![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En om het heel grof te zeggen, in de gemeentes waar de kopstukken zijn op gekomen, zijn ze bijna van de kaart geveegt geworden. Het zijn dus de kopstukken die er voor zullen zorgen dat ze de kiesdrempel niet halen. Ondanks alle inspanningen van alle andere leden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ik meen mij te herinneren dat het mobiliteitsplan van Ingrid Pira kaderde in een groter plan van de Vlaamse overheid om de hele regio aan te pakken. Pira heeft uitgevoerd wat de Vlaamse overheid heeft gedecreteerd. Als de andere gemeenten in de regio het nalaten om zelf ook hun mobiliteitsproblemen aan te pakken, dan is dat niet de fout van Pira!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() dat is grotendeels waar, maar wat je daar zegt over de kopstukken klopt niet. In Gent is Groen! van 4 naar 6 zetels vooruit gegaan mét Vera Dua en in Antwerpen, waar Groen! fors verloren heeft, was dat met een gloednieuwe lijsttrekker, Freya Piryns, niet met een kopstuk...
![]() |
#25 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar zijn geen gewone verkiezingen gehouden, daar zijn strikt persoonlijke verkiezingen geweest. De Winter tegen Janssens in Anwerpen met de andere partijen als offergaven van de SP.A aan het VB. En in Gent zijn de twee grote kanonnen van de VLD en de SP.A even gaan tonen dat zij als partij in één bed liggen en de rest uit dat bed willen houden. Plus dat er daar geen grote kanonnen van het VB mee deden. Het is dus de rest van Vlaanderen dat je moet kijken, en deze twee opzij schuiven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() dus over welke kopstukken spreek je dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat bracht hen de minste schade toe als hun project flopte. Groen! is hier op een eerlijke manier beloond voor het misbruik van paars. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() volgens mij zullen er nieuwe "kopstukken" opstaan na 4 jaar zetelen in de federale kamer en senaat; denk maar aan mensen zoals Freya Piryns, Els Ketsmans,... die hebben allemaal nog wat tijd nodig om te groeien
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze mensen zullen terug van NUL moeten beginnen. En hun grootste vijand zullen ze in eigenranden moeten zoeken en die moeten ze eerst kunnen verslagen. En er is geen tijd meer dus. Te laat voor de verkiezingen van 2007. Je kan enkel nog hopen dat dit niet het einde van Groen! betekend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Verbazend toch dat het stuk voor stuk vrouwen zijn. Dat bewijst nogmaals de maxime: GROEN! is androfoob en seksistisch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De kernuitstap zal toch terug ongedaan gemaakt worden wegens onhaalbaar - zowel CD&V als VLD willen dit doen. Groen! had dit moeten weten. Ze hadden beter moeite gestoken in andere groene thema's: veestapel verder afbouwen, ruimtelijke ordening, de bouwsector energiebesparende maatregelen opleggen, meer geld voor wetenschappelijk onderzoek,.... keuze in overvloed. Het eindresultaat zal zijn dat er niets veranderd is. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
lees hier is een paar hoofdstukken uit, en je zal de groenen beter begrijpen denk ik...
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() Pff, ik heb zin om te reageren, maar ik ben te moe...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() Welke GOEDKOPE kernenergie?
En sorry, nu ga ik slapen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enfin, in de krant las ik ergens dat ze begrepen hebben dat hun profilering als progressiefste partij niet de gewenste vruchten afgeworpen heeft. Er zou overwogen worden om zich terug meer te profileren op de milieuthema's. Ik hoop dat men er eindelijk werk van maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echte kiekens. En zich terug profileren als een groene en milieuvriendelijke partij. Wel door de progressieve toer op te gaan, hebben ze zich dat onmogelijk gemaakt. Maar ja, wat wil je als ze denken dat milieu enkel uit wat bomen, dieren en CO² vermindering bestaat. Progressief en milieu gaan nu eenmaal niet echt goed samen, want het eerste probleem van onze milieuvervuiling is de overbevolking en zij willen hier dan nog opendeur houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn veel goedkopere, milieuvriendelijke, mensvriendelijke, even betrouwbare en veiligere energiebronnen. Als je denkt dat de luchtvervuiling, temperatuurvervuiling, grondvervuiling en watervervuiling is opgelost als je de CO² uitstoot verlaagt heb, wel dan zit je dikke fout. Het milieuprobleem is wel ietsjes ingewikkeldere en om dus ietsjes anders aangepakt worden. |
|
![]() |
![]() |