Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 31 januari 2011, 19:34   #381
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Daarom dat drie deelstaten er mee dreigen om de federale staat voor de rechter te dagen.
De systemen zijn op zijn minst transparant. Maar net als in België is het systeem niet noodzakelijk een goede aanzet tot responsabilisering. Daar zal ook het Duitse systeem voor moeten gecorrigeerd worden.
fonne is offline  
Oud 31 januari 2011, 19:41   #382
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Net niet. Daarom dat de Franstaligen altijd zoveel nadruk leggen op interpersoonlijke solidariteit bijvoorbeeld, eerder dan een zichtbaar systeem van Finanzausgleich zoals in Duitsland. Daarnaast zit je met de vele discriminaties van Vlamingen in de openbare sector, spoorwegen, post, leger, overheidsinvesteringen, ... Sommige daarvan zijn geregeld, sommige per toeval ontstaan. Maar eer je het hele plaatje bij elkaar gezocht hebt ben je wel een jaartje verder.

Een zekere Bart de Wever heeft ooit eens een samenvattingetje gemaakt van het ABAFIM rapport over de meest zichtbare transfers. Volledig was de studie wel niet, maar het is toch een goede benadering.

Bijlage 77813
Hoe lang is die "ooit" al geleden? Blijkbaar al een tijdje.
Ondertussen is ook de nva al eerlijker geworden, en haalt ze geen deeldomeinen meer uit de rizivcijfers om "misbruiken" in wallonie aan te halen.
En het aantal schorsingen van werklozen uit 2003 is ook niet spartelvers meer.

Als jullie dergelijke documenten nog steeds gebruiken, begint mij één en ander te dagen over jullie tussenkomsten hier.

Aangezine jullie op dit forum zitten hebben jullie internet. verruim uw geest, en zoek zelf eens op of jullie dogma's nog kloppen.
spherelike is offline  
Oud 31 januari 2011, 19:45   #383
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
http:/http://www.rva.be/web_Rapport/D_rapport/Rapport_0/PowerNL.pps#543,58,18.5. Sancties voor onvoldoende zoekgedrag naar werk/
www.vvb.org/doorbraak/152/32706
Waaruit je kan afleiden dat er in Wallonië een voorzichtige inhaalbeweging gestart is (en er is dan ook wel heel veel in te halen), maar dat Brussel nog altijd ver achteroploopt bij de activering van haar werklozen.
fonne is offline  
Oud 31 januari 2011, 19:51   #384
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe lang is die "ooit" al geleden? Blijkbaar al een tijdje.
Ondertussen is ook de nva al eerlijker geworden, en haalt ze geen deeldomeinen meer uit de rizivcijfers om "misbruiken" in wallonie aan te halen.
En het aantal schorsingen van werklozen uit 2003 is ook niet spartelvers meer.

Als jullie dergelijke documenten nog steeds gebruiken, begint mij één en ander te dagen over jullie tussenkomsten hier.

Aangezine jullie op dit forum zitten hebben jullie internet. verruim uw geest, en zoek zelf eens op of jullie dogma's nog kloppen.
Er is in wezen nog niet veel veranderd. Het activeringsbeleid heeft nog niet tot een significante verhoging van de tewerkstellingsgraad in Wallonië geleid. Anders gezegd: de last is verschoven van de zuivere werkloosheid naar andere stelsels: prepensioen, leefloon, loopbaanonderbreking. Maar er zijn geen jobs bijgekomen, of toch niet genoeg om de bevolkingsgroei te volgen.
Ondertussen is de scheeftrekking in de overheidstewerkstelling zelfs eerder toegenomen.
De staatsschuld is nog altijd even hoog, of hoger, en er is geen wijziging in de verhouding van de economische opbrengsten ten gunste van Wallonië.
Je kan er dus rustig van uitgaan dat de orde van grootte van de transfers nog altijd dezelfde is.

Laatst gewijzigd door fonne : 31 januari 2011 om 19:58.
fonne is offline  
Oud 31 januari 2011, 19:56   #385
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http:/http://www.rva.be/web_Rapport/D_rapport/Rapport_0/PowerNL.pps#543,58,18.5. Sancties voor onvoldoende zoekgedrag naar werk/
www.vvb.org/doorbraak/152/32706
Hebt u niet méér 'reglementen' gevonden?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 31 januari 2011, 19:57   #386
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waaruit je kan afleiden dat er in Wallonië een voorzichtige inhaalbeweging gestart is (en er is dan ook wel heel veel in te halen), maar dat Brussel nog altijd ver achteroploopt bij de activering van haar werklozen.
Al blij dat je dat kunt toegeven.

Ik zie een heel deel "oude" en "overtrokken" vooroordelen wegvallen over lakse en sjoemelende walen.
Eindelijk zijn die transferts in RSZ teruggebracht tot wat ze zijn, namelijk meer inkomsten uit vlaanderen door een hogere tewerkstelling, en dus meer bijdrage.
En eindelijk ook de mythe als kunnen walen levenslang doppen door sjoemelende en lakse ambtenaren.
Ik heb het hier al ontelbare malen aangetoond, maar dat verhaal komt steeds opnieuw terug.
Zouden de nationalistische partijen niet eens hun goede trouw aantonen, en dat eens in een schrijven aan al hun sympathisanten kunnen laten weten, zodat we van die zever vanaf zijn, en het over de echte oorzaken kunnen hebben?

Laatst gewijzigd door spherelike : 31 januari 2011 om 19:59.
spherelike is offline  
Oud 31 januari 2011, 20:00   #387
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Hebt u niet méér 'reglementen' gevonden?
Ik dacht dat u bewijzen zocht voor het tweede deel van de post.
Met mijn excuses.

Reglementen over uitbetalingen en schorsingen zie parlementaire site commissie sociale zaken en tewerkstelling
spherelike is offline  
Oud 31 januari 2011, 20:09   #388
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Er is in wezen nog niet veel veranderd. Het activeringsbeleid heeft nog niet tot een significante verhoging van de tewerkstellingsgraad in Wallonië geleid. Anders gezegd: de last is verschoven van de zuivere werkloosheid naar andere stelsels: prepensioen, leefloon, loopbaanonderbreking. Maar er zijn geen jobs bijgekomen, of toch niet genoeg om de bevolkingsgroei te volgen.
Ondertussen is de scheeftrekking in de overheidstewerkstelling zelfs eerder toegenomen.
De staatsschuld is nog altijd even hoog, of hoger, en er is geen wijziging in de verhouding van de economische opbrengsten ten gunste van Wallonië.
Je kan er dus rustig van uitgaan dat de orde van grootte van de transfers nog altijd dezelfde is.
Hoelang zeg ik nu al dat het over tewerkstelling gaat. Maar door wallonie te gaan beconcureren met de venootschapsbelasting zal het er ook niet op beteren denk ik.

Waarom stelt de wever bvb niet voor om te gaan investeren in wallonie, zelf bedrijven te gaan oprichten vanuit de vlaams (semi)overheid?
Zelf projecten te starten die realistisch zijn, een markt hebben, inspelen op de (on)kunde van de waalse werklozen, en zo de centen dan eens nuttig te besteden, in de hoop dat zijn theorie inderdaad werkt. Hij als "bekwame" politicus moet ze toch het goede voorbeeld kunnen geven?
Blijven beweren vanaf de overkant dat ze het niet goed doen is te gemakkelijk, oversteken, en voordoen, dat zou pas nuttig zijn. Vlaamse middelen, vlaams toezicht, en als het lukt bedrijfswinst voor vlaanderen, winst uit de verminderde transferts, en misschien nog een mooie verkoopprijs voor het bedrijf in kwestie.
Doen zou ik zo zeggen ipv te blijven jammeren
spherelike is offline  
Oud 31 januari 2011, 20:32   #389
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat u bewijzen zocht voor het tweede deel van de post.
Met mijn excuses.

Reglementen over uitbetalingen en schorsingen zie parlementaire site commissie sociale zaken en tewerkstelling
Excuses aanvaard

Eigenlijk ben ik vooral benieuwd naar de 'reglementen' die de verschillende regeringen van dit land ertoe verplichten hun begrotingen openbaar te maken.

Misschien kunt u mij wel vertellen waar ik moet beginnen zoeken.

djimi is offline  
Oud 31 januari 2011, 20:36   #390
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Waarom stelt de wever bvb niet voor om te gaan investeren in wallonie, zelf bedrijven te gaan oprichten vanuit de vlaams (semi)overheid?
Zelf projecten te starten die realistisch zijn, een markt hebben, inspelen op de (on)kunde van de waalse werklozen, en zo de centen dan eens nuttig te besteden, in de hoop dat zijn theorie inderdaad werkt. Hij als "bekwame" politicus moet ze toch het goede voorbeeld kunnen geven?
Blijven beweren vanaf de overkant dat ze het niet goed doen is te gemakkelijk, oversteken, en voordoen, dat zou pas nuttig zijn. Vlaamse middelen, vlaams toezicht, en als het lukt bedrijfswinst voor vlaanderen, winst uit de verminderde transferts, en misschien nog een mooie verkoopprijs voor het bedrijf in kwestie.
Doen zou ik zo zeggen ipv te blijven jammeren
Dat vind ik eigenlijk wel een interessante denkpiste, maar ik vrees dat de heer De Wever daar op dit ogenblik in Wallonië te slecht 'in de markt' voor ligt.

Wellicht zouden er ook problemen met 'overschrijding van bevoegdheden', en ja, wie weet zelfs 'belangenconflicten' en 'alarmbellen' opduiken.

Maar desondanks: uitstekend voorstel!

djimi is offline  
Oud 31 januari 2011, 20:39   #391
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
volgens cijfers uit 2009 zijn 57.3% van de regionale ambtenaren in dit land verbonden aan vlaanderen, en de rest dus aan wallonie, brussel, duitstaligen.
Niet zo een drama al u beweert dus.
spherelike is offline  
Oud 31 januari 2011, 20:42   #392
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat vind ik eigenlijk wel een interessante denkpiste, maar ik vrees dat de heer De Wever daar op dit ogenblik in Wallonië te slecht 'in de markt' voor ligt.

Wellicht zouden er ook problemen met 'overschrijding van bevoegdheden', en ja, wie weet zelfs 'belangenconflicten' en 'alarmbellen' opduiken.

Maar desondanks: uitstekend voorstel!
Hij moet het ook niet zelf doen, alleen maar mogelijk maken via bvb een PPS, samenwerking met privé ondernemers die hun deugdelijkheid bewezen hebben, om het te comoufleren. Participeren via aandelen in die bedrijven, en zorgen dat je een vinger in de pap blijft houden.

Hij zelf mag zich gerust op 't schoon verdiep concentreren.
spherelike is offline  
Oud 31 januari 2011, 20:45   #393
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Excuses aanvaard

Eigenlijk ben ik vooral benieuwd naar de 'reglementen' die de verschillende regeringen van dit land ertoe verplichten hun begrotingen openbaar te maken.

Misschien kunt u mij wel vertellen waar ik moet beginnen zoeken.
op de prlementaire sites, maar begrotingen werkt nogal met "grote potten", wat ze precies gaan doen, is daar meestal niet te vinden.
spherelike is offline  
Oud 31 januari 2011, 20:50   #394
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
op de prlementaire sites, maar begrotingen werkt nogal met "grote potten", wat ze precies gaan doen, is daar meestal niet te vinden.
En dat is natuurlijk het probleem, nietwaar.

djimi is offline  
Oud 1 februari 2011, 08:57   #395
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zag uitspraken die me deden denken aan een donker verleden.
D�*t is inderdaad uw probleem. Doe er iets aan!

Citaat:
Ik zag GEEN afkeuring voor dergelijke standpunten
Ik vroeg me af of dit gedachtengoed dan gedragen werd door de huidige nationalisten.

U kon NEEN antwoorden, of weerleggen dat er geen verband was tussen deze uitspraken en het verleden, maar koos er zelf voor om u met dit gedachtengoed te associeren, en voelde uit dus bij uitbreiding vergeleken met het ideengoed van toen.
U eist dat wij het probleem dat u met uw indrukken hebt, oplossen. Dat is niet de goede weg.
Oud 1 februari 2011, 09:00   #396
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als iemand hier beweert dat via de voorstellen van NVa ook wallonie er zal op vooruitgaan, mag ik dat niet in vraag stellen?
Dat is eenvoudige psychologie: wie zijn verslaving achter zich wil laten en op eigen voeten wil leren staan, groeit. U mag daar cijfers voor eisen, maar elke evenwichtige mens weet dat het zo is.
Oud 1 februari 2011, 09:02   #397
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De revolutie?
Belgie overdragen aan Europa?
Bevriende buurlanden vragen ons te "bezetten"?

Help me uit mijn onzekerheid over uw toekomstvisie
Naarmate de Belgische blokkage scherper wordt, en de internationale situatie precairder, zal de Vlaamse regering genoodzaakt zijn federale bevoegdheden naar zich toe te trekken en te regeren.

Meer moet u er niet achter zoeken.
Oud 1 februari 2011, 09:07   #398
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als wij verder willen, dan nu, dan kan dat niet zonder het buitenland. En daar maken we ons belachelijk met die geschiedenisromantiek, en het calimerogedrag.
Die zien internationale rankings, waar we het ondanks alles niet echt slecht doen.
We maken ons totaal ongeloofwaardig met dat emo gedoe over achterstellingen en discriminatie.
We zitten in een historische machtsstrijd, daar is nu eenmaal niets aan te doen. De kiem daarvoor werd gelegd door de installatie van het Belgisch regime in 1830, en het is dat regime dat nu ineen aan het stuiken is. Dat regime zal gebroken worden en vervangen door een ander, wees gerust.

Doen alsof dat allemaal niet bestaat, helpt je niet vooruit.

"Het buitenland" kan overigens makkelijk omzeild worden door van de Belgische staat een lege schelp te maken en alle macht bij de twee deelstaten te leggen. Daar zijn we mee bezig.
Oud 1 februari 2011, 09:10   #399
Arouet
Burgemeester

Standaard

Ik vraag me af of dit ook zo uitgebreid in de pers besproken zal worden.

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...stijging.dhtml
Arouet is offline  
Oud 1 februari 2011, 09:15   #400
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De gemiddelde "huidige nationalist" is 35 jaar en heeft nooit "Mein Kampf' gelezen, noch het rode boekje van Mao.
Ik heb beide gelezen (nu ja, met stukjes, voor zover ze leesbaar zijn). Maar ik ben waarschijnlijk niet de gemiddelde huidige nationalist...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be