Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 28 september 2006, 12:36   #21
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
@lenca: Het zijn zij die bovenaan op de ladder staan die profiteren van de armoede onderaan. I.p.v. dus naar beneden te stampen, richt u beter uw kwade blik naar de top.

En verder, ik had evengoed in Kongo geboren kunnen zijn. Niets geeft mij nu het recht om hier in het Westen een groter deel van de koek te eisen en de mensen buiten de muren enkel wat kruimels te laten.
Volledig mee eens!
Reza is offline  
Oud 28 september 2006, 12:37   #22
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
wat protesterende illegalen
Die veel minder betekenen/minder mens zijn dan u ofzo?
StevenNr1 is offline  
Oud 28 september 2006, 12:42   #23
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reza Bekijk bericht
Bravo!

Tenminste nog politici die het lef hebben om menswaardigheid boven politieke verzuurdheid en het nieuw politiek correcte denken (lees: de egoïstische en irationele jacht op vreemdelingen) te trotseren!

Ik trek me geen bal aan van de verzuurde commentaren van diegene die hierdoor op hun lange teentjes zijn getrapt en ga de Iraanse mensen die ik ken vanavond eens goed trakteren op een lekker etentje!
Kan je een kaartje sturen dat er een aantal plaatsen vrijkomen. Liefst vermelden dat men aan den dikke kant moet zijn. Er kan wel eens minder te eten zijn gedurende een paar weken. Dit wegens een plaatselijke gewoonte om mensen in dit land binnen te laten. Daarna krijgt men gratis kost en inwoon.
Rogier is offline  
Oud 28 september 2006, 12:55   #24
lenca
Partijlid

Standaard

@ Steven
Nooit zal je me horen zeggen dat zij minder mens zijn als ik zelf.

en wat betreft uw uitspraak:En verder, ik had evengoed in Kongo geboren kunnen zijn. Niets geeft mij nu het recht om hier in het Westen een groter deel van de koek te eisen en de mensen buiten de muren enkel wat kruimels te laten

Ik had evengoed als prinses kunnen geboren worden. Heb ik geen recht om een kamer in het paleis te hebben.
Dit evengoed een belachelijke redenering.
Trouwens weet je hoe rijk Moeboutoe was ????

Dat er meer hulp in de landen ginder geboden moet worden ga ik mee akkoord zodat ze niet naar hier moeten vluchten.

Als alle mensen naar hier komen en via hongestaking geregulariseert worden , is een slecht teken. Dit is een onmenselijke chantage en keur ik af. Belgie is gewoonweg te klein om de wereld binnen te laten.
Dit heeft niks met verzuring te maken.
lenca is offline  
Oud 28 september 2006, 13:39   #25
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Die veel minder betekenen/minder mens zijn dan u ofzo?
Dat zegt U, ik niet.

Ik vraag gewoon respect voor de wet he.
De wet die eerst wist te zeggen dat ze illegaal waren en geen aanspraak konden maken op een verblijfsvergunning en nu krijgen ze plots wel alle mogelijke papieren.
Is de wet dan ondertussen gewijzigd ?

Zijn dan niet alle wetten evenveel na te leven ? Moet de ene wet wel nageleefd worden en andere wetten niet ?

Gelijkheid he.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 28 september 2006, 14:08   #26
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
Kan je een kaartje sturen dat er een aantal plaatsen vrijkomen. Liefst vermelden dat men aan den dikke kant moet zijn. Er kan wel eens minder te eten zijn gedurende een paar weken. Dit wegens een plaatselijke gewoonte om mensen in dit land binnen te laten. Daarna krijgt men gratis kost en inwoon.
Ge krijgt het kaartje binnen enkele dagen in je brievenbus!
Reza is offline  
Oud 28 september 2006, 14:16   #27
Rogier
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Ge krijgt het kaartje binnen enkele dagen in je brievenbus!
Liefst met zegel anders mag 'k nog port betalen!
Rogier is offline  
Oud 28 september 2006, 14:19   #28
Gringo
Partijlid

Gringo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en ga de Iraanse mensen die ik ken vanavond eens goed trakteren op een lekker etentje!
Schoon geste natuurlijk, is niks over te zeggen. Alleen, dat eten, hoe gaat ge dat arrangeren met al die dichtgenaaide lippen? Of gaat ge de saucissen misschien door hun neus boren?
Enfin, die tisten kunnen hunne garendraad nu misschien doorspelen aan de allochtone 'snotneuzen' in Brussel. Niet voor hun lippen maar om hun handjes tegeneen te naaien. Zo worden Brussel en omstreken ook weer een stukske veiliger...
Gringo is offline  
Oud 28 september 2006, 14:24   #29
Tegendradigaard

Standaard

Ik stel voor dat ge die mensen een goed varkenslapje met frietjes geeft om zich echt in te burgeren.....
Tegendradigaard is offline  
Oud 28 september 2006, 14:57   #30
Needles
Burger

Needles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@lenca: Het zijn zij die bovenaan op de ladder staan die profiteren van de armoede onderaan. I.p.v. dus naar beneden te stampen, richt u beter uw kwade blik naar de top.

En verder, ik had evengoed in Kongo geboren kunnen zijn. Niets geeft mij nu het recht om hier in het Westen een groter deel van de koek te eisen en de mensen buiten de muren enkel wat kruimels te laten.
Ook als je voor die koek zelf moet staan bakken?

Ik wil gerust "mijn koek" delen, maar dan uit vrije wil, zonder emo-chantage.
Pak het probleem bij de bron aan, ipv mensen over de wereld door te sluizen.
Oud 28 september 2006, 14:59   #31
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel voor dat ge die mensen een goed varkenslapje met frietjes geeft om zich echt in te burgeren.....

Dat eten ze inderdaad ook.

Als je een beetje gelezen hebt in die andere topic over de iraanse hongerstakers, dan had je dat kunnen afleiden uit een van m'n eerste posts.
Reza is offline  
Oud 28 september 2006, 15:08   #32
Banneling

Standaard

In een mail verstuurd naar all kranten van dit land, verzoekt het kabinet Verhofstadt hen vriendelijk NIET te willen insinueren dat deze onverwachte groepsregularisatie 'als pasmunt heeft gediend in ruil voor een soepelere opstelling van minister Onkelinx in een (sic) ander dossier' ....
Online is offline  
Oud 28 september 2006, 15:12   #33
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Bron?

Of moet ik het aan knuppel vragen?
Reza is offline  
Oud 28 september 2006, 15:19   #34
Rogier
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
In een mail verstuurd naar all kranten van dit land, verzoekt het kabinet Verhofstadt hen vriendelijk NIET te willen insinueren dat deze onverwachte groepsregularisatie 'als pasmunt heeft gediend in ruil voor een soepelere opstelling van minister Onkelinx in een (sic) ander dossier' ....
iiiiiiii hahaa subliem!
Rogier is offline  
Oud 28 september 2006, 15:34   #35
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Ik vraag gewoon respect voor de wet he.
De wet die eerst wist te zeggen dat ze illegaal waren en geen aanspraak konden maken op een verblijfsvergunning en nu krijgen ze plots wel alle mogelijke papieren.
Is de wet dan ondertussen gewijzigd ?

Zijn dan niet alle wetten evenveel na te leven ? Moet de ene wet wel nageleefd worden en andere wetten niet ?
Een wet die mensen die gewoon bestaan als onwettig bestempelt is in mijn ogen een verwerpelijke wet

@lenca: Hongerstaken als chantage bestempelen, vind ik vrij goedkoop. Hongerstaking is een uiting van extreme wanhoop, een uiting van "ik sterf nog liever hier dan terug te gaan." Als die puur menselijke gevoelens uiten, chantage is...
StevenNr1 is offline  
Oud 28 september 2006, 15:51   #36
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bravo!

Tenminste nog politici die het lef hebben om menswaardigheid boven politieke verzuurdheid en het nieuw politiek correcte denken (lees: de egoïstische en irationele jacht op vreemdelingen) te trotseren!

Ik trek me geen bal aan van de verzuurde commentaren van diegene die hierdoor op hun lange teentjes zijn getrapt en ga de Iraanse mensen die ik ken vanavond eens goed trakteren op een lekker etentje!
Plat gaan voor chantage, noem ik dat.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 28 september 2006, 15:55   #37
StevenNr1

Standaard

Die zever over chantage is zo'n beetje als die redenering van de officiers in Guantanamo dat de zelfmoord van die gedetineerden daar een oorlogsverklaring was.
StevenNr1 is offline  
Oud 28 september 2006, 15:57   #38
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Tuurlijk... Een overduidelijke vergelijking
van Maerlant is offline  
Oud 28 september 2006, 16:00   #39
StevenNr1

Standaard

Beide een uiting van sterke menselijke gevoelens, uitingen van wanhoop, en beide worden door sommigen gezien als chantage/oorlogsverklaring, als een 'spel' ofzo.
StevenNr1 is offline  
Oud 28 september 2006, 17:15   #40
skippy
Burger

Standaard

Citaat:
Grappig, al die verzuurde smoetjes !
Die verzuurde smoeltjes op 8/10 gaan nog grappiger zijn.
skippy is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be