![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Schepen
|
![]() Houdt vrijzinnigheid niet juist in dat er geen ideologische banden zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Atheïsme is iets helemaal anders dan vrijzinnigheid. De VUB is een ronduit vrijzinnige instelling. De UG is dit niet. Los staan van ideologische banden wil zeggen dat je geen uitspraak doet over je project, noch qua geloof, noch qua vrijzinnigheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Duiding:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn vrijzinnigheid komt er op neer dat ik geen enkel dogma of opperwezen aanvaard en ik aldus voor alles een (liefst wetenschappelijke) uitleg wens. En ik heb nog nooit deelgenomen aan ener of gener ritueel dat aan een eucharistieviering zou kunnen doen denken.
![]() |
![]() |
#25 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Levensbeschouwelijke overtuiging = ideologie. "Mens als schepper en drager van morele waarden" is evenzeer een geloof als "God als schepper en drager van morele waarden." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie dat eerder als een tastbaar feit,wat je dagelijks kan zien en elke mens bepaalt uiteraard voor zichzelf zijn/haar morele waarden.
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind alle doctrines griezelig; neem wel kennis van hun beweringen maar treed tot geen enkele toe en bewaar beleefde afstand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Parlementslid
|
![]() Wat wordt daar in zo'n geheimzinnige sekte van machtshebbers en hooggeschoolden allemaal achter de schermen bedisseld om de kleine garnaal te kloten?
Laatst gewijzigd door metten : 31 december 2006 om 00:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() Wel dat is het 'm juist. Als je hoort dat politiekers (EN journalisten) van verschillende partijen dus zogenaamd opposanten van elkaar, daar speciaal bijeen komen om onderonsjes te hebben, moet men zich daar toch ernstige vragen bij stellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() In het boek "The Deadly Deception"gaat ex-vrijmetselaar Jim Shaw (was 33e graad) in op wat de orde doet.
Eerste klasse : Symbolische graden of de Blauwe Vrijmetselarij 1. Leerling 2. Gezel 3. Meester Tweede klasse : Kapittel van de graden van de Rode Vrijmetselarij 4. Geheim Meester 5. Volmaakt Meester 6. Geheimschrijver 7. Provoost en rechter 8. Intendant der Gebouwen 9. Uitverkoren Meester der Negen 10. Uitverkoren Meester der Vijftien 11. Opperuitverkoren Meester 12. Grootmeester-Architekt 13. Ridder van het Heilig Koninklijk Gewelf 14. Groot Schot van het Heilig Gewelf 15. Ridder van het Oosten of van de Degen 16. Prins van Jeruzalem 17. Ridder van het Oosten en het Westen 18. Soeverein Prins van het Rozekruis Derde Klasse : de Wijsgerige graden of Zwarte vrijmetselarij 19. Groot Opperpriester van het Hemelse Jeruzalem 20. Groot-Patriarch, Achtbare Meester ad vitam 21. Noachiet of Pruisisch Ridder 22. Ridder van de Koninklijke Bijl, of Prins van de Libanon 23. Hoofd van de Tabernakel 24. Prins van de Tabernakel 25. Ridder van de Koperen Slang 26. Heer van Mededogen 27. Soeverein Commandeur van de Tempel 28. Ridder van de Zon, Prins Adept 29. Ridder van Sint Andries, Groot-Schot van Sint Andries 30. Ridder Kadosh, Volmaakt Aangenomene Vierde Klasse : Administratieve graden of Witte Vrijmetselarij 31. Groot Inspecteur Commandeur Inquisiteur 32. Soeverein Prins van het Koninklijk Geheim 33. Soeverein Groot Inspecteur Generaal Dat de vrijmetselaars Lucifer vereren wordt nog eens extra bevestigd door het volgende: Vanaf het 17e niveau van de vrijmetselarij, ontvangen na te zijn ingewijd een geheim woord "Abáddon". De Bijbel zegt over deze naam: Citaat:
Laatst gewijzigd door Judokus : 31 december 2006 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Parlementslid
|
![]() Griezelig allemaal. Staan die ook op de zwarte lijst van Staatsveiligheid? Ik denk het niet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ah neen. De vrijmetselaarij controleert immers de staatsveiligheid en de politiek. Dat maakt het nog griezeliger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor mij is God een tastbaar feit, want ik zie en voel Hem overal in Zijn scheppig. Uw levensbeschouwing is evenzeer een ideologie als de mijne. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar komt nog bij dat tot op de dag van vandaag ALLE Roomse lakeien betaald worden door de Belgische staat. Met ons geld welteverstaan. Dat de machten met elkaar verstrengeld zijn bewijst alleen al het jaarlijkse te deum waar niet alleen de koning, maar ook de logemannen steevast op de voorste rij zitten. Er is dus reden te over om de paus en zijn 'katholieke' gevolg grondig te wantrouwen.
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij zullen echter wél bepalen welke wetten er moeten komen en welke niet.
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Macht verwerven over jou en mij is de drijfveer en dus de oudste ideologie ter wereld.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 1 januari 2007 om 15:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet alleen de vrijmetselarij,
![]() |
#39 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Jim Shaw (ex-vrijmetselaar 33e graad) gaat in wat de orde werkelijk doet, dit natuurlijk tegen de regels van de vrijmetselaarij waar geheimhouding verplicht is. Ook lagere graden weten niet wat voor geheimen de hogere graden hebben. Bij zijn initiatie waren regeringsleiders, leden van koninklijke families en andere hooggeplaatsten die wereldwijde invloed hebben. Daarbij werd wijn gedronken uit menselijke schedels. Shaw schrijft: "Toen het tijd was voor de uiteindelijke inwijding stonden we allen op en herhaalden de eed en wij zwoeren ware trouw aan de hoogste Raad van de 33e graad. Daarna overhandigde een van de "conductors"de kandidaat een menselijke schedel, ondersteboven met wijn erin. De schedel is veelbetekenend, omdat het traditioneel de verblijfplaats is van de ziel. Alle kandidaten herhaalden wat hij zei en bezegelden de eed door te zeggen: "Mag ik de wijn die ik nu drink een dodelijk gif in mij worden, …als ik ooit willens en wetens de eed geweld aan zou doen. Daarna werd de wijn gedronken. Een van de broeders, zeer overtuigend gekleed als een skelet, stapte uit de schaduw en wierp zijn armen om de kandidaat."De top van de vrijmetselarij wordt volledig geregeerd door de Illuminatie. Nadat hij geblinddoekt een ganse ritueel heeft doorlopen, en zichzelf heeft geketend aan de wil en de wensen van de opperbouwmeester (Lucifer) van het heelal, wordt hem de blinddoek afgedaan. De vrijmetselaarij meent dat de slang die Eva verleid heeft staat voor de god van kennis en wetenschap. De kennis en de wetenschap symboliseert de vrijmetselarij als de slang of Lucifer, engel van het licht. Hun doel is om het Christelijk geloof af te breken met name de RK Kerk. "Lucifer noemen ze de echte godheid". Dit weten de eerste graden nog niet. Maar de hogere graden weten deze valse geheimen wel.Uit: "The Deadly Deception"
pAx Et BoNuM Laatst gewijzigd door Judokus : 1 januari 2007 om 15:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze delen dus de macht met elkaar. Wat trouwens zichtbaar is voor iedereen die het WIL zien. Je hoeft maar te kijken wie er het Te Deum bijwoont.
![]() |