel tegen hun zin gedwongen om in onze havens te komen werken.

__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2006, 20:55   #20
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Weg met de SUBSIDIES!

lombas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be