![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Nederlanders zullen dan misschien wel meer fooi geven maar Vlamingen zullen meer uitgeven. Citaat:
Dat opscheppen tegen Nederlanders komt toch nog vaak uit dat vervelende minderwaardigheidsgevoel. Iets wat door bepaalde politieke partijen ook telkens wordt aangehaald genre: Dat kan alleen maar in België, apenland, etc etc. Belgen die in het buitenland hebben gewoond en gewerkt hebben er meestal een hele andere kijk op. Citaat:
Ik stel alleen maar vast dat in Hasselt (waar ik woon) er een groot percentage aan Nederlanders op consultaties komt. Al bij al zijn beide landen nog stukken beter dan bijvoorbeeld Spanje of mijn Ierland.
![]() |
![]() |
#383 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#384 | |
|
![]() Citaat:
En dan kan je daar evengoed zitten wachten. "Wacht"zaal heette het dacht ik... En daar heb je het weer: je beschrijft een instelling/structuur die perfect kunstmatig kan inegroepen zijn: in Vlaanderen en Wallonië kan je meteen naar de huisarts. Misschien wel, maar in Vlaanderen doet men het ook, in Wallonië veel minder. Het resultaat is een kostelijk systeem ("Belgische" cultuur) dat in de verschillende landsdelen anders wordt benut.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 27 maart 2008 om 14:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#385 | |
|
![]() Citaat:
Een Belg zou het ondenkbaar vinden dat hij meer dan 1 dag moet wachten om een huisarts te zien. En vooraf bellen, is ook (nog) niet gebruikelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#386 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Een 8 jaar geleden ben ik met de Chiro op een fietstocht in Nederland. Eén van de kinderen valt zwaar met de fiets. en ik bedoel zwaar: gezicht voor de helft weggeschaafd, tanden uitgeslagen, zwaar bloedend. Bovendien is deze jongen ook nog eens verstandelijk gehandicapt en lukt het ons niet hem te kalmeren. Nu: de politie moest eerst vaststellingen komen doen voordat ze een ambulance zonden. Tegen de tijd dat de ambulance er is, is de jongen in kwestie compleet hysterisch en heeft hij nog wat extra wonden aangebracht.
You're afraid of making mistakes. Don't be. Mistakes can be profited by. If you hide your ignorance, no one will hit you and you'll never learn. Éireann go Brách Laatst gewijzigd door FinnieMc : 27 maart 2008 om 14:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | |
|
![]() Zit elke huisarts elke dag en op elk uur?
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#388 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#389 |
Minister-President
|
![]() Iemand dicht bij mij is onlangs met spoed opgenomen in het Amphia ziekenhuis hier in Breda vanwege een lekkende hartklep. De snelheid waarmee, en de wijze waarop ze haar hartklep hebben gerepareerd vond ik zeer indrukwekkend. Ik zou werkelijk niet weten hoe ze het beter hadden kunnen doen. Vriendelijk personeel, kundige artsen, etc. Dat verbaasde mij omdat over het Amphia nogal slechte berichten in de pers verschenen. Dus ik kan me zo voorstellen dat Nederlanders slechter denken over de gezondheidszorg dan de werkelijke situatie rechtvaardigd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Overigens ben ik zeer benieuwd hoe de Belgen in de toekomst hun zeer royale systeem gaan betalen. In Nederland zijn inmiddels hervormingen in gang gezet om de gezondheidszorg toekomstbestendig te maken. Laatst gewijzigd door Spinoza : 27 maart 2008 om 14:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Kwestie van propaganda
![]() |
![]() |
#392 |
Europees Commissaris
|
![]() Overjarig beemster klassiek kaas is echt goddelijk! Westmalle tripel en kwak vind ik de lekkerste bieren uit Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() De laatste jaren heb je huisartsen posten voor dringende gevallen. Laatst gewijzigd door JP Coen : 27 maart 2008 om 15:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wat ook lekker is , is "Old Amsterdam" en "Oude Leidse komijnen" Laatst gewijzigd door JP Coen : 27 maart 2008 om 15:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |
|
![]() Citaat:
Ik hou van kroegjes waarbij de muur behangen is met bierflessen. Kwak bier dient geschonken in kwak-glazen (lange hals met bol), vanaf een bepaald moment ontsnapt de lucht in de bol met een "kwak!". ![]()
![]() |
![]() |
#398 | |
Minister
|
![]() Citaat:
- verschillen Nederlanders en Vlamingen in alles behalve de taal; - zijn Walen en Vlamingen gelijkend behalve in de taal; - moet je desondanks het Vlaamse onderwijs vergelijken met het Nederlandse en het Waalse met het Franse; - en is taal daar bovenop nog eens geen ernstige norm om staatkundige eenheden op te bouwen. De consistentie zelf! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |