![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() Marokkanen spugen op portret Van Gogh
door Coen Springelkamp AMSTERDAM - Een levensgroot portret ter nagedachtenis aan Theo van Gogh in de Amsterdamse Warmoesstraat is gistermiddag beschimpt en bespuugd door Marokkaanse jongeren. Direct na zijn gewelddadige dood greep spuitbus- en graffitikunstenaar Donovan Spaanstra (33) naar de spuitbus en schilderde een levensgroot portret op de gevel van een pand in de Warmoesstraat. "Voor een kunstenaar, van een kunstenaar. En Van Gogh heeft hier duizenden malen gelopen", legt Spaanstra zijn eerbetoon uit. Spaanstra kon het nieuws van de moord op Van Gogh amper bevatten. "Er is een kunstenaar iets vreselijks aangedaan. Hij is gedood om zijn woorden en kunst." De artiest plukte een foto van de filmmaker van internet en ging onder luid applaus van omstanders aan het werk. Niet iedereen kon het spontane eerbetoon echter waarderen. Spaanstra zelf werd tijdens het schilderen lastig gevallen door Marokkaanse jongeren: "Ze schreeuwden: 'Hamas, Hamas'. Ze waren echt heel pissig. Ze hebben zelfs op het portret gespuugd. Praten over wat er is gebeurd wilden ze niet." Er klonken in de Warmoesstraat ook andere geluiden: applaus, instemming en verdriet. Voor het portret liggen inmiddels vele bloemen. |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Een cru voorbeeld van hoe onze wetten in elkaar zitten.
Stel: er gebeurd een ramp (aanslag wil ik dan nog niet zeggen) en de straten liggen bezaaid met een hele hoop zwaargewonden, waaronder mensen met zware bloedingen. Ik passeer ongedeerd en wil helpen. Om de bloedingen af te spannen, gebruik ik het eerte wat ik te pakken krijg en dat is toevallig de hoofddoek van een moslima die ik stukken scheur om het leven van anderen te reddeen. Ze wou de hoofddoek niet vrijwillig afgeven, want het waren toch ongelovigen, de slachtoffers en ik sla haar hiervoor neer. Dan wordt ik niet alleen veroordeeld door het CGKR, maar krijg ik ook nog een fatwa over mijn hoofd en zet ik mijn leven op het spel, want ik ben dan ook ter dood veroordeeld en de Belgische justitie ... we zien hoeveel gezag ze hebben. Snappen de gebrainwasheden nu eindelijk waar ze mee bezig zijn? ![]() Laatst gewijzigd door Boadicea : 17 april 2006 om 13:55. |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Ik vraag mij eigenlijk af waar het échte probleem ligt... De onveiligheid door vreemdelingen, of het gevoel van onveiligheid door onze collega Flandriens et Wallons die blijkbaar niet meer durven reageren...
#27 | |
Burger
|
![]() Citaat:
als je morgen besluit om een diefstal te plegen dan ben jij en alleen jij verantwoordelijk voor je daden en niet de maatschappij of je dronken vader of je slechte schoolresultaten. mensen zijn individueel verantwoordelijk voor wat ze doen , niet de maatschappij . iedereen weet wat mag of niet mag , wat goed en wat kwaad is .
Weg de bastaards, weg de lauwaards. ons behoort het noordzeestrand, ons de kerels, ons de Klauwaards, leve God en Vlaanderland! Ei! het lied der Vlaamse zonen,met zijn wilde noordertonen, met het oude Vlaams Hoezee. Vliegt de blauwvoet? Storm op zee! |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat was NOG grappiger. ![]() |
|
![]() |