![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En er zijn Vlaamse iconen genoeg. 't is niet omdat jij allergisch bent voor alles wat Vlaams is dat de rest van de wereld dat ook is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het alternatief van Vlaming is NIET "franstalige" het alternatief van Vlaming is: Waal! Het is niet omdat de Walen die begrippen steeds met elkaar verward hebben (als je in Vlaanderen woont maar franstalig bent, dan mag je voor Waalse politici stemmen.... in BHV) dat we dit grapje verder moeten laten escaleren. en als je dat C2C's lijstje bekijkt, dan is het niet moeilijk dat de walen enkel roi baudoin hadden om uit te kiezen. Wel tof van hen dat ze dan uiteindelijk toch een sale flamand als Brel hebben gekozen hé. Of gaan we van Arno ook een "franstalige" maken?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 1 september 2007 om 08:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zei toch dat we uit dat lijstje gewoon de Vlamingen moeten halen
![]() Ik pleit er ook voor om franstalige en waal consequent juist te gebruiken. Als het gaat om ons buurvolk, waar ik alle respect voor heb en waarvan de vlag in mijn salon broederlijk naast de leeuw hangt, dan spreek ik over Walen. Als ik het heb over de politieke heersende klasse, die zo snel mogelijk moet afgezet worden, dan spreek ik over de Franstalige politiekers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die mensen gaven België geen meerwaarde maar wel de mensheid. Een staat wordt er niet beter om als er onder haar bevolking plotseling Nobelprijswinnaars rondlopen. Een staat wordt beter door goed bestuur en werkbare instellingen. Dat geeft aan een staat een meerwaarde! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoezo? Waarin zit dan wel de "Belgitude" (sic) van deze mensen? Wat is die bij Spilliaert bijvoorbeeld die we niet bij zijn niet-Belgische tijdgenoten vinden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
![]() Citaat:
Tsssssss, jongens, het argumentatievermogen is in deze thread tot ongekende diepten gezonken en de verwarring tussen natie, cultuur, natiestaat en territorialiteit is compleet. Zij die niet zien dat er zoiets als een Belgische cultuur bestaat - los van uit welk gewest de dragers ervan stammen - zijn toch een beetje blind. Noem mij één Vlaming die als Vlaming iets interessants te bieden heeft aan de wereld? Want vergis u niet, de cohesie van een natiestaat wordt niet enkel bepaald door endogene factoren, maar evengoed door externe relaties. Een natie moet naar binnen toe zijn gemeenschap kunnen samenhouden door gedeelde cultuur en iconen, en naarbuiten toe moet ze zich op dezelfde basis kunnen legitimeren. Noem mij dus de Vlamingen die dat laatste zullen verzorgen. Zoals aangetoond zijn er Belgen die dat voor België gedaan hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
![]() Citaat:
En maar dat mytheempje van het "goed bestuur" rondpompen - jongens toch, dat heeft echt wel gepakt. Ik dacht dat zelfs ordinaire mensen wel doorhadden dat "goed bestuur" maar een discursief truukske was. Blijkbaar niet. Een natie heeft met goed bestuur niks van doen. Goed bestuur is voor boekhouders en voor tsjeven die dat leeg begrip pushen om verkiezingen te winnen op de kosten van belangrijker themas. Weet gij eigenlijk wel wat een natie is? Het verbaast mij dat hier mensen het recht opeisen om over een onafhankelijk Vlaanderen te spreken, maar geen enkel inzicht tonen in de basisconcepten van het samenleven.
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een domme vraag toch! Net alsof er in het nieuwe Vlaanderen nog geen kunstenaars of wetenschappers meer zullen opstaan. (degenen de we nu hebben reken je toch steevast als "belge"). Je zal dus moeten wachten tot uw huidige "iconen" een vlaams paspoort hebben, en tot de nieuwe generatie uit zijn luiers is gegroeid.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
![]() Citaat:
Het punt is dat de eis voor onafhankelijkheid vereist dat er al zoiets bestaat als een natie of een breed gedragen Vlaamse cultuur. Zolang die er niet is, is de roep om onafhankelijkheid absurd. Dus nogmaals: van zodra er Vlaamse cultuur wordt geproduceerd die zelfstandig is, mag de Staat volgen. Niet andersom. Zo werkt dat nu eenmaal.
Laatst gewijzigd door C2C : 1 september 2007 om 16:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg :: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens :: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Sinds wanneer heeft een staat, etniciteit of grondgebied meer dan een minimale invloed op het ontstaan van kunst of wetenschap? Sinds wanneer moet een gemeenschappelijke cultuur de enige reden zijn voor het laten ontstaan van een onafhankelijke staat? U raaskalt. En u weet het. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() Tja, wat wil je. België valt uit elkaar, belgicisten beginnen zich te bekeren, maar het is nogal een moeilijke bevalling... die blijven maar raaskallen... alsof ze nog deels bij het BUB horen... Weten die nu hoe sterk Vlaanderen echt wel is. Dat weten alleen gezonde mensen he.