Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2006, 11:15   #21
BUB
Schepen

BUB's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar BUB
Standaard heel juist

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Ingeval hij schuldig bevonden wordt, is zijn nonkel Albert nog steeds onschuldig, want niet betrokken in de zaak.

De Italiaanse staat verdraagt blijkbaar niet dat een ondernemer zich een mooi inkomen verwerft, zonder dat ze zelf op een megadeel ervan haar tengels kan leggen.
Hij is alsnog onschuldig, volledig mee eens...en als je het Italiaans probleem volledig wil oplossen...zet Victor-Emmanuel IV op de Italiaanse troon...ik geef alvast support
BUB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 12:02   #22
Piet Hein
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Wat denken onze verdedigers van een monarchie hier van?
Hij wordt beschuldigd van bendevorming in verband met corruptie, vervalsing en prostitutie.

16/06 Zoon laatste koning Italië gearresteerd

Victor Immanuel, zoon van de laatste koning van Italië, is in het Zuid-Italiaanse Potenza gearresteerd, omdat hij prostituees voor zich zou hebben laten werken.
Victor Emmanuel en zijn familie keerden in 2002 naar Italië terug, een halve eeuw na het land te hebben moeten verlaten omdat het koningshuis dictator Benito Mussolini steunde. De familie kon terugkeren dankzij een grondwetswijziging. Victor Emmanuel was 9 toen hij uit Italië wegging. De familie woonde het grootste deel van de tijd in Genève.
Nu weten we zeker dat het echt familie van elkaar is.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 12:21   #23
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BUB Bekijk bericht
De auteur van deze hierboven geschreven tekst is wereldvreemd...
ten eerste: Zijne Majesteit Albert II is nog altijd niet gescheiden, met andere woorden hij vervult nog wel degelijk zijn belofte van trouw...hij is tenminste zo eerlijk toe te geven dat hij ooit eens een scheve schaats heeft gereden...menig mannen zouden dat niet over de lippen krijgen, menig vrouwen hebben de koninklijke boodschap niet begrepen...
ten tweede: Wat een koning ook doet of laat in zijn privé-leven, gaat eigenlijk niemand geen snars aan (wie zonder zonde is...)een koning heeft tot taak zijn volk naar best vermogen te leiden en te besturen. Hier vervult de koninklijke familie volledig en perfect haar rol.
ten derde: Als we de mening van het volk vragen over koninklijke en kerkelijke kwesties, dan loopt het garantie verkeerd...dus ter bescherming van Uzelf, hou op met te bekampen wat van hogeraf is gezonden...u hebt waarschijnlijk al werk genoeg met de Vlaamse partijen te bekampen.
dank

Die Knuppel heeft me niet te besturen en leiden.Die vent en zijn stomme kroost kan me geen reet schelen.Spreek voor je eigen Blubber,maar niet voor mij.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 12:24   #24
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Wat denken onze verdedigers van een monarchie hier van?
Hij wordt beschuldigd van bendevorming in verband met corruptie, vervalsing en prostitutie.
oh neen! de republiek, de republiek!

*yaaaaaaawwwwn*
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 12:25   #25
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Mijn neef heeft ooit gezorgd voor brandstichting.

Ben ik dan ook crapuul? een pyromaan? een maatschappelijk gevaar?

Val nooit iemand aan met z'n familie, want familie heb je nooit zelf gekozen...
Judokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 12:28   #26
BUB
Schepen

BUB's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar BUB
Standaard sociaal

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Die Knuppel heeft me niet te besturen en leiden.Die vent en zijn stomme kroost kan me geen reet schelen.Spreek voor je eigen Blubber,maar niet voor mij.
het ontbreekt U blijkbaar aan sociaalvoelendheid
BUB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 12:30   #27
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Je ziet wat dat doet he... Ontneem die kliek die zich meer waant dan de rest van ons door hun geboorte van hun dun laagje vernis dat hun regimes hen aanmeten via propaganda, en er blijft vuil krapuul over.
Oud 17 juni 2006, 12:31   #28
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Ik ben absoluut voor een republikeins-democratische staatsvorm, waarbij ik twijfel tussen wat men een "presidentieel" en een "klassiek republikeinse republiek met een eerder ceremoniële president" noemt..

Maar zelfs in zéulk regime kan de neef van een president met de justitie in aanraking komen of kunnen er matrimoniale "schanalen" aan het licht komen mbt tot de president zelf..

Macht corrumpeert, totale macht corrumpeert totaal..

Het ondermijnen van burgercontrole door het afschaffen van stemplicht, verminderen van het aantal parlementariërs, weghalen van scheiding der machten enz.; zijn allemaal pogingen om aan een "uitvoerende macht" meer overwicht toe te kennen, meer macht te concentreren & bijgevolg democratie uit te hollen en de verleiding tot corruptie te verhogen.
Oud 17 juni 2006, 13:58   #29
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en als je het Italiaans probleem volledig wil oplossen...zet Victor-Emmanuel IV op de Italiaanse troon...ik geef alvast support
Als de meerderheid der Italianen zulks wenst: gogogo!

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 17 juni 2006 om 13:58.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 14:47   #30
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
oh neen! de republiek, de republiek!

*yaaaaaaawwwwn*
Dat maakt geen indruk, Mitgard...
Oud 17 juni 2006, 14:53   #31
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Ik ben absoluut voor een republikeins-democratische staatsvorm, waarbij ik twijfel tussen wat men een "presidentieel" en een "klassiek republikeinse republiek met een eerder ceremoniële president" noemt..

Maar zelfs in zéulk regime kan de neef van een president met de justitie in aanraking komen of kunnen er matrimoniale "schanalen" aan het licht komen mbt tot de president zelf..

Macht corrumpeert, totale macht corrumpeert totaal..
Absoluut. Maar het gaat hem niet over die neef van die president imho.

Victor Emmanuel is wel hoofd van Savoye. Moest de monarchie niet afgeschaft zijn in 1946, was die man nu koning. Al een geluk dat men dat wel gedaan heeft.

Al dat gezwets over morele autoriteit, superioriteit en ervaring die van generatie op generatie wordt overgeleverd, blijkt voos en leeg te zijn: blauw bloed kan even krapuleus of zelfs nog krapuleuzer zijn dan rood bloed.

Bij een president kan het ook verkeren, kijk maar naar Nixon. Het grote verschil is wel dat men een president kan afzetten. Ïn de grondwet staat niet verankerd dat hij en al zijn nakomelingen recht hebben op de troon, wat er ook gebeurt.

Dit geldt natuurlijk niet voor dictaturen, een minimum aan democratie is vereist.

Het ondermijnen van burgercontrole door het afschaffen van stemplicht, verminderen van het aantal parlementariërs, weghalen van scheiding der machten enz.; zijn allemaal pogingen om aan een "uitvoerende macht" meer overwicht toe te kennen, meer macht te concentreren & bijgevolg democratie uit te hollen en de verleiding tot corruptie te verhogen.
Oud 17 juni 2006, 15:09   #32
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
zet Victor-Emmanuel IV op de Italiaanse troon...ik geef alvast support
De oplossing van onze Dauphin voor alles: "zet [vul naam land in] een koning op de troon en geef hem absolute macht en [vul hier problemen in] lossen zichzelf direct op".
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 15:09   #33
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ingeval hij schuldig bevonden wordt, is zijn nonkel Albert nog steeds onschuldig, want niet betrokken in de zaak.
Ik kon het editoriaal van Yves Desmet van maandag al inkijken, en het is niet van de poes:

Citaat:
We moeten eerlijk toegeven dat hij niet zelf leeft van de prostitutie. Maar je kan niet jarenlang het foute voorbeeld geven, en als dan plots je neef de criminele daad bij het woord voegt, de verantwoordelijkheid van je afschuiven. Is zijn familie niet, met geld van de belastingbetaler dan nog, berucht om haar schuinsmarcheerderij? Is het dan niet normaal dat de stoppen plots doorslaan als je met zo'n familie groot geworden bent? Hun morele verantwoordelijkheid is groot.
Het minste wat nu kan verwacht worden is dat het parlement eindelijk zijn dotatie afneemt. En dat zijn aanhangers zich nu eens gaan bezinnen, of ze die verspreiding van moreel verval en schuine zeden nog langer kunnen steunen.

Laatst gewijzigd door baarle : 17 juni 2006 om 15:20.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 15:11   #34
Tantist

Standaard

Citaat:
Hij is alsnog onschuldig, volledig mee eens...en als je het Italiaans probleem volledig wil oplossen...zet Victor-Emmanuel IV op de Italiaanse troon...ik geef alvast support
Belgicisme: criminelen aan de macht!
Oud 17 juni 2006, 15:11   #35
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Ik denk dat dit geval inderdaad aantoont hoe ziek en corrupt de Italiaanse samenleving geworden is onder invloed van de republiek. Het herstel van de Monarchie zou nuttig zijn.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 15:12   #36
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
We moeten eerlijk toegeven dat hij niet zelf leeft van de prostitutie. Maar je kan niet jarenlang het foute voorbeeld geven, en als dan plots je neef de criminele daad bij het woord voegt, de verantwoordelijkheid van je afschuiven. Is zijn familie niet, met geld van de belastingbetaler dan nog, berucht om haar schuinsmarcheerderij? Is het dan niet normaal dat de stoppen plots doorslaan als je met zo'n familie groot geworden bent?
De morele verantwoordelijkheid die Albert draagt is te vergelijken met de zaak Van Themsche
Oud 17 juni 2006, 15:13   #37
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Ik denk dat dit geval inderdaad aantoont hoe ziek en corrupt de Italiaanse samenleving geworden is onder invloed van de republiek. Het herstel van de Monarchie zou nuttig zijn.
Euhm... Het is die troonpretendent die "ziek en corrupt" is en jullie willen die man net op de troon zetten?

Inkaderen jongens!!!!!!!!!
Oud 17 juni 2006, 15:18   #38
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Val nooit iemand aan met z'n familie, want familie heb je nooit zelf gekozen...
Wel oppassen voor tantes die in het parlement zitten!

Laatst gewijzigd door baarle : 17 juni 2006 om 15:18.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 15:18   #39
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
De Sacco Di Roma gebeurde onder één van de hoogtepunten van de monarchie. Even de moeite besparen van degenen die spontaan naar Wikipedia gaan: het was keizer Karel V (een monarch) die de stad Rome dagenlang plunderden. De reden dat de paus (Clemens VII) hieraan ontsnapte, was omdat hij zich had verschanst in de Engelenburcht.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 15:19   #40
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
We moeten eerlijk toegeven dat hij niet zelf leeft van de prostitutie. Maar je kan niet jarenlang het foute voorbeeld geven, en als dan plots je neef de criminele daad bij het woord voegt, de verantwoordelijkheid van je afschuiven.
Herlees je tekst en erken de contradictie.
Albert leefde niet van de prostitutie, en was dus geen voorbeeld voor eventueel pooiersgedrag.
Citaat:
Is zijn familie niet, met geld van de belastingbetaler dan nog, berucht om haar schuinsmarcheerderij?
1/Naar de hoeren gaan =/= prostitutie organiseren.
2/Zelfs al organiseert neefje orgieën, dan nog is nonkel niet schuldig, ook niet als nonkel zelf al eens scheefpoepte.
3/Geld naar de hoeren dragen =/= je eigen brood verdienen als pooier
Citaat:
Is het dan niet normaal dat de stoppen plots doorslaan als je met zo'n familie groot geworden bent?
Je familie kan nooit blijvend excuus zijn voor wangedrag op latere leeftijd.
Mijn familie is onbesproken, en heeft geen aandeel in mijn liederlijke gedrag

PS
Ik merkte achteraf dat je Yves Desmet citeerde.
Mijn opmerkingen blijven identiek.
Daar verandert het gezagsargument zelden of nooit iets aan
8)

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 17 juni 2006 om 15:22.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be