Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2007, 11:20   #21
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lao Tzu Bekijk bericht
Het kartel Vlaams Belang-Vlott zal in die naam niet naar de kiezer trekken. Er zullen echter wél Vlotters op de Vlaams Belang lijsten staan. De Morgen blaast de zaak op zoals dat van hen verwacht wordt. Zeker Tom Cochez is weer aan het dagdromen.
Dus de Vlotters die meegaan in het kartel zijn eigenlijk geen Vlotters maar VB'ers?
Dat is hetzelde als Vivant dat opgaat in de VLD,al zijn het hier dan individuen ipv een partij.
Oud 2 maart 2007, 11:20   #22
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het kartel Vlaams Belang-Vlott zal in die naam niet naar de kiezer trekken. Er zullen echter wél Vlotters op de Vlaams Belang lijsten staan. De Morgen blaast de zaak op zoals dat van hen verwacht wordt. Zeker Tom Cochez is weer aan het dagdromen.
Dus de Vlotters die meegaan in het kartel zijn eigenlijk geen Vlotters maar VB'ers?
Dat is hetzelde als Vivant dat opgaat in de VLD,al zijn het hier dan individuen ipv een partij.
Oud 2 maart 2007, 11:54   #23
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Lao Tzu's schermafbeelding

Standaard

Den boel is hier gesabotteerd!
Oud 2 maart 2007, 12:03   #24
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Den boel is hier gesabotteerd!

Echt, het liep hier in het honderd.
Oud 2 maart 2007, 12:17   #25
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Echt, het liep hier in het honderd.
't Is bijna weekend hé...
Oud 2 maart 2007, 12:27   #26
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
die neemt toch altijd zijn wensen voor werkelijkheid
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 12:28   #27
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
zoeits ja... niet simpel hé !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 13:02   #28
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uw titel klopt geenszins met de inhoud van het artikel!
sommigen hier zijn van hun eerste leugen niet gebarsten.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 2 maart 2007 om 13:02.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 13:18   #29
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
VLOTT hoeft geen kandidaten naar voor te schuiven waar dat niet kan...of gewoon ééntje...moet toch te vinden zijn....neen hoor...als ik iemand wil overtuigen om Vlaams nationalistisch te stemmen en die is zoals zovelen murwgeslagen door de regimepers heeft die geen alternatief meer...
Fieseler, zoals steeds zal de soep niet zo heet gegeten worden als ze wordt geschonken. Wacht af tot Cov en Vanhecke de details geregeld hebben en dan zien we wel verder.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 13:25   #30
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik ga er maar éne keer op reageren :

het parlement laat eenvoudigweg geen fracties toe die te klein zijn (het probleem van N-VA) en dus zullen het VLOTT'ers zijn die gaan verkozen worden op Vlaams Belang-lijsten. Wat maakt dat ze niet als individu verkozen worden maar wel 'officiële' Vlaams Belangers zullen zijn naar het reglement van het parlement. En dus ook van de voordelen van die fractie zullen kunnen genieten naar personeel toe.

Vivant is nog een hele stap verder, met name dat Vivant deel uitmaakt van Open VLD en geen eigen structuur meer heeft. VLOTT behoudt zijn eigen structuur en werking tot er anders over beslist wordt.
Oud 2 maart 2007, 13:26   #31
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
En toch vind ik het een foute strategie...Vlott was een partij die ook als eerste punt de Vlaamse onafhankelijkheid had staan maar met een soepeler ethisch discours...ik kan mij voorstellen dat er vele mensen zijn die op Vlott stemmen om moreel aan de nu reeds twintig jarige mediavervolging te kunnen ontsnappen maar toch hun vlaams nationalistische stem willen laten horen...

FOUT!

Zelden dat ik het VB op een stategische blunder betrap maar dit is fout...of het moest zijn om de rode loper uit te leggen voor een DeDecker om ook als onafhankeljke te kunnen zetelen...en aldus de verruiming in een versneld tempo door te voeren...maar met De Decker verruim je niet maar degradeer je jouw partij van idealisten tot ordinaire tafelspringers...

En toch vind ik dit te vroeg...

Daarom: FOUT FOUT FOUT...
ik was al die zever met kartels anders al lang beu, daar hadden ze nooit aan moeten beginnen , dat is politiek over politiek voor politiekers,
zonder kartel is de communicatie veel en veel duidelijker

er is immers maar één alternatief ... (en dat is ook waarom de nieuwe campagne zo zeer doet, niet vanwege de aapjes, maar vanwege de slogan!)

ps t is mij trouwens een eer om eens met jou van mening te kunnen verschillen

Laatst gewijzigd door Anna List : 2 maart 2007 om 13:27.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 13:29   #32
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
dat zijn onafhankelijken op de lijst ... eigenlijk iets wat elk politicus zou moeten zijn ... maar een principe wat in dit particratisch land een zeldzaamheid is geworden ... zo zeldzaam dat mensen als jij het zelfs niet blijken te verstaan ...
Oud 2 maart 2007, 13:31   #33
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht

het parlement laat eenvoudigweg geen fracties toe die te klein zijn (het probleem van N-VA) en dus zullen het VLOTT'ers zijn die gaan verkozen worden op Vlaams Belang-lijsten. Wat maakt dat ze niet als individu verkozen worden maar wel 'officiële' Vlaams Belangers zullen zijn naar het reglement van het parlement. En dus ook van de voordelen van die fractie zullen kunnen genieten naar personeel toe.

Vivant is nog een hele stap verder, met name dat Vivant deel uitmaakt van Open VLD en geen eigen structuur meer heeft. VLOTT behoudt zijn eigen structuur en werking tot er anders over beslist wordt.
dank, de eerste zinnige uitleg.
Oud 2 maart 2007, 13:34   #34
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Vanhecke blaast op 'democratische' wijze het vlott op, zoals bij alles moet de rest gewoon maar slikken en vooral hun mond houden.
Coveliers krijgt als onafhankelijke (?!) een postje, als hij zeer braaf is. Reden: zijn missie (doorbraak naar de liberalen) was geen succes.
En zo vallen alle blokjes weer in elkaar...
Zoals de lijst VLD- Vivant, is nu "open VLD", Vivant is verdwenen en als de vivantertjes braaf zijn krijgen ze ergens een plaatsje, maar aangezien dit over het Vlaams Belang gaat wordt het altijd anders bekeken en uitgesmeerd.
Dit heeft volgens mij niks te maken met zwijgen en hun mond houden, maar gewoon het versnipperen van partijen tegen te gaan.
Ik zie dit in de toekomst ook gebeuren bij SPa-spirit en CD&v-NVA.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 13:40   #35
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Zoals de lijst VLD- Vivant, is nu "open VLD", Vivant is verdwenen en als de vivantertjes braaf zijn krijgen ze ergens een plaatsje, maar aangezien dit over het Vlaams Belang gaat wordt het altijd anders bekeken en uitgesmeerd.
Dit heeft volgens mij niks te maken met zwijgen en hun mond houden, maar gewoon het versnipperen van partijen tegen te gaan.
Ik zie dit in de toekomst ook gebeuren bij SPa-spirit en CD&v-NVA.
Bekijk het zo: hoe groter de lap vlees, des te langer duurt het eer alles binnen is: Vivant en Liberaal Appel waren aperitiefhapjes voor de VLD, Spirit een voorgerecht voor SP.a en N-VA een hoofdschotel voor de CD&V. Het duurt efkes maar uiteindelijk dienen de kleine vissen om de grote te voederen, zoals Breughel het al tekende 500 jaar terug.
Oud 2 maart 2007, 13:42   #36
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Maar wat is Vlott dan nog waard als partij? Als haar leden op een VB lijst staan.
Oud 2 maart 2007, 13:43   #37
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bekijk het zo: hoe groter de lap vlees, des te langer duurt het eer alles binnen is: Vivant en Liberaal Appel waren aperitiefhapjes voor de VLD, Spirit een voorgerecht voor SP.a en N-VA een hoofdschotel voor de CD&V. Het duurt efkes maar uiteindelijk dienen de kleine vissen om de grote te voederen, zoals Breughel het al tekende 500 jaar terug.
Inderdaad, zo zie ik het ook.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 13:44   #38
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dank, de eerste zinnige uitleg.
Eej, en ik dan?
Oud 2 maart 2007, 13:45   #39
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelden dat ik het VB op een stategische blunder betrap maar dit is fout...of het moest zijn om de rode loper uit te leggen voor een DeDecker om ook als onafhankeljke te kunnen zetelen...en aldus de verruiming in een versneld tempo door te voeren...maar met De Decker verruim je niet maar degradeer je jouw partij van idealisten tot ordinaire tafelspringers...
Met wat geluk gaan Vlott en LDD nu eindelijk op in een nieuwe Vlaamse liberale partij.

Had al lang moeten gebeuren.

Laatst gewijzigd door baarle : 2 maart 2007 om 13:45.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 13:49   #40
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Met wat geluk gaan Vlott en LDD nu eindelijk op in een nieuwe Vlaamse liberale partij.

Had al lang moeten gebeuren.

Ik hoop het alvast ook.
Gooi Verstrepen er nog bij en het is compleet.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 2 maart 2007 om 13:50.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be