![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een onvoorwaardelijk basisinkomen
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er zijn een aantal voorwaarden om toegang te krijgen tot dit recht. Voorwaarde 1: VERBLIJFPLAATS Je hebt je werkelijke verblijfplaats in België. Voorwaarde 2: LEEFTIJD
Je behoort tot één van de volgende categorieën:
Je beschikt niet over toereikende bestaansmiddelen, je kan er geen aanspraak op maken en je bent niet in staat deze door eigen inspanningen of op een andere manier te verwerven. Het OCMW zal je bestaansmiddelen berekenen. Voorwaarde 5 Je bent werkbereid, tenzij dit om gezondheidsredenen of gezien de omstandigheden niet mogelijk is. Voorwaarde 6 Tevens moet je je rechten laten gelden op uitkeringen die je kan genieten volgens Belgische of buitenlandse sociale wetgeving. Deze uitkeringen kunnen bijvoorbeeld zijn: sociale uitkeringen, (werkloosheidsuitkering, pensioen, ziekte- en invaliditeitsvergoeding, tegemoetkoming voor mindervaliden), woontoelage of onderhoudsgeld van echtgeno(o)t(e), ouders of kinderen. Het OCMW zal je helpen om deze uitkeringen te bekomen. bron
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee lid van het VWS!!!!!!
![]() |
#26 |
|
![]() buiten vivant is er nog een wereldwijde lobby die ijvert voor een onvoorwaardelijk basisinkomen waaronder ook vws
meer info over hoe wij dat ongeveer zien ( tekst is nog niet geheel af )
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 5 mei 2006 om 14:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
PS ik werd wel al geschorst van leefloon - en dit drie keer gedurende een zevental maanden. Je kan daar dan beroep tegen aantekenen bij de arbeidsrechtbank. Eén keer deed ik dat en na acht maanden was er een beslissing die mij gelijk gaf. Intussen was ik wel mijn huurwoning kwijt natuurlijk en had ik een berg schulden met interesten. schulden die mij nu zovele jaren later nog steeds achtervolgen. En ik vertik het om te gaan werken alleen maar om die af te betalen. Een mens gaat dan denken - een lege zak kan men toch niet leegschudden. PS nog een geluk dat ik geen kinderen heb
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 5 mei 2006 om 15:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Of ben ik verkeerd?
Laatst gewijzigd door cookie@vws : 5 mei 2006 om 15:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U gaat dat VDAB manneke nu niet meer horen zenne. Hij heeft angst om de echte confrontatie aan te gaan!!!! De waarheid kwets weet je wel
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() veredeld interimbureauke, confrontatie ??
------------------------- Meneer de minister beslist alles. Don Quichote stelt alleen maar vast. Niet verwonderlijk dat luiaards de vdab proberen zwart te maken, zoals ook een paar dwazen die niet hun zinnetje krijgen. Ik neem hier geen standpunt in, maar de laatste 20 jaren is de vdab steeds maar groter geworden, onder invloed van de vakbonden die een degelijke begeleiding van de werzoekenden eisen. En dat kost inderdaad erg veel geld! Ik hoor de vakbonden toch niet klagen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() Maar daarom niet efficiënter...
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Niemand wordt verplicht van bij de vdab klant te zijn.
En hoeveel klanten klagen er? En zijn die klagerklanten redelijk? Nee, onze klanten zijn niet onze broodheren. De regering is dat. De regering waar democratisch voor gestemd is. Dat is toch allemaal niet moeilijk te begrijpen? Of wel? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind VDAB en logge instantie die geen voeling heeft met het dagdagelijkse leven
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() Goed bezig, hoe pak ik de werkloosheid aan? Geef iedere nietsnut een job bij de vdab, zo pakken we de werkloosheid écht aan
![]()
Laatst gewijzigd door cookie@vws : 5 mei 2006 om 16:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() De klanten zijn de bedrijven....hun produkt zijn werkslaven... het is dus eigenlijk een bedrijf...
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Geef iedere nietsnut een job bij de vdab, zo pakken we de werkloosheid écht aan
-------------------------------- U hebt dan zeker belangstelling? De vdab werft aan op heel regelmatige basis. Iedere kandidaat welkom. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister-President
|
![]() Ik steun geen organisaties die niet opkomen voor de belangen van hun klanten.