Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2006, 08:07   #21
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Jawel natuurlijk.Niemand verbied die jongens toch om daar de paljas uit te hangen met hun idiote plakaaten.Integendeel, ik vind het héél goed dat ze kleur bekennen.Dat is nu wat men noemt een zichtbare vijand.Maar ze doen toch niets goed voor degenen onder hun rasgenoten die hier-en elders- in vrede willen leven.Vooral omdat ze gemaskerd rondlopen.Nu gaan de mensen zich achter dat masker gewoon een bruin gezicht voorstellen.Gelijk welk bruin gezicht...
Ik heb mij ook al kostelijk geamuseerd, met al dat gelul over die cartoons...

Op BVN dan nog een stuk van man bijt hond gezien, waar een paar marokanen en een iranees, moppen zaten te tappen, ... ik zag er nie echt de humor van in, maar kom ik kon er toch goe mee lachen...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2006, 10:24   #22
Menapius
Schepen

Menapius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Laat het duidelijk zijn dat de dragers van dat soort affiches gevaarlijke, idiote gekken zijn. Om daaruit te besluiten dat 1,5 miljard moslims, gevaarlijke, idiote gekken zijn is naar mijn bescheiden mening idioot, gevaarlijk en gek.
1,5 miljard moslims die niet in staat zijn om hun eigen vuiligheid op te ruimen, is naar mijn bescheiden mening ofwel onwil ofwel incompetentie.
Oud 6 februari 2006, 12:52   #23
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puud Bekijk bericht
Die Jordaanse typ heeft die geplaatst om aan te tonen hoe walgelijk die cartoons wel waren. Maar zelfs dat was over de schreef.
Hij zit zelf in de bak.

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2006, 12:54   #24
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

[SIZE=7]Youhoe Piano? Iemand thuis?[/SIZE]

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2006, 13:00   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
In de Arabische wereld zijn twee politeke stromingen dominant: De linkse nationalisten (Baath in Syrië en Irak, Nasser in Egypte, El Fatah in Palestina, enz...) en de extreem-rechtse moslimfundamentalisten (Hamas in Palestina, de Moslimbroederschap in Egypte, de conservatieven in Iran, enz...). Ondanks m'n katholicisme gaat m'n voorkeur toch naar de linkse natioanlisten.
Fundamentalisme valt totaal buiten de in het Westen uitgedachte tegenstelling tussen rechts-links. Heel wat huidige moslimfundamentalisten zijn vroegere Arabische communisten. Bij een aantal Palestijnen is die omkering heel goed te zien, alsook trouwens in Algerije. Economisch leunen fundamentalisten vaak sterker aan bij het linkse gedachtegoed en het idee van een genormeerde en beheerste economie dan bij het kapitalisme.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2006, 13:02   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredo Bekijk bericht
Om maar een vb te geven, die Jordaanse hoofdredacteur die het lef had de cartoons in zijn krant te zetten en opgroepen heeft tot redelijkheid. Jammer dat hij intussen ontslaan is.
Dat was inderdaad een grote uitzondering. In het Westen heb ik evenwel nog geen enkele belangrijke moslimorganisatie (bijvoorbeeld de executieve bij ons of de hoofdimam van de moskee van Brussel) zich horen distanciëren van het geweld of de oproepen tot moord en doodslag.
Oud 6 februari 2006, 13:05   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Levertraan Bekijk bericht
Echte linksen haten de islam.

In de moslimwereld zijn bijna alle bewegingen die strijden tegen het islamitische regime, links tot extreem-links.
Ook rechts. Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan de kemalisten die zeker niet in het linkse spectrum kunnen worden geplaatst.
Oud 6 februari 2006, 14:14   #28
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Fundamentalisme valt totaal buiten de in het Westen uitgedachte tegenstelling tussen rechts-links. Heel wat huidige moslimfundamentalisten zijn vroegere Arabische communisten. Bij een aantal Palestijnen is die omkering heel goed te zien, alsook trouwens in Algerije. Economisch leunen fundamentalisten vaak sterker aan bij het linkse gedachtegoed en het idee van een genormeerde en beheerste economie dan bij het kapitalisme.
Heel wat SP kiezers stemmen nu voor het VB.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 6 februari 2006 om 14:14.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2006, 14:17   #29
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Heel wat SP kiezers stemmen nu voor het VB.
logisch. Aan de linkerzijde heeft men de arbeiders gepakt en verraden, bovendien zijn veel problemen in arbeiderswijken veel belangrijker aan't worden dan hun portefuille, zodat ze om andere redenen voor andere partijen gaan stemmen.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2006, 14:31   #30
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Lees het Oude Testament over het aanbidden van het gouden kalf en het daaruit voortspruitend verbod op het maken van afbeeldingen. Idem dito de beeldenstorm aan het begin van de godsdienstoorlogen... Oorlogen, uiteindelijk moet je vrede sluiten en in vrede met elkaar leven.. dialoog is beter dan oorlog.

Ik ben geen bhoeddist, maar er zijn van die sympathieke Bhoeddistische gegevens zoals bv; het enige Bhoeddistische concilie waarbij de notie "ketterij"
werd afgeschaft.. men erkende gewoon dat men van mening zou gaan verschillen in de toekomst. Overigens het beeld van de discuterende bhoeddistische monikken (in tegenstelling met wat je zou denken, worden er dan wel degelijk pertinente vragen gesteld).
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2006, 15:08   #31
Towelie030981
Gouverneur

Towelie030981's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Laat het duidelijk zijn dat de dragers van dat soort affiches gevaarlijke, idiote gekken zijn. Om daaruit te besluiten dat 1,5 miljard moslims, gevaarlijke, idiote gekken zijn is naar mijn bescheiden mening idioot, gevaarlijk en gek.
1,5 Miljard moslims, dat is 25% van de wereldbevolking, men kan de grootste godsdienst ter wereld niet negeren, .
Towelie030981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2006, 15:12   #32
Towelie030981
Gouverneur

Towelie030981's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan kijk ik met spanning uit naar die moslims die zich distanciëren van die (naar u zegt) "gevaarlijke, idiote gekken" en die het geweld afkeuren waartoe opgeroepen wordt.

Dit heb ik evenwel nog niet gehoord, zelfs niet door de executieve van België.
Waarom zouden moslims zich openbaar moeten distancieren? U lijkt er vanuit te gaan dat dit gedrag algemeen aanvaard wordt in de moslimsamenleving.

Laatst gewijzigd door Towelie030981 : 6 februari 2006 om 15:12.
Towelie030981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2006, 15:35   #33
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981 Bekijk bericht
Waarom zouden moslims zich openbaar moeten distancieren? U lijkt er vanuit te gaan dat dit gedrag algemeen aanvaard wordt in de moslimsamenleving.
Natuurlijk is dat zo. Mohammed himself heeft indertijd het precedent geschapen door iedereen in Medina over de kling te jagen die kritiek had geuit over hem, nadat hij de stad had veroverd. Staat netjes in hun eigen hadith. Vandaar dat de moord op Van Gogh, of de uitgevers van de Duivelsverzen, perfect islamitisch verantwoord zijn.
Het liegen in de islam is netjes toegestaan als de overleving van de ummah op het spel staat. Vandaar dat moslims na iedere wandaad of aanslag met graagte beweren dat islam vrede (salaam) betekent. De eigenlijke betekenis van het woord islam is natuurlijk onderwerping (zie van Goghs Submission). Indien je twijfels hebt bij mijn beweringen, wil ik ze graag nader omschrijven en staven, zodat je zelf de islamitische bronnen hieromtrent kunt raadplegen.
En of ze nou met 1.5 miljard zijn of met zestien, het zijn allemaal volgelingen van een man die karavenen heeft aangevallen om zich persoonlijk te verrijken, in zijn leven eigenhandig massa's mensen heeft vermoord of laten vermoorden, aanvalsoorlogen voerde, seks had met een 9 jarig oud kind, etc etc etc...
Je moet al flink wat denkvermogen te kort komen om zo'n walgelijk stuk vreten als een man van God te zien. En dat, mijn beste, staat!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2006, 16:52   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981 Bekijk bericht
Daar lijkt het sterk op.

Maar misschien moeten we uw redenering even volgen: waarom zouden de westerse regeringen zich voor iets moeten verontschuldigen, zoals door de moslims wordt geëist?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be