![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Daarenboven mag je niet vergeten dat de meeste velomobielen in een opvallende kleur zijn gespoten (geel, rood...). Bijgevolg valt men heel goed op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door djimi : 26 april 2006 om 13:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Binnen de bebouwde kom zou men die ligfietsen ook gewoon op de weg kunnen laten rijden, dus niet op het fietspad ?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() (PS: echt gebeurd deze morgen, ik vertel het niet "zomaar" om toch maar een argument te hebben of zo) Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#27 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
In Nederland zijn er al creatieve geesten die hun velomobiel in een mooi kleedje hebben gestopt: de appelweder: http://www.ligfiets.net/zelfbouwer/p...p?project_nr=1 de Celtic Quest: http://www.ligfiets.net/fietsforens/...a/celticquest/ de koe-quest (klik op "fotoos") http://quest.ligfries.com/?body=blog Enzovoort. Anderen hebben dan weer reclame (die retro-reflecterend is) op hun velomobiel laten zetten, wat ook de zichtbaarheid verhoogt. iemand uit Nieuwpoort: http://www.danieldewaele.be/11steden...11steden05.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Bij een ligfiets worden de schokken heel wat beter opgevangen dan bij een gewone racefiets. Vooreerst is er het zitje (en geen zadel) dat een zekere tot zelfs grote vering bezit. De zitjes die een schelp vormen vangen minder op, terwijl die met een spanzitting heel goed verend zijn. Daarnaast hebben de meeste ligfietsen alsook alle velomobielen een volledige vering, waardoor je moeiteloos over een kasseistrook kunt rijden en de ongemakken worden weggevlakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ligfietsen blinken echter uit op vlak terrein. Dan zijn ze onklopbaar. Geen enkele racefietser heeft mij ooit kunnen inhalen wanneer ik bijvoorbeeld langs jaagpaden race, met een enkele uitzondering. Ik haal ze ook allemaal in. Weinigen kunnen me bijhouden. Eentje is daar wel ingeslaagd. Al rijdend hebben we toen een praatje gemaakt en het bleek een professionele renner te zijn. Ik ben echter niet professioneel bezig, wat dus erop wijst dat je met minder inspanning en training sneller kunt rijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken iemand die al lang zo'n ligfiets heeft, maar dat is nog een 'open' model, en eerlijk gezegd, ik vind dat toch niet zo goed aangepast aan ons regenrijk klimaat. Maar zo'n gesloten velomobiel, dat is echt wel een verbetering. Zelf rij ik hier in Brussel met een gewone stadsfiets (met fietszakken achteraan), en een velomobiel vind ik niet onmiddellijk nodig. Maar als ik ooit een nieuw rijtuig koop, wordt het zeker zo'n ding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Trouwens, de eerste introductie van de ligfiets in de 19e eeuw heeft dat onmiddellijk bewijzen. In de Ronde van Frankrijk reed een vrij onbekende renner iedereen voorbij en liet de grote namen achter zich. Ook het uurrecord toont dit aan. Voor de gewone racefiets is dat 56,3 km/u. Voor ligfietsen staat het uurrecord op 81 km/u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Vreemdeling
|
![]() In Brussel is zo'n velomobiel ook niet echt nuttig. Door stroomlijn haal je het grootste voordeel uit de velomobiel wanneer je lange afstanden kunt fietsen met niet teveel kruispunten. Dan kun je een grote snelheid opbouwen. Daarvoor is de velomobiel ook ontworpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Er bestaan hoge en lage ligfietsen. Mensen die veel in de stad fietsen of op ruig terrein, kiezen over het algemeen een "high racer". Voor wie echt van snelheid houdt en veel op het platteland fietst, zal ongetwijfeld voor een "low racer" kiezen: ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Je bent natuurlijk altijd welkom. Het is wel "slechts" een informele testdag: gewoon een paar velomobilisten die hun "voertuig" voorstellen en mensen laten testen. In het verleden zijn er al een paar officiële testdagen geweest (georganiseerd door velomobielbouwer Dries Callebaut uit Gent). Ongetwijfeld zullen er wel nog een paar testdagen georganiseerd worden. De afmetingen van een velomobiel kunnen variëren van twee tot drie meter lengte en 70 tot 80 cm breedte. Er bestaan geen "side-car"-versies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#37 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 2. Ik ga die misschien eens contacteren. 3. Oef! 4. Een beetje groot voor waar ik nu woon, maar 't zou ook niet de eerste keer zijn dat ik verhuis, dus daar kan ik in de toekomst misschien rekening mee gaan houden. 5. Jammer, maar misschien kan die Dries Callebaut daar wel iets op verzinnen. In elk geval : bedankt voor de inlichtingen, en voor de draad trouwens ook. Dat is echt wel eens 'iets nieuws' !! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Misschien toch eens proberen, al was het maar voor de "show"...
![]() |