Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2011, 14:51   #381
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Link aub.
En neen, ik lieg niet. Ik heb nooit over mijn leven gerept, wel in het algemeen.
ik heb noch de tijd noch de obsessies van Arti..

Ja je hebt wel over je privé leven gerept, die discussie hebben we al eens gehad..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 14:52   #382
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Een hoofddoekenverbod op het werk is GEEN discriminatie. Het weigeren van allochtonen is dat wel. Hier gaat het dus niet over discriminatie dus is het niet nodig om dingen die wel discriminatie erbij te gaan sleuren. Dat weet u maar al te goed. Het verbod op een hoofddoek geldt voor IEDEREEN.
Er was en is bij HEMA geen hoofddoekenverbod.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 14:52   #383
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Je snapt het écht niet hé? Het échte probleem ligt niet bij het bedrijf en de manier waarop ze met dergelijke klanten proberen om te gaan (ik kan zelfs begrip opbrengen voor de bedrijven die met deze problemen geconfronteerd worden), maar bij die klanten die in een kramp schieten als ze iemand met een bepaalde huidskleur of een hoofddoekje zien.
Maar er zijn ook klanten die in een kramp schieten als ze andere zaken zien zoals ongewassen langharige werknemers, vrouwen zonder hoofddoek enz.
Is het niet eenvoudiger als de werknemers zich gedragen zoals de meeste klanten het wensen ?.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 14:52   #384
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hebt zonet nog gezegd dat u GEEN hoofddoek draagt. Moet ik u quoten misschien?
Kan je dan eens uitleggen waarom u hierboven stelt dat ik er wel 1 draag. En btw al droeg ik een boerka, so what? Gaat u dat aan ofzo?

Kun je nu even stoppen met dat persoonlijk gemem?
Oud 9 maart 2011, 14:53   #385
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je toch niet wil discussiëren, kan je dan geen blog beginnen ofzo? Je leest mijn berichten zelfs niet eens, jij leest enkel wat jij wilt dat er staat.

Nochtans heb ik nog nooit iemand horen klagen over de kledij van nonnetjes.
Werken er nonnen bij de Hema?
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 14:53   #386
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Winkels waar men een hoofddoek draagt kan men best vermijden.
Oud 9 maart 2011, 14:54   #387
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan?
Simpel onze maatschappij wordt meer en meer seculier, dat zie je dus in alle facetten van de maatschappij en het is dan ook logisch dat er meer en meer tegenstand is tegen de hoofddoek. Dat heeft niets te maken met discriminatie maar alles met waar onze maatschappij naartoe gaat. U mag daar tegen zijn hoor, maar dat is wat de meerderheid wil.

Citaat:
Waarom?
Zie hierboven

Citaat:
Jij beweerde dat "de gebruiken en gewoontes" van onze samenleving geen zichtbare religieuze tekens toelaten.
Neen, u moet leren lezen. Nogmaals.

Citaat:
Neen, jij juichte de achterlijke reacties van die klanten toe, daar lul je je niet uit.
U vindt dit een achterlijke reactie. Van verdraagzaamheid tegenover andere meningen gesproken.

Citaat:
Mensen dragen zoveel kledingstukken die hen van een ander kunnen distantiëren (geheel los van de vraag of zij dit zo bedoelen, quod non).
Fashionstatements worden getolereerd in onze maatschappij, religieuze statements tegenwoordig veel minder.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 14:56   #388
Tegenlicht
Banneling

Standaard

Ik ga mij bekeren tot moslim en een hoofddoek dragen. Ontslagen worden omdat de belg geen hoofddoek wil zien bij werkende mensen en op de belg zijn kap leven.
Tegenlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 14:56   #389
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
ik heb noch de tijd noch de obsessies van Arti..

Ja je hebt wel over je privé leven gerept, die discussie hebben we al eens gehad..
Artisjok heeft hier niks mee te maken. En als er hier iemand met een obsessie zit dan zijn het de circes, SDXen en alicen wel.
Oud 9 maart 2011, 14:57   #390
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan je dan eens uitleggen waarom u hierboven stelt dat ik er wel 1 draag. En btw al droeg ik een boerka, so what? Gaat u dat aan ofzo?

Kun je nu even stoppen met dat persoonlijk gemem?

Dat heb ik nergens gesteld. U heb gesteld dat u zou revolteren als u geen hoofddoek meer mag dragen terwijl je er zelf geen draagt. DAT heb ik geschreven. Misschien wordt het tijd dat je correct leest.

Als je de vlaming uitmaakt voor hypocriet moet je het maar kunnen verdragen dat je op je eigen hypocrisie gewezen wordt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 14:57   #391
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Werken er nonnen bij de Hema?
Nonnen werken niet. Die leven op uw kap.
Oud 9 maart 2011, 14:57   #392
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nochtans heb ik nog nooit iemand horen klagen over de kledij van nonnetjes.
Ik anders wel.
Trouwens nonnetjes zijn geestelijken die niet bij de HEMA willen gaan werken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 14:58   #393
Geert C

Standaard

Citaat:
Simpel onze maatschappij wordt meer en meer seculier, dat zie je dus in alle facetten van de maatschappij en het is dan ook logisch dat er meer en meer tegenstand is tegen de hoofddoek. Dat heeft niets te maken met discriminatie maar alles met waar onze maatschappij naartoe gaat. U mag daar tegen zijn hoor, maar dat is wat de meerderheid wil.
De meerderheid heeft mij niet te dicteren wat ik draag.

Citaat:
U vindt dit een achterlijke reactie. Van verdraagzaamheid tegenover andere meningen gesproken.
Ik vind die reflex achterlijk, ja.

Citaat:
Fashionstatements worden getolereerd in onze maatschappij, religieuze statements tegenwoordig veel minder.
En daarom mogen ze niet gemaakt worden? HEMA zelf is het alvast niet met u eens, want in NL staan zij hoofddoekjes wél toe.

Citaat:
Het gaat hier om het dragen van een hoofddoek. De andere dingen die u er bij sleurt hebben daar niets mee te maken.
Het gaat volgens mij om twee manifestaties van hetzelfde onderliggende probleem.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 14:58   #394
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegenlicht Bekijk bericht
Ik ga mij bekeren tot moslim en een hoofddoek dragen. Ontslagen worden omdat de belg geen hoofddoek wil zien bij werkende mensen en op de belg zijn kap leven.
indien het in het arbeidsreglement staat wordt het een ontslag om dringende reden en kan je fluiten naar uw stempelgeld.
Oud 9 maart 2011, 14:59   #395
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Die werkgever dient 'n medaille te krijgen en de werkweigeraar géén uitkering, kan ze met dr sjalleke de straat doen.
KNIP

Gelieve dergelijke persoonlijke aanvallen en beledigingen achterwege te laten.

Laatst gewijzigd door chinaski : 9 maart 2011 om 16:49.
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 15:00   #396
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Vind jij het soms normaal dat sommige mensen weigeren naar een zaak te gaan waar ze geholpen worden door iemand met een bepaalde huidskleur of met een hoofddoekje?
Wat betreft de huidskleur: neen.
Wat betreft een kopvod: ja.

En wel omdat huidskleur aangeboren is. Daar kan men niets aan doen. Een kopvod daarentegen is de (al dan niet opgelegde) keuze van het individu. En keuzes hebben nu eenmaal gevolgen. Bij ons in een westerse samenleving kan de keuze voor het kopvod tot gevolg hebben dat men u uitspuugt, dat u zich daarmee buiten de maatschappij plaatst, net zoals de keuze voor géén kopvod in Iran in het beste geval stokslagen tot gevolg kan hebben, en in het slechtste geval steniging o.i.d.

Citaat:
Vind jij het soms normaal dat sommige mensen van, bijvoorbeeld, loodgieter veranderen omdat hun oude loodgieter de laatste keer een allochtoon had gestuurd om de verwarming te herstellen?
Ja natuurlijk.
Mensen mogen nog altijd zelf bepalen van wie ze een dienst wensen te betrekken, en wie ze in hun huis toelaten.

Citaat:
Keur jij dat soms goed?
Ik keur dat volmondig goed.

Citaat:
Bij de meeste moslima's ook niet en wie zijt gij om in hun plaats te gaan bepalen waar een hoofddoek voor staat?
De verplichting voor vrouwen om zich te bedekken (zeer vaak vertaald naar kopvoed of spookgewaad met kijkgat in, al dan niet voorzien van een gehaakt gaasje) staat zwart op wit in de koran. De redenen voor dat gebod staan ook in koran en ahadith: zich onderscheiden van de ongelovige vrouwen die volgens diezelfde koran als te roven en te verkrachten oorlogsbuit worden gezien. Het is dus gewoon een vroeg-middeleeuwse vorm van een uniform, om te laten zien "wij zijn de goeien, laat ons gerust".

Moslima's zetten geen kopvod op omdat het modieus zou zijn. Degene die dat gelooft is een naïeve dwaas. Moslima's zetten een kopvod op omdat ze zich willen, of moeten, onderscheiden van de ongelovigen (zoals hierboven beschreven), en/of omdat ze willen provoceren, om hun ostentatieve integratieonwilligheid te etaleren.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 15:02   #397
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Misschien moeten we het aantal nonnen die op ons kap leven eens vergelijken met het aantal hoofddoekdraagsters die hetzelfde doen.

Laatst gewijzigd door lantjes : 9 maart 2011 om 15:02.
Oud 9 maart 2011, 15:02   #398
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
nonnen zijn altijd zelfvoorzienend geweest...

Nonnen werken niet in publieke/openbare gelegenheden, vroeger wel maar enkel in christelijke publieke gelegenheden (scholen/ziekenhuizen)

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 9 maart 2011 om 15:04.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 15:03   #399
Tegenlicht
Banneling

Standaard

Citaat:
indien het in het arbeidsreglement staat wordt het een ontslag om dringende reden en kan je fluiten naar uw stempelgeld.
Daar staat niks in van hoofddoeken.
Tegenlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 15:03   #400
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Misschien moeten we het aantal nonnen die op ons kap leven eens vergelijken met het aantal hoofddoekdraagsters die hetzelfde doen.
Misschien kunnen we ons nekeer bezighouden en onderzoeken waarom hoofddoekdraagsters geen werk vinden/krijgen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be