![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Niet-gewelddadige directe actie tegen infrastructuur van het neoliberalisme legitiem? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
6 | 25,00% |
Ja, maar enkel in combinatie met intellectuele strijd |
![]() ![]() ![]() |
5 | 20,83% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
13 | 54,17% |
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wat die pompen betreft;het hoort niet andermans eigendom te vernielen omdat het logo niet aanstaat... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Total is een fascistoïde multinational die dictaturen in stand houdt.
Wat mij betreft is de totale en complete vernietiging van alle Total pompstations ook heel legitiem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Burger
|
![]() Ik zou juist van extreemlinks steun aan de junta verwachten. Birma: Straatarm en communistisch, zo ziet extreemlinks het toch graag? Dit soort acties lijken mij meer iets voor (extreem)rechts, aangezien rechts het communisme liever kwijt dan rijk is.
Extreemlinks heeft volgens mij echt een identiteitscrisis...
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De heren Il Duce Benito Mussolini - 29 Juli 1883, El Caudillo Francisco Franco - 4 December 1892, Generalissimo Augusto Pinochet - 25 November 1915 zijn nog slechts stof in de geschiedenis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Après la révolution orange, la révolution safran… Rivista Eurasia No Reporter
![]() |
![]() |
#28 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De enige (objectieve) verliezers bij dit conflict zijn Rusland en China. Het volk verliest trouwens altijd. Linkse activisten laten zich nu voor de kar spannen - zoals wel vaker - van een "pro-westerse" regime change. De échte neoliberalen moeten maar het woord "mensenrechten" in de mond nemen of de burgerlijk-linkse marionetten gaan de publieke opinie al opwarmen. Er liggen waarschijnlijk gewoon kapers op de kust, die de gepriviligieerde relatie van Total met het Birmese regime betwisten. Zou eenzelfde hetze ook gevoerd wordt door G.W. en Laura Bush, als het om een Amerikaanse oliemaatschappij ging in plaats van om een Franse?
Massimo Morsello - Punto di Non Ritorno Laatst gewijzigd door Volksstormer : 8 oktober 2007 om 23:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ergens hoop ik dat de VS dat land binnen vallen. En Iran, én Noord Korea, én Venezuela, én nog een hele rits landen. Om Guevara aan te halen: we moeten de amerikanen met tientallen Iraks opzadelen. Geen betere manier om het yankee imperialisme finaal te breken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind het wel vreemd dat het nu als goed word gezien om geen zaken meer te doen met Birma, want juist het regime, de rijke machtshebbers, zijn de enigen die daar niet erg onder lijden, die komen toch wel rond. Symboliek is mooi, maar niet als de bevolking verhongerd.
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() De assumptie dat Elf-Total de enige kapitalistische onderneming is die dicatuur en uitbuiting steunt is volkomen van de pot gerukt. Wereldwijd is er het verschijnsel duidelijk dat waar de petroleum opgehaald wordt, de dictatuur en de uitbuiting heersen..
Overigens is het machtigste wapen van het wereldwijde kapitalisme de consumptieverslaving.. wij zijn aan het kapitalisme verslaafd : regelmatig een nieuwe mode, nieuwe apparaten.. bergen afval ; de proletariërs komen dan en pas dan in opstand als de prijzen voor deze verslaving verhogen. Dat onze consumptie in het "rijke westen" ten koste gaat van "het arme zuiden" interesseert eigenlijk niemand.
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
![]() Citaat:
Maar ik vind dat ook de Total bazen en hun familie sociaal doodgemaakt mag worden (dat betekent: de gevangenis in). Hun misdaden tegen de mensheid maken zo'n ingreep uiteraard geheel legitiem. De Rede vraagt niets minder.
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Ik vind Fidel best wel democratischer dan westerse landen. Ik zie geen probleem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() longhorn gaat er van uit dat iedereen die tegen Total is a priori een 'vriend' van Fidel is, of waarom niet een vriend van Pol Pot...
Zou hij een dubbelnick van Chipie zijn? |
![]() |
![]() |