![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het bekende lijstje dus: door en door Belgen die aan België als België een meerwaarde gaven. Nobelprijswinnaars, wereldberoemde artiesten, etc...
Ik ken geen Vlaamse equivalenten in de moderne tijd. Een voorwaarde voor een splitsing zou toch moeten zijn dat we eerst een aantal Vlamingen kweken die Vlaanderen op de kaart kunnen zetten. Nu hebben we die niet. Met Lernout & Hauspie en Dana Winner komen we er niet. Dus: eerst bewijzen dat Vlaanderen ook wijsheid aan de wereld kan leveren. Pas dan mag er voor mij verdergeprutst worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen nood, ik ben er al.
We kunnen nu rustig verderprutsen.
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een zever? Het volstaat trouwens dat we uit die lijst al gewoon de Vlamingen halen.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() We blijven sowieso in de schaduw staan tegenover de drie grote omringende culturen, of dat nu in Belgische of Vlaamse context is.
De Vlaamse kleinburgerlijke mentaliteit doet mij denken aan Brideshead Revisited (Julia Flyte):"The only thing he talks about is money, he's just half a man." Laatst gewijzigd door Praetorian : 31 augustus 2007 om 23:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() gaan we een lijstje maken? Geen Nobelprijswinnaars maar stuk voor stuk om echt fier op te zijn : Stijn Streuvels Ernest Claes Jef Geeraerts Guido Gezelle Marnix Gijsen August Vermeijlen Geeraard Walschap Hogo Claus Louis Paul Boon Albrecht Rodenbach ... Zie ook : http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlaande...emde_Vlamingen
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be . Laatst gewijzigd door Eddy B : 31 augustus 2007 om 23:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Alleen Boon steekt boven de middelmaat uit. Het is nog erger dan ik dacht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
en paul van ostaijen moet er ook in.
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() En wat van een lijstje met beroemde Vlaamse schilders ?
Wereld wees jaloers! ![]() Ge ziet he C2C, nooit te negatief denken he ![]()
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We vergeten Timmy Simons.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 31 augustus 2007 om 23:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En Jean-Jacques De Gucht.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
![]() Citaat:
Ik wil niet beweren dat er geen interessante Vlamingen zijn, maar België heeft toch een grote cultuur te bieden, en die is symbolisch vertegenwoordigd door dat lijstje. Wie wil nu in een land leven dat geen enkele grootsheid uitstraalt? Ik wil kleur, fantasie en schoonheid. De Vlaamse klei is mij gewoon te grijs.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
![]() Citaat:
Onze grote schilders sinds 1830: Khnopff Ensor Spilliaert Rops Tuymans etc... Als er één lijstje van mensen is die de Belgitude uitstralen zijn het wel onze schilders. Trouwens Albrecht Rodenbach verbleekt in het niets naast Georges Rodenbach, die in dezelfde orde staat als Maeterlinck en Verhaeren. Franstalige Vlamingen dus.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 |
Staatssecretaris
|
![]() Zo'n topic hoeft wat mij betreft niet opgestart te worden gezien de vanzelfsprekendheid ervan.
Maar gezien Politics.be, als ondertitel, "het grootste Vlaams nationalistische politieke discussieplatform" vermeldt, kan ik hier gerust mee leven. Dus moest je iets anders dan de klassieke platte masturbatie repliek kunnen beantwoorden, zou die ook eens interessant kunnen worden bevonden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Herinner je de "beroemdste" verkiezingen! Daar kwamen we nu echt niet volk tekort nietwaar? Mercator was misschien ne prutser? Op muziekvlak scoren we heden ten dage hoger dan je denkt. Nee, ons klein Vlaanderen kan trots zijn op zijn voortbrengselen!
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jacques Brel is een West-Vlaming, dat wist je toch? en Luc Tuymans is nen antwerpeneir... lijkt me ook wel vlaams grondgebied.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 1 september 2007 om 08:27. |
|
![]() |
![]() |