![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
Bekijk resultaten enquête: | |||
![]() ![]() ![]() |
0% | ||
Aantal stemmers: 0. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Totnogtoe zijn geen van mijn verhalen op het internet te vinden (en ik ben (nog) niet echt van plan ze te plaatsen). Laatst gewijzigd door Heftruck : 12 juli 2007 om 13:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neem uw tijd.
(Die 2de vraag heb ik van Van Dun zelf, btw.)
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nooit aangetrokken gevoeld tot meisjes?
![]() |
#25 |
|
![]() Welke talen spreek je, welke talen wil je spreken, welke talen leer je?
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() In volgorde van kunnen; Nederlands (duh!), Engels, Frans/Duits. Ik zou ook graag Spaans, Gotisch, Russisch en Arabisch kunnen spreken. Momenteel leer ik geen enkele taal bij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Goh, hoelang ik een 'scepticus' ben, valt moeilijk te zeggen. Het had zijn up and downs. Vlak na 9/11 heb ik er wel wat over gelezen, edoch mijn moeder vertelde me dat het allemaal onzin was (ik was toen 13) en ik liet het links liggen. Door de jaren heen heb ik me er af en toe verder in verdiept. De aanslagen in Madrid en Londen leverden daar allebei de impulsen toe. De 9/11-threads trokken mijn aandacht toen ik voor het eerst op politics.be kwam (ik heb hier ruim een half jaar vertoefd zonder geregistreerd te zijn) en ik ben er op verdergegaan. Vervolgens ben ik er in de periode oktober-februari van het afgelopen jaar vrij intensief mee bezig geweest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Omdat ik vind dat een straf in de eerste plaats een tegemoetkoming moet zijn ten opzichte van de eisende partij, namelijk de slachtoffers. Mijns inziens zijn zij dan ook de enigen die het recht hebben te beslissen of aan die tegemoetkoming voldoende is voldaan om een vervroegde vrijlating te verantwoorden. Maar dat was in acht genomen dat ik in een het huidige systeem terecht kom. Veel kan ik dan niet veranderen.
Mocht ik 't gans naar mijn zin aanpassen, dan loopt het uiteraard anders. In de eerste plaats schaf ik slachtofferloze misdaden af. Verdere strafmaten deel ik dan op in twee categorieën. Daar waar er sprake is van materiële schade, dient het slachtoffer voor 100% + gerechtskosten vergoed te worden door de berechte persoon. Daar waar vergoeding van materiële schade onmogelijk is (bijvoorbeeld bij moord), is er slechts 1 mogelijkheid; verbanning (net zoals het slachtoffer "verbannen" is van het leven). Praktisch vertaald zich dat in levenslang thuisarrest of een levenslange gevangenisstraf bij een instelling die bereid is de veroordeelde in huis te nemen. (Geloof mij vrij, ik moet hier nog meer denkwerk in steken.) Hoezo repressie? Schuldaflossing ten voordele van het slachtoffer, naar bovenstaand model. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Ok, dat je iemand materieel schadeloos stelt, maar die logica op uw manier naar moordenaars doortrekken, lijkt me eerder geinstitutionaliseerde wraak dan, dat kan sommige verwanten van slachtoffers genoegdoening geven maar de dader help je er niet mee, en die verwanten, uiteindelijk... De logica gaat trouwens ook niet op, een gruwelijk en ongevraagd levenseinde door een ander veroorzaakt, is iets totaal anders dan een leven in onvrijheid.
Daarnaast, gevangenissen zijn in mijn ogen zonder meer repressie. Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 12 juli 2007 om 18:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Anarcho-kapitalisme houdt niet de totale verbanning van collectieve samenwerking in. Enkel coërcieve krachten worden uitgebannen. Ook in een anarcho-kapitalistische samenleving kunnen problemen aangepakt worden hetzij door individuele personen hetzij door vrijwillige collectieven. Soms is er gewoon geen animo voor actie, en dan is het aan actie-voorstanders om anderen te overtuigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Samenleving X bestaat uit 9 grondgebieden. De eigenaar van gebied 1 pleegt geweld jegens de eigenaar van grond 2. ![]() Persoon 1 wordt door een onafhankelijke jury schuldig bevonden. Van alle andere grondeigenaars verklaren 7 dat persoon 1 vanaf nu de toegang tot hun eigendom ontzegd wordt. Hij wordt dus effectief verbannen. Enkel persoon 9 is bereid de veroordeelde op te vangen en richt zijn eigendom als dusdanig in. Aldus; levenslang thuisarrest op grondgebied een of verblijf op grondgebied 2. ![]() Ik weet het, 't is erg theoretisch, edoch ik hoop 't onderwerp ooit verder uit te diepen, daar zal echter nog een lang denkproces aan voorafgaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Waarom het dan toch proberen?
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 12 juli 2007 om 18:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Even zeggen dat ik me wil excuseren en jullie verzoek niet lang te wachten om me vragen te stellen, indien jullie voor het weekend graag antwoord hebben. Tot morgenvroeg kan ik nog vragen beantwoorden. Daarna ben ik echter tot zondagavond in de onmogelijkheid berichten te plaatsen. Dat krijgen jullie de dagen erop dubbel en dik terug.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Uw theoretische 'gevangenis' is interessant maar heeft met de realiteit weinig van doen. Zeker gezien mensen vanop hun eigendom en niemands eigendom (een park dat door de staat onderhouden wordt bijv.) verbannen worden naar een beperkt stuk staatseigendom waar dan nog geeneens vrij over de invulling van het leven beslist kan worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
En moord komt volgens mij in 3 situaties voor, als extra iets bij een 'materieel feit' (roofmoord), vanuit psychische 'afwijking'/problemen (Dutroux bijv. maar kan ook minder opvallend zijn) of vanuit een onweerstaanbare drang. Ik zie niet in in welke van de 3 gevallen wraak door de staat georganiseerd opportuun zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Parlementslid
|
![]() Ik ben bi. Ik weet het al zo'n 1,5 jaar zeker (op mn 13de dus)
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |