Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2007, 13:36   #21
Winterhamer
Banneling

Standaard

in de jaren 60 gingen veel hippies het Joodse geloof aanhangen

in de jaren 70 was daar niks meer van over

stel meelopers

Muslims often brag and gloat over news of non-muslims converting to Islam, but they don't tell other side of the story where muslims are leaving Islam in droves. There are more muslims leaving Islam than new converts joining Islam. Muslims are leaving Islam in millions, which is unprecedented in the history of Islam. This page will contain news relating to "Muslims Leaving Islam" and links to Testimonies of Muslims who left Islam and converted to other beliefs.

According to research by Dr. Ilyas Ba-Yunus, 75% of New Muslim Converts in the US leave Islam within a few years.

http://www.wikiislam.org/wiki/Muslims_Leaving_Islam
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 13:42   #22
Winterhamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
bron: het Faith Freedom van Ali Sina

niet eens de moeite om te lezen. Zelfs "de Morgen" kan meer objectiviteit toegeschreven worden.
Ex-moslims kennen de islam beter dan wie dan ook.
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 14:09   #23
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Bron van deze tekst : mijzelf, ex-moslima en deel uitmakend van de moslimgemeenschap, willen of niet...

Hoelang gaan de politiek correcten nog hun ogen sluiten voor het vrouwenleed onder de islam ?!? Het is geeneens een ver-van-mijn bed historie, aangezien er ook in onze westerse landen vrouwen polygamie dienen te dulden en thuis opgesloten zitten...
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 14:50   #24
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Haha, nog eentje die meent dat de moslima er goed vanaf komt in sharialanden. De vooroordelen zijn niets anders dan vaststellingen van nuchtere feiten en de veralgemeningen treffen miljoenen moslimas.
In België, Europa en de States kan je geen debat over samenlevingsproblemen met moslims hebben zonder dat elke deelnemer, van welke partij ook, benadrukt dat vrouwen gelijke rechten hebben en dat het islamitisch concept van de vrouwelijke inferioriteit absoluut onaanvaardbaar is.
Maar er is niets aan dehand volgens Filosoof ... Ze zeggen dat maar om te lachen ...
Je bedoelt dat je geen debat hier kan voeren zonder dat elke moslimhater aanhaalt dat wat in beperkte mate (te veel nog!) in enkele landen gebeurt, ook bij alle moslims voorkomt...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 16:42   #25
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch Bekijk bericht
Bron van deze tekst : mijzelf, ex-moslima en deel uitmakend van de moslimgemeenschap, willen of niet...

Hoelang gaan de politiek correcten nog hun ogen sluiten voor het vrouwenleed onder de islam ?!? Het is geeneens een ver-van-mijn bed historie, aangezien er ook in onze westerse landen vrouwen polygamie dienen te dulden en thuis opgesloten zitten...
Op basis van jouw verhaal, hier, meen ik echter te begrijpen dat je nooit moslima bent geweest. Immers hoe kan iemand zich bekeren tot de islam zonder ooit de koran of ahadith te hebben gelezen?

Wat me het meeste is opgevallen aan je verhaal, is het feit dat je nog steeds getrouwd bent met je islamitische man, de aanhanger van een ideologie waarvan je zo'n grote afkeer hebt. Interessant.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 24 mei 2007 om 16:43.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 16:57   #26
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Uh-Huh
Citaat:
Op basis van jouw verhaal, hier, meen ik echter te begrijpen dat je nooit moslima bent geweest. Immers hoe kan iemand zich bekeren tot de islam zonder ooit de koran of ahadith te hebben gelezen?

Wat me het meeste is opgevallen aan je verhaal, is het feit dat je nog steeds getrouwd bent met je islamitische man, de aanhanger van een ideologie waarvan je zo'n grote afkeer hebt. Interessant.
Geen enkele suikermoslima heeft de koran of de ahadith in z'n geheel gelezen, de meeste moslims van geboorte hebben nooit de koran of ahadith gelezen, en toch zijn dat allemaal aanhangers van de islam, een cultus waar ze niet veel van afweten, je slaat dus de spijker op de kop !
En zijn dus miljoenen moslims die nooit de koran of ahadith gelezen hebben en die zijn volgens jou geen moslims ? Ik hoop voor jou dat ze het niet horen...ze hebben lange tenen zie je.
Veel moslims snappen geen woord Arabisch trouwens, ze dreunen magische formules op uit de koran en de ahadith zonder er een iota van te snappen, snap je ?

Ik heb inderdaad een afkeer van de ideologie die mijn man aanhangt (hij had geen keuze, hij is moslim van geboorte), maar ik heb geen afkeer van mijn man, waarom zou ik ? Nog nooit van echte liefde gehoord zeker?
Trouwens, mijn man is een slechte moslim, hij weet dat ik nu atheist ben, dus zou hij volgens de islam stante pede van mij moeten scheiden en onze kinderen van mij moeten weghalen... Of ga je dit ook ontkennen ?
De liefde is in zijn geval echter sterker dan de islamnonsens, gelukkig maar !

Tof dat je mijn "verhaal" promoot !!!!
Oud 24 mei 2007, 21:20   #27
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je bedoelt dat je geen debat hier kan voeren zonder dat elke moslimhater aanhaalt dat wat in beperkte mate (te veel nog!) in enkele landen gebeurt, ook bij alle moslims voorkomt...
Met iemand die zo ziekelijk politiek correct is als jij valt er niet te discussiëren. Overal waar moslims zijn duiken er samenlevingsproblemen op : overal. Het heeft geen zin ze te ontkennen Filosoof : ze zijn er. Zelfs onze bloedrooie hoernalisten van de VRT vinden ze belangrijk genoeg om er programma's aan te besteden en Frankse Van den broeck die is er heel de dag mee bezig. Voor jou is iedereen die die samenlevingsproblemen aanhaalt en het aandeel van de moslims en de islamitische ideologie/cultuur een moslimhater. Het getuigt enkel van jou enorme onmacht als jij tot zulke veralgemeningen moet vallen.
Je bent het struisvogeltype dat met tolerantie zit te zwaaien maar telkens in een haatbom verandert als een niet multicultureel correcte mening of ervaring wordt mede gedeeld die niet in je sprookjeswereld past. Op dat vlak scheel je eigenlijk niet met die islamitische extremisten die je zo nauw aan het hart liggen.
En dan al dat minimaliserend gedoe : hoeveel miljoenen vrouwen moeten nog lijden onder de islamitische cultuur alvorens jouw ogen open gaan en het niet meer hebt over een handvol enkelingen?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 21:24   #28
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Gelukkig zijn ervaringsdeskundige quasi per definitie nutteloos. Rationele argumentering kan dan niet, vermits je spreekt uit de ervaring en die is per definitie kortzichtig.
En morgen beweer je waarschijnlijk het tegendeel als een ervaringsdeskundige 'gematigde' moslim komt vertellen hoe progressief de vrouwenrechten zijn in de islamitische wereld. Wie zal er dan weer dogmatisch bezig zijn ...
Oud 24 mei 2007, 22:07   #29
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel deze tekst is de nuchtere analyse van een ervaringsdeskundige. Die met kennis van zaken praat en dus geen onozelheden en onwaarheden verkoopt om toch maar multicultureel correct te zijn.
Iemand die zijn stellingen niet hoeft te baseren op objectieve gegevens quoi. Iemand die bulkt van het groot gelijk en dus vrijelijk uit z'n nek kan kletsen.
Oud 24 mei 2007, 22:12   #30
Uh-Huh
Banneling

Standaard

[quote=lincoln;2681075][quote]
Citaat:
Misschien is ze een beetje jaloers op vrouwen die trouwen met islamitische mannen en zich wel succesvol (hebben) kunnen bekeren tot de islam.
Oud 24 mei 2007, 22:13   #31
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Heel deze tekst is de nuchtere analyse van een ervaringsdeskundige. Die met kennis van zaken praat en dus geen onozelheden en onwaarheden verkoopt om toch maar multicultureel correct te zijn.
Nou, echt nuchter is het niet want het bulkt van de emoties.
Oud 24 mei 2007, 22:22   #32
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En morgen beweer je waarschijnlijk het tegendeel als een ervaringsdeskundige 'gematigde' moslim komt vertellen hoe progressief de vrouwenrechten zijn in de islamitische wereld. Wie zal er dan weer dogmatisch bezig zijn ...
Neen. Dat zal ik niet doen.

Dan zal ik hoogstens eens zeggen: 'zie, je moet niet veralgemenen.' Want dat doet de tekst.

Maar nee hoor, ervaringsdeskundige zijn quasi altijd zinloos, omdat het altijd maar gaat om 1 situatie.

En het immigratieverhaal vindik ook wel grappig.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 01:07   #33
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Met iemand die zo ziekelijk politiek correct is als jij valt er niet te discussiëren. Overal waar moslims zijn duiken er samenlevingsproblemen op : overal. Het heeft geen zin ze te ontkennen Filosoof : ze zijn er. Zelfs onze bloedrooie hoernalisten van de VRT vinden ze belangrijk genoeg om er programma's aan te besteden en Frankse Van den broeck die is er heel de dag mee bezig. Voor jou is iedereen die die samenlevingsproblemen aanhaalt en het aandeel van de moslims en de islamitische ideologie/cultuur een moslimhater. Het getuigt enkel van jou enorme onmacht als jij tot zulke veralgemeningen moet vallen.
Je bent het struisvogeltype dat met tolerantie zit te zwaaien maar telkens in een haatbom verandert als een niet multicultureel correcte mening of ervaring wordt mede gedeeld die niet in je sprookjeswereld past. Op dat vlak scheel je eigenlijk niet met die islamitische extremisten die je zo nauw aan het hart liggen.
En dan al dat minimaliserend gedoe : hoeveel miljoenen vrouwen moeten nog lijden onder de islamitische cultuur alvorens jouw ogen open gaan en het niet meer hebt over een handvol enkelingen?
Waarmee je toegeeft dat je gewoon bevooroordeeld wil zijn en blijven...

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 mei 2007 om 01:07.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 07:36   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Maar ik heb nog nooit gehoord van mensen, zonder geloof, die "zomaar" zich bekeren, ...
Ik wel. In het verleden heb ik al gesproken die gewoon "omwille van de eenvoud" zich tot de religie van hun man bekeerden. "Dat vermijdt problemen". Voor die vrouwen was dat gewoon een loutere formele stap net zoals je ook de auto gebruikt die de man heeft gekozen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 07:38   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb inderdaad een afkeer van de ideologie die mijn man aanhangt (hij had geen keuze, hij is moslim van geboorte), maar ik heb geen afkeer van mijn man, waarom zou ik ? Nog nooit van echte liefde gehoord zeker?
Trouwens, mijn man is een slechte moslim, hij weet dat ik nu atheist ben, dus zou hij volgens de islam stante pede van mij moeten scheiden en onze kinderen van mij moeten weghalen... Of ga je dit ook ontkennen ?
De liefde is in zijn geval echter sterker dan de islamnonsens, gelukkig maar !
Hoe zit dat dan met de kinderen? Worden die islamitisch opgevoed? Zo neen, hoe staat uw man daar dan tegenover? Zo ja, stelt u zich daar als ongelovige dan geen vragen bij? Een spirituele basis meegeven vind ik immers even waardevol als een kind van het nodige materiële voorzien.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 09:02   #36
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Ik heb het grote geluk zeer intelligente kinderen te hebben. Zij hebben een grondige spirituele basis meegekregen, namelijk de Gouden Regel "doe niet aan een ander wat je niet voor jezelf wil", hebben ook van hun vader de islambasis meegekregen, maar die zélf verworpen na het lezen van de koran en de ahadith en na het persoonlijk "beleven" van wat de islam voor hen in petto heeft. Hun vader is daar natuurlijk niet zo happy mee, hij heeft zo immers gefaald in zijn moslimplicht. Maar hij houdt van zijn kinderen, dus is de liefde eens te meer sterker dan de islamnonsens.

Zeg, het gaat hier wél over luxemoslima's hé. Heeft niemand daar iets over te zeggen, iets op feiten gebaseerd tegen in te brengen ? Ik zie enkel ongefundeerd gefilosofeer, geen praktische zaken....
Nochtans weet ik dat vrijwel iedereen wel zo'n suikermoslima in zijn of haar omgeving kent...ga eens na hoe ze zover gekomen is !?!
Oud 25 mei 2007, 09:41   #37
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nochtans weet ik dat vrijwel iedereen wel zo'n suikermoslima in zijn of haar omgeving kent...ga eens na hoe ze zover gekomen is !?!
Zou mij toch verbazen.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 16:22   #38
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Iemand die zijn stellingen niet hoeft te baseren op objectieve gegevens quoi.
Ik hecht meer waarde aan de stellingen van een ervaringsdeskundige dan aan het politiek correct gelul van progressieve onbenullen.

Citaat:
Iemand die bulkt van het groot gelijk en dus vrijelijk uit z'n nek kan kletsen.
Daar zijn de poco's inderdaad heel goed in. Oogkleppen op en uit hun nek lullen tot ze eens ons wegen.
Oud 25 mei 2007, 16:24   #39
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof

Waarmee je toegeeft dat je gewoon bevooroordeeld wil zijn en blijven...
Waarmee jij toegeeft dat jij of all people bevoordeeld bent, wil zijn en zal blijven. Hetgeen de typische houding van de poco is geworden die razend wordt als men zijn multiculsprookje in twijfel trekt of confronteert met de realiteit.
Oud 25 mei 2007, 16:40   #40
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Online, als jij de ervaringsdeskundige van de negatieve kant direct aanvaard, ben je dan bereid om een ervaringsdeskundige van de positieve kant direct te aanvaarden?

(Ik aanvaard geen van beide, 'ervaring' is altijd subjectief.)
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be