![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Je start een draad op met de vraag, welke positieve punten,plannen,...enz van de Bush administratie zijn, in welke mate kun je dan dat bestuur steunen? Ik ga stoppen met stomme vragen te stellen. ![]()
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() Heb je nog wat geduld ? Want ik vrees dat dat nog een tijdje opzich zal laten wachten. If ever.
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Heb ik in deze draad gezegd dat ik dat bestuur steun? Ik wil gewoon eens wat anders horen dan het constante gebash maar dat is niet mogelijk jammer genoeg. Ik wil helemaa geen goede dingen horen om zijn slechte te doen vergeten maar dat ik ze tenminste toch weet.
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Ik ken mensen in de VSA die tevreden waren met die belastingsverlaging. Maar "there's no such thing as a free lunch", als je belastingen verlaagt is er ook altijd iemand die...
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() No child left behind: heeft ervoor gezorgd dat scholen meer en meer moesten zorgen voor gestandardiseerde testen en drilscholen. Het leeraspect raakt meer en meer op de achtergrond. Hoewel het idee op zich goed is, werkten de maatregelen meestal contra-productief. De drastische verminderingen van de budgetten voor het onderwijs maakten het trouwens zo goed als onmogelijk om deze holle slogan in realiteit om te zetten.
Economie, belastingen, rijkdom en armoede: Het probleem is dat een president minder invloed heeft dan men denkt op deze vlakken. Hij heeft wel degelijk geprobeerd om enkele zaken te veranderen in verband met sociale zekerheid en medicare maar het probleem is dat hij geen enkele lobbygroep warm gekregen heeft om hem ook daadwerkelijk te steunen met deze tijdbommen onder de amerikaanse maatschappij. Er zijn een aantal lobbygroepen zodanig tegen veranderingen op dit vlak gekant dat het nog maar de vraag is of een democraat als president wel iets zou kunnen veranderen. Ik heb er mijn twijfels over. Milieu: Hier speelt vooral Dick Cheney een grote rol. Hij heeft geen flauw idee welke milieu issues er naar voor gebracht worden en hij weigert ook elk rationeel debat ivm met de problematiek. Energie: Amerika worstelt al jaren met een energiecrisis. Kwatongen beweren dat hij daardoor Irak is binnengevallen, maar aangezien dit hier over zijn binnenlands beleid gaat zal ik daar verder geen uitspraken over doen. Net zoals met de sociale problematiek vergt de oplossing van het Amerikaanse energieprobleem persoonlijke opofferingen van de Amerikanen. Veel lobbygroepen lijken daar alweer niet toe bereid en aangezien de dichte contacten van Bush met de energielobby niet echt een staatsgeheim is, hoeft het niemand te verwonderen dat zijn beleid op dat vlak niet echt een succes is. Er worden amper fondsen vrijgemaakt voor onderzoek naar alternatieve energievormen. Nu en dan komt men met een sf ideetje op de proppen maar meestal zijn het gewoon wat gehypte ideetjes die in werkelijkheid niks voorstellen. Basicly heeft Bush niks gedaan op het vlak van energiebeleid in een periode waarin dit heel erg noodzakelijk leek. Immigratie: De republikeinen willen 12 miljoen mensen deporteren en de democraten willen ze dan alle 12 miljoen legaliseren maar geen van de 2 partijen kan op een zinnige manier uitleggen hoe ze dit willen aanpakken. Het immigratiebeleid is een debacle van jewelste en onze vriend Bush staan eigenlijk gewoon met zijn mond vol tanden zoals we van hem gewoon zijn. Bill of rights, veiligheid en vrijheid: Iets wat vroeger een kernwaarde was van de Amerikaanse samenleving lijkt compleet van ondergeschikt belang na 8 jaar Bush beleid. Cheney heeft er geen problemen mee om de Bill of Rights gewoon te verbranden. Ook kunnen diplomatieke relaties die over de laatste 40 jaar zijn opgebouwd hem geen bal schelen en blaast hij vele bruggen op. Daarnaast politiseert het gerecht op een dramatische wijze. Persoonlijke vrijheid nog maar bitter weinig voor te stellen terwijl dit 10 jaar geleden nog wel heel wat anders was. Wetenschap en onderzoek: Dit kan ook wel tellen. Bush heeft de budgetten zwaar naar beneden gehaald. Amerika heeft altijd een superieure econmie gehad omwille van hun technologische innovatie waarin zwaar geinvesteerd werd. Die brandstof voor de voortdurende aanzwengeling van hun economie valt nu langzaam maar zeker weg en dat zou wel eens fataal voor de Amerikaanse economie kunnen zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Vreemdeling
|
![]() Het presidentschap van Bush kan bezwaarlijk een succes genoemd worden, zowel op internationaal als nationaal vlak. Hij heeft gefaald als leider van het hele volk, eerder dan zijn beperkte achterban.
De enige lichtpuntjes voor mij zijn: - De onmiddellijke 'get those fuckers' reactie op 9/11. De uitwerking daarvan was grotendeels desastreus, maar nog veel slechter was geweest de teneur van enkele Europese commentatoren te volgen, i.e. 'we moeten werken aan de wortels van het probleem eerder dan vergelding te zoeken'. Vergelding was op zijn plaats. - De kritische houding tegenover Kyoto, nadat Al Gore dit eigenhandig door Amerika's strot had proberen te duwen als vice-president. Het parlement stond er niet achter, het Amerikaanse volk stond er niet achter, en er was dus geen reden voor Bush om er mee door te gaan. Bravo voor die politieke moed. Voor de rest is het aftellen tot 2008. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga voort op de rapporten van instellingen zoals de UGent.
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Jij hebt geen wetenschappelijke achtergrond, dus ga ik er maar van uit dat jouw kennis beperkt is om bepaalde rapporten te evalueren maar lees eens de NITS rapporten en alles wordt al een heel stuk duidelijker.
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet? Citaat:
Ik geloof (haha) de analyse van de U Gent. (Die zijn van de officieele versie uitgegaan en van de complottheorietjes. Beide redeneringen hebben hetzelfde resultaat. De officiele versie is waarschijnlijker.) Ohja, gaat het over 'Bush wist ervan' omdat er aanwijzingen waren dat er een aanslag was? Of gaat het over 'Bush wist dat op 9/11 's ochtens er 4 vliegtuigen gekaapt gingen worden'?
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dank. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen.
Tot zover mijn geloofwaardigheid. Ik weet het. Maar mijn bron vond ik betrouwbaar genoeg.
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zou gewoon mijn verbazing wekken moest een instelling waar ik werk, buiten mijn weten een dergelijke analyse uitvoeren buiten mijn weten. Vandaar mijn vraag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'k dacht dat het te maken had met een thesisachtig iets. Maar 'k ben niet zeker. Maar ik herhaal. Mijn bron is voor mij betrouwbaar genoeg. Een prof aan de UA zou over zoiets niet liegen. (Of ben ik naïef.)
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Staatssecretaris
|
![]() Vergelding was op zijn plaats.
Vergelding? Zomaar mensen opsluiten in concentratiekampen zonder bewijsstukken en zonder rechtszaak? |
![]() |
![]() |