Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2007, 23:44   #21
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Maare... als Vlaanderen de onafhankelijkheid uitroept blijft België toch gewoon bestaan? Hetzij zonder Vlaanderen... (dus onder de naam België met de gewesten Wallonië en Brussel, hoewel ik betwijfel dat deze vorm dan lang aan zal blijven)
Heb ik geen probleem mee. Albert kan de Koning der Belgen blijven. En Belgen, die wonen in Bruxelles en Wallonie.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 00:16   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Heb ik geen probleem mee. Albert kan de Koning der Belgen blijven. En Belgen, die wonen in Bruxelles en Wallonie.
nou, volgens mij ligt Bruxelles toch nog in het grondgebied vlaanderen hoor (zo was het toch afgesproken... maar kom).

Enfin, albert kan gewoon op pensioen gaan, wat de mens gegund is na zo'n hectisch leven van hard werken, en zijn dochter heeft een goede partij getrouwd en kan huisvrouw worden, zijn zonen kunnen leren ... heu (ik wens geen beroepen te schofferen)... hoe ze het geld van hunne pa netjes gaan beheren. desnoods kunnen ze nog bij hun halfnichtjes eens gaan vragen hoe het moet of zo? (er was er eentje die dacht dat "het volk van den belgique" haar wel uit de shit ging halen... ze sprak vlaams (oostends zoals haar ma) en dacht dat we hier nog steeds vijf keer per dag door de knieën gingen (niet voor allah maar voor allahberto of zo).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 25 augustus 2007 om 00:18.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 00:33   #23
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
nou, volgens mij ligt Bruxelles toch nog in het grondgebied vlaanderen hoor (zo was het toch afgesproken... maar kom).
Hoezo afgesproken!? Brussel ligt niet IN Vlaanderen, maar wordt omringd door Vlaanderen. Brussel maakt geen deel uit van Vlaanderen, en kan als Franstalige stad ook onze hoofdstad niet zijn.

De èchte hoofdstad (economisch, cultureel,...) van Vlaanderen is Antwerpen en iedereen weet dat (al zullen er veel het niet willen toegeven, vooral van die wij-laten-brussel-nooit-los-kiekes-zonder-kop)

Tijd voor een reality check.
Oud 25 augustus 2007, 00:38   #24
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Hoofdsteden zijn overrated.
Oud 25 augustus 2007, 00:44   #25
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Hoofdsteden zijn overrated.
Gelijk heb je. Net daarom is het zo belachelijk om halsstarrig vast te houden aan Brussel (Franstalige stad nota bene!). Zeker als je weet dat dit feit een zelfstandig Vlaanderen net tegenhoudt!!
Oud 25 augustus 2007, 00:55   #26
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Gelijk heb je. Net daarom is het zo belachelijk om halsstarrig vast te houden aan Brussel (Franstalige stad nota bene!). Zeker als je weet dat dit feit een zelfstandig Vlaanderen net tegenhoudt!!
Brussel is een Vlaamse stad, en dat zal ze in een onafhankelijk Vlaanderen, war ze middenin ligt, nog meer en meer terug worden!

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 01:00   #27
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo afgesproken!? Brussel ligt niet IN Vlaanderen, maar wordt omringd door Vlaanderen. Brussel maakt geen deel uit van Vlaanderen, en kan als Franstalige stad ook onze hoofdstad niet zijn.

De èchte hoofdstad (economisch, cultureel,...) van Vlaanderen is Antwerpen en iedereen weet dat (al zullen er veel het niet willen toegeven, vooral van die wij-laten-brussel-nooit-los-kiekes-zonder-kop)

Tijd voor een reality check.
check your country!

Brussel maakt weldegelijk deel uit van de Vlaamse ... whatever (ofwel gemeenschap ofwel dat andere, en bij de vier miljoen walen hebben ze dat dus gesplitst: franse gemeenschap en waalse whatever..)

Maar Brussel is helemaal geen franstalige stad (éénmaal die mensen Nederlands hebben geleerd is dat us gefixt hé).

en antwerpen? nou ja, vond ik vroeger ook, tot de pètrick ervoor zorgde dat Antwerpen de Stad van de Allochtonen werd....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 25 augustus 2007, 01:04   #28
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
check your country!

Brussel maakt weldegelijk deel uit van de Vlaamse ... whatever (ofwel gemeenschap ofwel dat andere, en bij de vier miljoen walen hebben ze dat dus gesplitst: franse gemeenschap en waalse whatever..)

Maar Brussel is helemaal geen franstalige stad (éénmaal die mensen Nederlands hebben geleerd is dat us gefixt hé).

en antwerpen? nou ja, vond ik vroeger ook, tot de pètrick ervoor zorgde dat Antwerpen de Stad van de Allochtonen werd....
antwerpen kunnen ze beter herdopen tot antwerpistan of allochtonistan of iets.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 01:06   #29
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
Hmm, jij bent slecht op de hoogte : borgerokko is de naam...

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 01:07   #30
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Hmm, jij bent slecht op de hoogte : borgerokko is de naam...
ook goed ...

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 01:12   #31
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
Volgens mij was het al herdoopt in "Spallochtonië"

maar het is voor mij wel gemakkelijk want ik heb met Brussel nooit iets gehad (itt Antwerpen, my love) , dus mag Brussel gerust hoofdstad blijven, ongeacht wie er woont, zolang ik er maar niet voor hoef te betalen. en als het nog verder om zeep gaat zal het mij een halal worst wezen!

Laatst gewijzigd door circe : 25 augustus 2007 om 01:15.
Oud 25 augustus 2007, 01:51   #32
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
check your country!

Toen ik met mijn ouders in Brussel was, noemde zij het ook klein-Marokko. En terecht.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 18:53   #33
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enfin, albert kan gewoon op pensioen gaan, wat de mens gegund is na zo'n hectisch leven van hard werken, en zijn dochter heeft een goede partij getrouwd en kan huisvrouw worden, zijn zonen kunnen leren ... heu (ik wens geen beroepen te schofferen)... hoe ze het geld van hunne pa netjes gaan beheren. desnoods kunnen ze nog bij hun halfnichtjes eens gaan vragen hoe het moet of zo? (er was er eentje die dacht dat "het volk van den belgique" haar wel uit de shit ging halen... ze sprak vlaams (oostends zoals haar ma) en dacht dat we hier nog steeds vijf keer per dag door de knieën gingen (niet voor allah maar voor allahberto of zo).
Herstructureing van België. Berre kan 6 maanden loon krijgen en dan den dop op. Hij kan wegens zijn leeftijd vrijstelling vragen aan de vdab, zijn zonen zullen met een thermoske moeten gaan werken. Ergens handlangers gevraagd?
Oud 26 augustus 2007, 23:58   #34
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Zodra Filip op de troon zit, is het gedaan met dat medelijden.
Hij mag zich kandidaat stellen bij de president verkiezingen van Vlaanderen
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 02:08   #35
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Hij mag zich kandidaat stellen bij de president verkiezingen van Vlaanderen
Hebben wij een president nodig? Gewoon één Vlaams parlement, één ministerpresident,..
Oud 27 augustus 2007, 02:08   #36
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeno!, hoe zie jij dat heel concreet dan? Wat met mensen die in Brussel werken en in Vlaanderen wonen, hoe moet dat met die belastingen? En wat met de banen gecreëerd door de federale overheid?
Oud 27 augustus 2007, 22:15   #37
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Hij is meer dan waarschijnlijk de beste koning die we ooit gekend zullen hebben en wat mij betreft mag hij zich kandidaat stellen bij de volgende verkiezingen.Als dan de meerderheid hem hun stem gunt, heb ik geen bezwaar maar wel omdat toevalig ergens zijn wiegje gestaan heeft. Mijn grootvader was een prof. aan het consevatorium en dirigent van een orkest in de opera en hoewel ik zelf redelijk mijn weg vind tussen de pianotoetsen zou ik vast en zeker een uitermate belabberd, ja zeer slechte orkestleider zijn, als je verstaat wat ik bedoel. Dit soort erfopvolgingen is middeleeuws. Voor mij mag hij zijn titel behouden, zoals een graaf of eender welke andere, maar daar stop het mee. Aan alle verdoken dotaties, zoals via het voorzitterschap van een of andere organisatie zoals rood kruis en postjes van kapitein en zitjes in de senaat alsook ongrondwettelijke dotaties, die de leden van het koningshuis nu trekken, moet zeker een einde gesteld worden. Niet voor niets dat die o toch zo vriendelkijke man hemel en aarde tracht te verzetten om België België te behouden. Ons koningshuis kost meer dan dat van de meeste nog bestaande monarchieën en dat terwijl we het kleinste koningkrijk van europa zijn. En dan komen sommige van hen nog niet toe om een prinselijk bestaan te leven,....zo wordt beweerd!
Oud 27 augustus 2007, 22:20   #38
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik vind het echt zielig voor Albert. Het lijkt me zo'n goede man. Hij moet machteloos toekijken. Dat is nog wel het ergste.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Hebben wij een president nodig? Gewoon één Vlaams parlement, één ministerpresident,..
Is dat dan geen president soms?
Oud 27 augustus 2007, 22:23   #39
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Neen, een minister-president is een eerste minister.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 22:29   #40
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Ze vroeg zich af: „Hebben Franstaligen nog wel het recht om nee te zeggen op Vlaamse eisen?”
De vraag is of ze nog wel in een positie zijn om wat dan ook te kunnen zeggen.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be