![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gewoon verkeer moet dan de baan vrij maken om de hulpdiensten vrije doorgang te verlenen. Ook brandweer en ziekenvervoer gebruiken die, veel meer zelfs dan de politie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel blauw op straat kan inderdaad soms in de tegenovergestelde richting werken. Ooit was ik eens op een voor mij tot dan onbekende wijk op stap. Ik had er dan ook geen idee van of het daar 'veilig' was of niet. Toen ik mijn auto parkeerde en naar de feestzaal in kwestie ging, was ik al twee politiewagens gepasseerd. Telkens ik buiten een sigaretje ging roken of een luchtje ging scheppen, zag ik wel een combi voorbij rijden. Dat geeft in ieder geval het gevoel dat er iets niet pluis is in die wijk, waardoor je al gauw de neiging hebt maar niet op straat te blijven rondhangen. Zo 'geef' je natuurlijk een wijk aan mensen die minder goeie intenties hebben en dus niet onder de indruk zijn van die politie-aanwezigheid. Mensen met goeie bedoelingen blijven binnen, want die willen natuurlijk niks riskeren.
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nynorsk, met zoveel Blauw op straat moet het wel een rustige wijk zijn. Politiek gezien mag de politie niet patrouleren in "gedomineerde wijken".
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() Eind jaren zeventig zag men veel meer blauw op straat (vooral zwaantjes). ER waren geregeld razzia's in café's met een minder goede reputatie, gewoon paspoortcontrole. Eigenlijk is dit nogal ironisch want ondertussen zijn er veel meer politieagenten in dienst en ziet men er veel minder op straat. Misschien werken er nu wel meer undercover maar ik vermoed toch dat de komst van de computer hen vooral "binnen" houdt.
Het is opmerkelijk hoezeer de automobilist zich plots aan de verkeersregels houdt als ze achter een combi rijden. Eens de combi een zijstraat is ingeslagen, terug gas. Tja ... 't zal wel aan die agenten liggen zeker dat de meeste mensen zo schijnheilig zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een wijk wordt niet 'gegeven', een wijk wordt 'ingenomen'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Parlementslid
|
![]() Je ongelijk toegeven: het is alleen de groten gegeven. Ik vind dat knap.
Over de flikken: waarom zie je 's nachts nooit blauw op straat (tenzij in een combi)?
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De politieagenten gebruiken tegenwoordig bijna dezelfde techniek als onze doodbrave nieuwe vlamingen.
Ze komen in kuddes.
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() ah? Gij hebt liever véél meer agenten in burger, die "undercover" werken,en met verklikkers?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Meer zwaantjes en good old Porshes op de baan graag .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kunt criminelen echt wel meer kansen 'geven' om hun slag te slaan, hoor. Als ik deze avond al mijn bezittingen in mijn voortuin zet, moet ik echt niet verbaasd zijn als er morgen bepaalde dingen zullen verdwenen zijn. En als ik me deze avond in een stadspark gedrogeerd vastbindt aan een boom, moet ik ook niet zo verbaasd zijn als ik verkracht wordt. Nochtans zijn de daders nog steeds dieven en verkrachters. Ze zijn nergens toe verplicht. Maar ik geef ze wel enorm veel kansen als ik zoiets doe. Als goedbedoelende mensen een wijk verlaten (of zich opsluiten in hun huis) hebben mensen met minder goeie bedoelingen meer vrij spel. Meestal zijn er redenen waarom goedbedoelende mensen zoiets doen, en het zijn die redenen die aangepakt moeten worden. Als onze premier morgen zegt dat eender welk europees land België mag 'hebben', dan noem ik dat toch wel een beetje 'geven', ook al is er dan iemand die ons land 'inneemt'.
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Nog zoiets irritant: patrouilles met combi's over pleintjes, terwijl ze even goed langs het plein kunnen rijden of desnoods te voet over het plein lopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lekker veilig in hune combi mogen ze van mij dagelijks op ons pleinje staan,maar beter waren het een gepanserd voertuig.....
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Woont U toevallig in een probleemwijk zonder problemen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja van die linkse kan je zoiets wel verwachten hoor,hun buurvrouw word vermoord,maar das toch geen probleem hé .... Dat hoor bij het dagelijkse leven ......*kuch*
![]() |
#40 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Heb je enig idee hoe dit zou komen? Ik kan niet wachten om je interessante theorie hieromtrent te lezen!
![]() |