![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik persoonlijk zou het normaal vinden dat de werknemers, boven een vast loon, een 'opslag' krijgen die prestatiegebonden is... Nu zou men opslag geven op basis van de huidige economische omstandigheden, maar die later, als het economisch slechter gaat en niet meer verantwoord is, steeds behouden blijft, wat uiteraard moet leiden tot afdankingen of tot prestatie- of flexiteitverhogingen... Maar wellicht zal ik me vergissen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De brutolonen hoeven in België niet hoger, de netto-lonen wel. I.e. er moet minder geld worden uitgegeven door de overheid en het beheer ervan moet oneindig beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Enkel de succesvolle bedrijven als criterium nemen om een algemene loonsverhoging af te dwingen is waanzin. Erg leuk voor die bedrijven die nu maar net de kop boven het water houden of al in de problemen zitten. 2. Hoeveel van die winsten werden in het buitenland gerealiseerd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat is 'opslag' eigenlijk? Als vandaag lonen èn prijzen verdubbelen dan verandert er niks behalve de etiketjes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is de relevantie van internationale concurrentiepositie met de lonen en prijzen hier? Uiteraard had ik het enkel over het kopen van goederen hier in België geproduceerd, het gaat ook over de lonen hier huh?
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 11 november 2006 om 16:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Oei, oei, economie is duidelijk uwe sterkste kant niet. Je begrijpt blijkbaar niet wat een internationale concurrentiepositie wil betekenen. Als ïn België de lonen tien keer hoger zijn dan in de rest van de wereld, denk je dat er dan nog veel in België zal geproduceerd worden. Denk je dat er dan nog werkgelegenheid is? Denk je dat er dan nog iets is?
Laatst gewijzigd door MARE : 11 november 2006 om 17:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Rara?
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Tjonge, jonge, moet ik dat hier echt uitleggen? Als de lonen in België verdubbelen, dan zullen ze toch wel hoger zijn dan in de landen waarmee wij in concurrentie zijn, nb China. Of wil je de lonen en de prijzen simultaan in ieder land verdubbelen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Staatssecretaris
|
![]() Koop gewoon geen produkten uit china ..koop belgische produkten ............de enkele die nog bestaan en voor de rest europees ( uit het oude europa ....toen we met 6 waren)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Als je er alle Belgen van kan overtuigen op niet de goedkopere Chinese producten te kopen, dan kan het werken. Niet dus. We spreken hier overigens niet enkel over China. Ik vermoed dat partijen zoals groen en sp.a hun stemmen wel halen bij simpele zielen zoals jij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wat ik weet, is dat ze zeker niet uit Thailand zullen blijven als de lonen hier omhoog gaan. Inkomstenbelasting maakt overigens 40% van loon uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
I.e. bedrijven waarvan de loonkost een grote rol speelt in het totale kostenplaatje zullen we hier niet kunnen houden. Het gaat erom dat we nu zwaar i/h nadeel staan t.o.v. onze buurlanden, wat wil zeggen dat ook voor bedrijven waarbij de loonkost minder belangrijk is i/h totale kostenplaatje een slechte concurrentiepositie tov onze buurlanden hebben. Om het even ter verduidelijken. Als mijn kostenplaatje eruitziet als volgt: 50% lonen 30% machinepark 20% electriciteit Dan verhuis ik als ik kan sowieso naar een lage loonland. Als mijn kostenplaatje eruitziet als volgt daarentegen: 5% lonen 45% machinepark 30% grondstoffen 20% electriciteit Dan zijn de lonen relatief een zo beperkt aandeel in mijn kosten dat een verhuis naar een lageloonland om die reden veel minder aanlokkelijk is, zeker als je dan de nadelen ervan (hogere transportkost enz) in rekening brengt. De concurrentie met NL/Dui/GB daarentegen wordt er door die loonkost allesbehalve makkelijker op. Nieuwe investeringen zouden dan ook eerder in een van de buurlanden dan in Bel kunnen gedaan worden. Als je beseft dat ook de prijzen voor energie (voor veel bedrijven een zeer grote kost) hier door de monopoliepositie van Suez ivgm onze buurlanden erg hoog ligt... Een Nederlander houdt ongeveer 10% meer over van zijn brutoloon dan een Belg. Bovendien heeft hij itt die Belg een gegarandeerd pensioen aangezien hij/zij voor zichzelf spaart ipv het belgische systeem waarbij er betaald wordt voor degenen die nu op pensioen zijn en je maar moet hopen dat er iemand is om jouw pensioen te betalen als het zover is. (En dat het er niet goed uitziet voor iedereen die onder de 45 is op dat vlak lijkt me wel duidelijk...) Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 12 november 2006 om 07:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() [quote=Rr00ttt]
Citaat:
A Leader in Productivity The Belgian workforce has been among the world’s leaders in productivity for more than a decade. The OECD’s report “Estimates of Labor Productivity for 2004”, published in July 2005, underlines the fact that this trend is a continuing one, with Belgium out-performing the USA and virtually all other European economies in GDP per hour worked. The survey, with US productivity as the base at 100, set Belgian productivity at 113 in GDP per hour worked (or $51 GDP per hour worked). Other European countries above the base included Norway at 128, France at 107, Ireland at 104 and the Netherlands at 100. The G7 average was 92, the Eurozone average 91 and the North American average 84. In addition, the annual average of hours worked in Belgium was relatively high at 1522. http://www.investinflanders.com/en/i...y/default.aspx Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moeten niet. Mogen wel.
Citaat:
Citaat:
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() En al mochten onze lonen sterk dalen, dan noch is de verlijding te groot om uit Thailand of Bali te blijven. Laat je de lonen nu stijgen of dalen, tegen de paar euro per week van de nepalezen kunnen we toch niet op. Desondanks dit alles maken de bedrijven hier voor de zoveelste keer op rij record winsten, lonen van topmanagers bereiken nieuwe hoogtes,de lastenverlagingen vliegen om onze oren, maar toch neemt de armoede hier toe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wist je dat ze in duitsland met een lager brutto ze netto meer overhouden dan wij in belgie.....de loonlasten zijn te groot . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest iedereen zijn loon integraal moeten afgeven als belasting, aan een overheid en die betaalt met dat geld al je rekeningen, inclusief die van je gepensioneerde ouders en je solidariteitssteun aan armen, dan kun je stellen dat de belastingsdruk 100% terwijl je niet aan koopkracht inboet, tenminste als de vergoeding die de overheid afroomt niet groter is dan de kosten die je zou maken indien je zelf je rekeningen zou betalen. Het probleem is dat die overheid enerzijds een veel te groot deel opeist als werkingskosten en anderzijds een ander deel gebruikt om in jouw plaats Sinterklaas te spelen bij niet enkel armen maar ook een heel nest belangengroepen en profiteurs. Dit betekent dat je bijlange niet zoveel koopkracht hebt als die waar je volgens je prestatie moreel recht op hebt. Het verschil heet de 'loonwig' en België heeft de hoogste van alle industrielanden. Nu, beslissingen worden met een reden genomen, dus het is interessant om je af te vragen waarom het Belgisch regime de belastingsdruk, en meer bepaald, de loonwig, zo groot heeft gemaakt. Dat is namelijk nodig om te weten wat eraan kan worden gedaan. Het moet toch een voordeel opleveren, ergens?
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 12 november 2006 om 13:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=GaRnaaLBeeR;2156867]
Citaat:
Ooit de mogelijkheid overwogen dat niet iedereen even productief is? Dat er mensen zijn die hard werken en mensen die iets minder hard werken of wat minder intelligent zijn enz. Lijkt me een redelijke aanname waar u het moeilijk mee oneens kan zijn niet? Wel zou het dan niet logisch zijn dat bij substantieel hogere loonkosten hier dan in bvb Nederland, dat dat ertoe leid dat enkel de meest 'productieven' nog aangenomen worden. Als werkgever wil ik immers gewoon de best mogelijke werknemer voor een bepaalde som en die som is inclusief belastingen. Als dat gedeelte belastingen erg hoog is, blijft er minder over voor de werknemers, dwz niet alleen relatief, maar ook absoluut. I.e. ik zal maar 15 man aanwerven om dezelfde job te doen als waar ik 20 man voor nodig heb in NL. Nochthans zullen ze mij evenveel kosten. Die 15 zullen extra hard moeten werken ivgm NL én de 5 anderen zullen gaan concurreren met het 'niveau' vlak beneden hen. Op het eind van het rijtje staan de laag- en ongeschoolden die er gewoonweg worden uitgespuwd. Mag ik er ook even op wijzen dat er bijstaat 'per gewerkt uur'. In de VS bvb werkt men veel langer dan hier. Je kan ook de 20 uren-week invoeren en ik garandeer u dat de weinigen die dan nog een job zullen hebben zich in die 20 u te pletter zullen werken. De absolute productiviteitskost is vantuit bedrijsstandpunt het belangrijkst. Citaat:
Als je even bedenkt dat je in de privé eigenlijk voor meer dan de helft van het jaar even goed 'gratis' kan werken als je de rest vh jaar de vruchten van je eigen arbeid zou mogen plukken zonder de grote 'staatshold-up' en netto net hetzelfde zou overhouden dan voelt dit extreem onrechtvaardig aan aan als je dan ziet wat je er voor in ruil krijgt. Ik betaal die belastingen met plezier als solidariteit met vlamingen die pech hebben in hun leven. Maar ik zie niet in wat er 'solidair' is aan heel veel van het syteem. Eigenlijk betaal ik maandelijks vooral veel geld om 1. de interesten op de schulden van vorige generaties te betalen 2. het pensioen van de vorige generaties te betalen 3. Het prepensioen van de generatie vlak voor mij te betalen 4. Een verderfelijk en welvaartvernietigend clientelisme systeem in Wallonië te onderhouden 5. Een snelgroeiend aantal migranten waar ik nooit om gevraagd heb te onderhouden. Hoe kan u dit 'solidair' noemen??? Citaat:
Citaat:
Heel simpel. Wat een Nederlander van zijn loon afstaat voor de pensioenen dat zet de nederlandse regering voor hem in een Fonds. (Hij heeft sinds kort daar zelfs zelf wat invloed op, i.e. bvb meer/minder risico). Eigenlijk heeft hij dus een 'geblokkeerde spaarrekening'. De belg daarentegen, wat hij/zij afstaat van zijn/haar loon wordt niet in een fonds gestoken, maar onmiddelijk uitgekeerd aan degenen die nu op pensioen zijn. Zij moeten er maar op hopen dat dit systeem nog zal draaien als zij op pensioen gaan. Als je bedenkt hoe de bevolkingspiramide eruitziet lijkt het me vrij duidelijk wie zich het meest zorgen moet maken over de vergrijzing. De Nederlander is véél beter af. |
||||
![]() |
![]() |