Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Deense cartoons
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht.

Discussietools
Oud 4 februari 2006, 13:16   #21
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Niet rond de pot draaien hé lincoln. De cartoons die effectief gepubliceerd werden schaden de persoonlijk van de profeet niet. Zij zijn eerder gericht tegen de terroristen die in naam van de profeet doden.

Die drie andere cartoons die de persoonlijk van de profeet wel schaden (en niet een klein beetje) werden *niet* gepubliceerd en geen kat weet waarvan ze komen. Dat staat ondertussen toch vast meen ik of moeten we aannemen dat serieze kranten zoals the Daily Telegraph zomaar iets uit hun duim zuigen.
Waarom niet ineens de terroristen caricuteren i.p.v de profeet??
Oud 4 februari 2006, 13:39   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Waarom niet ineens de terroristen caricuteren i.p.v de profeet??
Het zijn weldegelijk de terroristen die er steeds de naam van Allah en Mohammed bijhalen toch?

Niemand gelooft toch dat Mohammed de bom heeft uitgevonden? Het kleinste kind weet dat dat de chinezen waren en dat Mohammed geen bommen had.

Weten die moslims dat dan zelf niet?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 4 februari 2006, 14:05   #23
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
De europeanen de gordijnen injagen en zorgen dat de secularisering van de moslims in europa faalt.
Vooral het tweede deel van uw zin is juist.
Dit is iets waar de "behouders van de oude cultuur" in het Midden-Oosten s nachts van wakker liggen.Een massa "gemoderniseerde" moslims die hun blikken terug laten gaan naar hun oorsprongsgebied,en boos worden over zoveel onbekwaamheid en mismanagement......

Herinneren we ons hoe de "gestelde machten" uit het "Ouderwetse diep-culturele en zelfs godsdienstige Europa" hun macht en invloed kwijtraakten onder invloed van Amerikanen,Canadezen,Australiers die hen uit hun eigen oorlogen kwamen bevrijden.
Het is amper 100 jaar geleden.....

Democratisering begint in de geesten........

Ere wie ere toekomt,CNN toont eindeloze rijen nieuwslezers en -lezeressen van Midden-Oostelijk en Aziatische afkomst.CNN,CNBC en BBC hebben bovendien 24/7 "geregionaliseerde" uitzendingen met "geregionaliseerd" personeel,maar werkend op dezelfde principes.Wees gerust,dat nieuws wordt even taltrijk bekeken als Al-Jazeera,en ZAL invloed hebben......

Enkel Noord-Korea slaagt er totnogtoe nog vrij goed in dat te verhinderen......voor hoelang nog.
kelt is offline  
Oud 4 februari 2006, 22:13   #24
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

http://www.telegraph.co.uk/news/main...bleurope03.xml Het verhaal maar beter niet geloven zeker?
StevenNr1 is offline  
Oud 4 februari 2006, 22:56   #25
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
http://www.telegraph.co.uk/news/main...bleurope03.xml Het verhaal maar beter niet geloven zeker?
Er zitten volgens mij toch nog altijd gaten in zijn verhaal. Zo kan ik op geen enkele manier mij inbeelden wat het nut kan zijn om die cartoons te maken en mee te nemen als ze niet als nut hebben om mensen te misleiden en boos te maken. Waarom zouden ze anders zelf die heiligschennis begaan?
vooruit is offline  
Oud 4 februari 2006, 23:23   #26
Mahdi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het zijn weldegelijk de terroristen die er steeds de naam van Allah en Mohammed bijhalen toch?

Niemand gelooft toch dat Mohammed de bom heeft uitgevonden? Het kleinste kind weet dat dat de chinezen waren en dat Mohammed geen bommen had.

Weten die moslims dat dan zelf niet?
Onmogelijk circe. Alles van enigerlei waarde werd uitgevonden door de mohammedanen. De Egyptenaren, de Oude Grieken, de Chinezen, de Indiërs, de Europeanen, allen hebben ze alles te danken aan het onovertroffen genie van de mohammedanen.

Dat is nu eenmaal zo. Wanneer ga je dat nu eindelijk inzien???
Mahdi is offline  
Oud 4 februari 2006, 23:36   #27
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Da's het probleem tegenwoordig.
Je krijgt zoveel disinfo dat je op den duur niet weer weet wie/wat je moet geloven.
Oud 5 februari 2006, 10:24   #28
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahdi Bekijk bericht
Onmogelijk circe. Alles van enigerlei waarde werd uitgevonden door de mohammedanen.
Zeer juist. Evenwel pas nadat ze het afgekeken hadden van de Chinezen (geneeskunde), grieken (meetkunde), Indiërs (wiskunde) en byzantijnen (bouwkunde).
Rene Artois is offline  
Oud 5 februari 2006, 11:34   #29
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat Mahdi een beetje sarcastisch was hoor René.
circe is offline  
Oud 5 februari 2006, 11:36   #30
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik denk dat Mahdi een beetje sarcastisch was hoor René.
Weet ik. Ik deed het ook maar voor de volledigheid.
Rene Artois is offline  
Oud 5 februari 2006, 13:40   #31
Harald
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Die foto's die de Denen gepubliceerd hebben gaan er echt over!! Hebben jullie dan geen enkel respect voor de Islam!! Hoogtijd dat de Westerse wereld wat meer begripvol begint te tonen tegenover de miljoenen moslims die in Europa zijn binnengehaald als slaven. Maar nu de mijnen dicht zijn en de westerlingen dwepen met verdraagzaamheid, is dit dan de nieuwe vorm van onderdrukking? Bespotting van moslims en hun waarden!

Bezie dit eens, een van de foto's gepubliceerd door de Denen:

Noemt het westen dit "cartoons"?? Noemt het westen dit "vrijemeningsuiting?" Noemt het westen dit een poging tot dialoog!??

Als dit jullie vorm van democratie en vrijheid is.... ... en die cultuur noemt zich dan verlicht.
Dit is géén van de foto's die de Denen gepubliceerd hebben! Dit is wel één van de cartoons (?) waarmee Deense imams zijn gaan rondzeulen in Egypte en het Midden-Oosten.

Het respect voor de islam komt vanzelf als de moslims zich respectabel gedragen.
Jouw post hierboven is zo'n voorbeeld van uiterst afkeurenswaardig gedrag.
Deze foto maakt géén deel uit van de reeks cartoons waar het allemaal om draait. En die cartoons zijn echt niet zo stuitend.
Jouw aanval op de vrije-meningsuiting, de democratie, de Verlichting is vals en verdient géén respect.

En wat vind jij zo stuitend aan de foto ons bezorgd door de Deense imams?

Sex met een dier? Als hooggeplaatste moslimgeestelijken aanraden om 'een geit te nemen' als de vrouw ongesteld is dan is bestialiteit niet vreemd aan de moslim. In onze ogen is dit evenwel niet respectabel.

Sex met een hond? Dat is uiteraard helemaal iets anders. Mohammed was een eersteklas hondenhater. En de volgelingen dus ook. Dit gaat zo ver dat de meeste moslim taxichauffeurs, ook in West-Europa, blinden met geleidehond weigeren. Ook dit gedrag draagt niet bij tot meer respect voor de islam. De hond heeft in onze cultuur een heel andere plaats. Pas je aan.

Enkele maanden terug was er in Vlaanderen wat commotie rond de affiche van het toneelstuk "Onze Lieve Vrouw van Vlaanderen". Sommigen vergelijken wat toen gebeurde met de heisa rond de Mohammed-cartoons. Het kan aan mijn geheugen liggen, maar ik herinner mij géén bedreigingen, ontvoeringen, bezetting van kantoren, bomaanslagen en brandende ambassades.
Maar nu lees ik dat Christus een moslimprofeet is en dat met profeten niet mag gespot worden. Waarom was er toen geen protest van islamzijde tegen het bespotten van de profeet Christus en zijn moeder?
De selectieve verontwaardiging van vandaag is er ook niet naar om wat meer respect af te dwingen.

mvg

Harald.
Harald is offline  
Oud 5 februari 2006, 15:40   #32
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve Bekijk bericht
Da's het probleem tegenwoordig.
Je krijgt zoveel disinfo dat je op den duur niet weer weet wie/wat je moet geloven.
Op de klassieke media vertrouwen lijkt dan uiteindelijk toch nog het beste. Maar dan mag je vaak toch ook al heel kritisch zijn.
StevenNr1 is offline  
Oud 5 februari 2006, 17:12   #33
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

*dubbel*

Laatst gewijzigd door Raven : 5 februari 2006 om 17:15.
Raven is offline  
Oud 5 februari 2006, 17:13   #34
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Neen, die werden niet door de Denen gepubliceerd. Zij werden wel verspreid door Deense Imans.
Ik heb de Deense krant in kwestie niet gezien. Maar waarom zou ik twijfelen aan de Deense Imam's? Dit verhaal van valse foto's is maar "wankel" op z'n beste. Hiernaast zijn er talloze andere foto's die niet vals zijn.

Citaat:
Een ding moet ik wel kwijt : ik hoop dat de moslims die hier in Europa wonen beseffen dat zij hun imago ongelooflijk veel schade aan het toebrengen zijn. Zij moeten niet vergeten dat ook Europeanen gekrenkt kunnen worden in hun eer. Weliswaar niet zo snel als de schuimbekkende baardmensen maar op den duur hebben de voorturende provocaties effect, zelfs bij de bange, decadente blanke man.
Wat gaan ze doen, hun bril op mij smijten? Met hun vet-pens tot op de grond chargeren? Kom maar op, ik zal die tetten bij de Vlaamse venten wel inkloppen.

Dit zijn whatif's en allerhande profetieën die niemand anders kan maken dan een profeet.

Al denk ik wel dat de dag het Vlaamse leger zich ontpopt als uitzetter van.. ja.. wie eigenlijk, alle arabieren ofzo?, en negers ook?, wat met Albanezen (zijn ook moslim) ... , dat ook de dag is dat mijn volksgenoten molotov's zullen gooien op overvolle treinen, trammen, bussen, markten, scholen, ... .

Frankrijk heeft de Algerijnse jeugd moeten AFKOPEN om toch maar te stoppen met rellen. Vlaanderen zal niet anders zijn 8) .

Uw boeboe over massale uitzettingen is een grap. Vlaanderen behoort toe aan de jeugd. En daar is een flink deel magreb van, en naarmate de tijd evolueert zijn moslims hier in de meerderheid. We zullen dan wel zien wie er gesmeten wordt op de beestentrein naar een of ander kamp

Citaat:
Ik zal één voorbeeld aanhalen. Gisteren publiceerde de Britse "The Sun" een editoriaal om uit te leggen dat zij de karikaturen niet gingen publiceren om respect te tonen en om de zaak niet op de spits te drijven. Een heel merkwaardige toegeving van die krant die anders altijd gretig de meest provocerende teksten en foto's publiceert. Geen enkele Britse krant heeft de karikaturen gepubliceerd en de Britse regering heeft duidelijk afstand genomen van Denemarken.
Natuurlijk!!! Ze ruiken de kerosine al van de molotovs!!.

Laatst gewijzigd door Raven : 5 februari 2006 om 17:13.
Raven is offline  
Oud 5 februari 2006, 17:46   #35
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik heb de Deense krant in kwestie niet gezien. Maar waarom zou ik twijfelen aan de Deense Imam's? Dit verhaal van valse foto's is maar "wankel" op z'n beste. Hiernaast zijn er talloze andere foto's die niet vals zijn.

Wat gaan ze doen, hun bril op mij smijten? Met hun vet-pens tot op de grond chargeren? Kom maar op, ik zal die tetten bij de Vlaamse venten wel inkloppen.

Dit zijn whatif's en allerhande profetieën die niemand anders kan maken dan een profeet.

Al denk ik wel dat de dag het Vlaamse leger zich ontpopt als uitzetter van.. ja.. wie eigenlijk, alle arabieren ofzo?, en negers ook?, wat met Albanezen (zijn ook moslim) ... , dat ook de dag is dat mijn volksgenoten molotov's zullen gooien op overvolle treinen, trammen, bussen, markten, scholen, ... .

Frankrijk heeft de Algerijnse jeugd moeten AFKOPEN om toch maar te stoppen met rellen. Vlaanderen zal niet anders zijn 8) .

Uw boeboe over massale uitzettingen is een grap. Vlaanderen behoort toe aan de jeugd. En daar is een flink deel magreb van, en naarmate de tijd evolueert zijn moslims hier in de meerderheid. We zullen dan wel zien wie er gesmeten wordt op de beestentrein naar een of ander kamp

Een prachtig voorbeeld van : Onverdraagzaamheid, zwart-wit denken en vooral van overmoed.
vooruit is offline  
Oud 5 februari 2006, 17:50   #36
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
Een prachtig voorbeeld van : Onverdraagzaamheid, zwart-wit denken en vooral van overmoed.
Toch vooral een voorbeeld van een doorzichtige provocatie ...
Oud 5 februari 2006, 17:51   #37
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
Eerder een prachtig voorbeeld van fake poster.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 5 februari 2006, 23:06   #38
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Kijk jongen, er zal misschien een dag komen dat ook de Westerlingen de mensenrechten tijdelijk buitenspel zullen zetten, open en bloot. Kruip dan terug in uw zandhoop.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 5 februari 2006, 23:24   #39
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

de doorsnee-vlaming, of europeaan, is dus een vetzak met afhangende tetten en een brillekas, die niet kan vechten? En ge wilt die allemaal naar een koncentratiekamp sturen door middel van beestentreinen, zoals de Nazi's met de Joden, zigeuners, communisten , verzetsstrijders enz.enz.?Staat dat plan in het programma van de AEL/MDP mischien?
carlgustaaf is offline  
Oud 6 februari 2006, 00:08   #40
Michken
Burger

Standaard

Citaat:
1/ informeer uzelf , de 3 bijkomstige cartoons hebben nooit in de Deense krat gestaan
2/ dat waren maar de 12 bekende die helemaal niet zo provocerend waren als de drie bijgevoegde, men wil gewoon haat creeren tegenover de Denen en daarbij het gehele Westen.
3/ u gelooft dus schijnbaar alles wat u imam zegt, misschien is dat ook een van de grote fouten van de islam, ze staan onvoorwaaredlijk achter hun leiders, ongeacht huin daden gerechtvaardigd zijn

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be