Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2007, 14:50   #21
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
het is bijna een schande als je nu als vrouw in Antwerpen zonder hoofddoek op de straat loopt
overdrijven?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 14:54   #22
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
overdrijven?
Allez bij mij in de buurt dan toch,maar ik heb plannen om Duupje de volgen,later meer hierover ......
Oud 6 april 2007, 14:54   #23
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nochtans veel respect tonen de Moslims niet tov. de Vlaamse cultuur,het is bijna een schande als je nu als vrouw in Antwerpen zonder hoofddoek op de straat loopt,en ja ik erger mij er blauw aan ....
Zeg overdrijf eens niet zo! Ik ben een vrouw en woon in Antwerpen. En heb helemaal niet het gevoel om niet gerespecteerd te worden door "de" moslims, laat staan dat ik mij abnormaal zou voelen omdat ik geen hoofddoek draag. Eikels heb je trouwens overal.

Jij toont in ieder geval ook duidelijk geen respect voor hen, maar verwacht het (niet onterecht) omgekeerd wel. Nogal hypocriet als je het mij vraagt.

Laatst gewijzigd door Edina : 6 april 2007 om 14:54.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 14:58   #24
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Zeg overdrijf eens niet zo! Ik ben een vrouw en woon in Antwerpen. En heb helemaal niet het gevoel om niet gerespecteerd te worden door "de" moslims, laat staan dat ik mij abnormaal zou voelen omdat ik geen hoofddoek draag. Eikels heb je trouwens overal.

Jij toont in ieder geval ook duidelijk geen respect voor hen, maar verwacht het (niet onterecht) omgekeerd wel. Nogal hypocriet als je het mij vraagt.
Tijd van het vele respect tov. marokkanen is bij mij nu wel gedaan hoor,ik heb mijn buik er mooi van vol hoor
Ik ga gewoon lopen denk ik zoals de meeste....
Oud 6 april 2007, 15:51   #25
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
De hoofddoek is wel een probleem.
Het is en uiting van minachting tegenover de wetten van ons volk.
Die rechter heeft de wet consequent toegepast.
De wet is er voor iedereen.
De linkies zijn te lang vogelvrij geweest in het ongestrafte misinterpreteren en omzeilen van onze wetten en voelen zich nu in hun blinde xenofiele ijver ongemakkelijk in hun confrontatie met een consequente magistraat.
Volledig mee eens. Gisteren zaten te poco's nog te kakelen over zero-tolerance naar criminaliteit, vandaag moet de zero tolerance dan weer afgevoerd voeren omdat enkele religieuze (maar zogezegd "verrijkende" ) zotten persé hun minachting voor onze wetten zouden moeten kunnen demonstreren via hun provocatie-plunje. No way.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 16:52   #26
Marlboro
Banneling

Standaard

Goeie zaak en terecht.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 16:54   #27
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:

Vind ik een goeie;moslims die respect voor ons zouden tonen.lol van het jaar.Buiten een kleine groep,forget it.
Oud 6 april 2007, 16:55   #28
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vroeger als we iemand wilden groeten namen we uit respect onze hoed af,wel dit is nu juist het zefde,we staan op als de rechter binnen komt,en nemen ons hoofddeksel af ......
Uit respect dus,maar kan je respect vragen aan een Moslim?
een jood houdt juist zijn kepeltje op uit respect voor Jahweh. maar dat zal ons duveltje wel weer ontgaan.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 16:56   #29
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vroeger als we iemand wilden groeten namen we uit respect onze hoed af,wel dit is nu juist het zefde,we staan op als de rechter binnen komt,en nemen ons hoofddeksel af ......
Uit respect dus,maar kan je respect vragen aan een Moslim?
Ja,

en krijgen ook.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 16:56   #30
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan iemand eens een zinnige reden geven waarom een hoofddeksel een probleem zou vormen in de rechtbank?

Regels zijn regels, is nogal zwak. Om het zachtjes uit te drukken.
Regels/wetten blijft al gelijk;jij bent zo iemand die daar mee afkomt als het je goed uitkomt.Dan zeg je in 10 posts 9 keer wet die en wet dat en nu opeens vind je het zwak?Hypocriet.
Oud 6 april 2007, 17:03   #31
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Regels/wetten blijft al gelijk;jij bent zo iemand die daar mee afkomt als het je goed uitkomt.Dan zeg je in 10 posts 9 keer wet die en wet dat en nu opeens vind je het zwak?Hypocriet.
Het verschil tussen wetten die er op gericht zijn om te beletten dat er (potentieel) schade of nadeel berokkend wordt aan anderen en wetten die elke grond missen, ontgaat je natuurlijk volkomen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 17:05   #32
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
een jood houdt juist zijn kepeltje op uit respect voor Jahweh. maar dat zal ons duveltje wel weer ontgaan.
Je bent ook nog wat jonger als ik,maar ik had het over DE VLAAMSE cultuur,en daar namen ze de hoed af,dus ik heb geen zaken met Israel,of andere,enkel de VLAAMSE cultuur,duidelijk nu !!!!
Oud 6 april 2007, 17:27   #33
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Die jood brengt dus respect op voor een hersenschim. Dat had duveltje perfect begrepen. Nu jij nog.
Oud 6 april 2007, 17:29   #34
Banneling

Standaard

Citaat:
Het verschil tussen wetten die er op gericht zijn om te beletten dat er (potentieel) schade of nadeel berokkend wordt aan anderen en wetten die elke grond missen, ontgaat je natuurlijk volkomen.
En Queen Edina gaat eens de selectie maken ...
Welke schade de jood of moslima gaat lijden blijft redelijk onduidelijk. Dezelfde schade die ze lijden als ze spontaan hun hoofddoekloos of keppelloos haar wassen?
Oud 6 april 2007, 17:38   #35
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron: VRT

Het loopt compleet de spuigaten uit in Antwerpen! Na het hoofddoekverbod van de stad, was deze rechter klaarblijkelijk geïnspireerd geraakt. En hiermee heeft hij de knuppel in het hoenderhok gegooid... Want hij was gelukkig zo consequent om dit ook bij een joodse man te doen. Vreemd genoeg lokt dat ineens wel verontwaardiging uit. Dat tien dagen geleden een moslim zelfs een klacht voor smaad aan zijn broek kreeg door te weigeren zijn hoofddeksel af te zetten, vond men blijkbaar niet zo erg.

Wat mij betreft mag die rechter dringend op het matje geroepen worden. Er is werkelijk geen enkele zinnige reden te bedenken voor zo'n verbod. En ja, ik weet dat het in het gerechtelijk wetboek staat, maar dat staat er al lang en werd al lang niet meer toegepast. Idiote regels zijn er om afgeschaft te worden!
Het is in ieder geval niet de rechter die op het matje geroepen moet worden. Hij past immers toe wat er in het gerechtelijk wetboek staat, en zo hoort het ook. Indien die regel volledig achterhaald is, is het aan het parlement om die te veranderen.
Oud 6 april 2007, 17:38   #36
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

Als in de wet staat dat ze hun hoofdoek moeten uitdoen ten teke van respect dan moeten ze zich daaraan houden.
Ik zie ze in die Arabische landen ook hun wetten niet veranderen zodat wij, als toerist, met onze schoenen aan in hun moskeeen kunnen lopen.
Die wet afschaffen zou eens te meer de zoveelste knieval zijn en betekent enkel het verder afglijden van ONZE cultuur.

Laatst gewijzigd door Amaj : 6 april 2007 om 17:43.
Amaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 17:40   #37
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Het is in ieder geval niet de rechter die op het matje geroepen moet worden. Hij past immers toe wat er in het gerechtelijk wetboek staat, en zo hoort het ook. Indien die regel volledig achterhaald is, is het aan het parlement om die te veranderen.
Welja, dat men dan die wet aanpast. Zoiets als: alleen Vlaming zullen blootshoofds voor de rechter verschijnen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 18:03   #38
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron: VRT

Het loopt compleet de spuigaten uit in Antwerpen! Na het hoofddoekverbod van de stad, was deze rechter klaarblijkelijk geïnspireerd geraakt. En hiermee heeft hij de knuppel in het hoenderhok gegooid... Want hij was gelukkig zo consequent om dit ook bij een joodse man te doen. Vreemd genoeg lokt dat ineens wel verontwaardiging uit. Dat tien dagen geleden een moslim zelfs een klacht voor smaad aan zijn broek kreeg door te weigeren zijn hoofddeksel af te zetten, vond men blijkbaar niet zo erg.

Wat mij betreft mag die rechter dringend op het matje geroepen worden. Er is werkelijk geen enkele zinnige reden te bedenken voor zo'n verbod. En ja, ik weet dat het in het gerechtelijk wetboek staat, maar dat staat er al lang en werd al lang niet meer toegepast. Idiote regels zijn er om afgeschaft te worden!
Blijkbaar dient een rechter niet meer om de wet consequent toe te passen, maar wel om hem naargelang de situatie te draaien.

In het wetboek staat uidrukkelijk dat men blootshoofd in een rechtzaal dient te verschijnen. Een rechter past dat toe en het CGKR springt er op.

Nu, Joden en moslims schieten in Israël niet goed op, maar in België kiezen ze een gemeenschappelijke vijand: de Belgische wet. Het is duidelijk dat ze hun geloof te hoog achten om ooit Belg onder de Belgen te worden, als ze zich niet bij onze wetten kunnen neerleggen.

Waarom moet het altijd onze wet zijn, die aangepast wordt in hun voor- en ons nadeel? Kunnen die twee stijfhoofdige religies nooit een toegeving doen aan het gastland? Het feit dat ze voor een rechtbank moeten verschijnen, zegt eigenlijk al hoe weinig respect hebben voor de Belgische wet.
Oud 6 april 2007, 18:05   #39
Boadicea

Standaard

Citaat:

Edina, ga geen les geven in iets dat je zelf niet kent!
Oud 6 april 2007, 18:09   #40
Boadicea

Standaard

Citaat:
Idiote regels afschaffen was inderdaad een algemene uitspraak.

De voorbeelden die je aanhaalt zijn wel nogal vreemd aangezien de meeste bezwaarlijk "idiote" regels genoemd kunnen worden, maar gewoon ethisch totaal onaanvaardbaar zijn!

En om je voor te zijn: ik ben tegen regels die het dragen van een hoofddoek verplicht, maar net zo goed tegen regels die het dragen van een hoofddoek verbiedt.
Idiote regels zijn relatief. Blijkbaar heeft iedereen een andere opvatting over wat idioot is.

In ieder geval is een hoofddeksel in een rechtzaal volgens de wet nog steeds een belediging, die vervolgd kan worden. Deze rechter past regels toe, terwijl een andere ze verzaakt. Een rechter dient recht te spreken en niet toe te staan dat we wet overtreden wordt.
Eigenlijk zou men al die rechters, die mensen met hoofddeksel in hun rechtzaal toestaan, op het matje te roepen, als men de wet zou volgen.

En of die wet nu idioot of correct is: hij is van toepassing en die rechter deed niets onwettig.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be