Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2011, 12:57   #321
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
De Witte heeft al gereageerd in De Standaard.

Ik schreef hem volgend mailtje:

ben eens benieuwd.

Er wordt hier ook wel uit het oog verloren dat mevrouw de moslima helemaal niet ontslagen werd omwille van haar religieuze of ideologische overtuiging, maar omwille van haar klederdracht!
Ze werd niet ontslagen. Haar interimcontract werd niet verlengd.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 13:24   #322
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rangzen Bekijk bericht
Wat mij echt opvalt in deze discussie :

een groot aantal van de anti-islamisten is blijkbaar een groot voorvechter van vrouwenrechten en vindt de emancipatie van de moslima blijkbaar héél belangrijk.

Tegelijkertijd wordt hier een woordenschat gebruikt die niet bepaald wijst op respect voor vrouwen : trezeke, trees, trutje, wijveke

Dus wees niet hypocriet en verstop je niet achter die drogreden. Zeg gewoon dat je een afkeer hebt van islam en daardoor onpasselijk wordt elke keer je een hoofddoek ziet.

Met de vrouw eronder heeft dat nog maar weinig te maken...
Om op uw wens te bedienen het volgende:

Als ik een symbool zie van islamisme/neo-nazisme/mysantropie: ttz: oproep tot moord op homo's, oproep tot moord op andere ideologiën, onderwerping van gans de wereld door eigen ideologie, ontmenselijking van de vrouw, extreem patriarchisme, oproep tot sharia en afwijzing van de westerse vrijheden, enz enz....dan wordt ik onpasselijk...of het nu een swastika is, een hoofddoek, een soepjurk of shariabaard...maakt niet uit...

heb je'm Rangzen?
Oud 9 maart 2011, 13:33   #323
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming Bekijk bericht
Ben benieuwd of men een jood (inclusief keppeltje) in een islamitische bakker / slager zal laten werken. Of een openlijke homo er laten werken, men mag toch niet discrimineren?
"Vacatures" bij allochtone winkels en bedrijven worden doorgaans niet opengesteld voor het grote publiek. De quota moet toch ook omgekeerd gelden.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 13:45   #324
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Er wordt hier ook wel uit het oog verloren dat mevrouw de moslima helemaal niet ontslagen werd omwille van haar religieuze of ideologische overtuiging, maar omwille van haar klederdracht!
Correctie: haar contract werd niet verlengd omdat een aantal klanten zich ergerden aan haar kledij, het bedrijf zelf had er geen probleem mee. Het probleem ligt dan ook niet bij HEMA of bij die moslima zelf, maar bij de klanten die klagen wanneer ze geholpen worden door iemand met een hoofddoekje. Deed zij haar werk soms niet goed omdat ze een hoofddoekje droeg? Hebben andere mensen er last van als iemand een hoofddoekje draagt? Ik dacht het niet. Maar bon, doordat Dewinter zich zogezegd achter HEMA schaart zal HEMA zich waarschijnlijk verplicht zien om haar terug in dienst te nemen, gewoon om niet met Dewinter geassocieerd te worden.

Het is eigenlijk hetzelfde als bij Feryn in de tijd, het echte probleem lag daar ook niet bij het bedrijf maar bij de klanten die je niet meer terugziet als je een werknemer van allochtone afkomst stuurt. En het is niet enkel Feryn (al doorbrak dat bedrijf als enige de omerta), er zijn allicht duizenden zaken die geen allochtonen of moslima's met een hoofddoekje aannemen uit angst voor de reactie van (een deel van) hun klanten. En dan rechts maar zeuren dat "ze" niet willen werken en dat "ze" allemaal van een uitkering leven. Hypocrieten.

Laatst gewijzigd door Geert C : 9 maart 2011 om 13:48.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 13:49   #325
schaduwpremier
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming Bekijk bericht
Ik heb het moeilijk met een bepaalde mentaliteit, mentaliteit van mensen die alleen om hun rechten komen en niet voor hun plichten.

BOEH "baas over eigen hoofd" is in die zin vrij hypocriet, men zegt de overtuiging van vrijheid te hebben om baas zijn over eigen hoofd maar men ontzegt anderen het recht om baas te zijn over hun eigen winkel.

Misschien een idee voor volgende acties die bepaalde mensen tot denken kunnen zetten:

BOEW
"baas over eigen winkel"

BOEL "baas over eigen land" (deze actie bestaat al, ze noemt Vlaams Belang), ze heeft door haar populariteit in het recent verleden al bewezen dat er wel nood kan zijn aan "baas zijn over eigen land"

Ik vind dat als je komt wonen in een vreemd land dat je daar de plaatselijke gebruiken moet respecteren, is er geen gewoonte om in het openbaar met religieuze symbolen rond te lopen dan moet men dit ook respecteren. Stel bv dat in bepaalde landen nudisme een gewoonte is en dat dit wettelijk toegelaten is in die landen, mag men dan in de naam van de vrijheid hier overal in België bloot over het straat rondlopen?

Ik vind ook dat als je in een bedrijf van een bepaalde persoon gaat werken je rechten hebt, maar ook plichten. Je kan niet verwachten dat de maatschappij zich altijd aanpast aan jou!
sommige mensen hebben toch veel problemen met zichzelf blijkbaar? als ze volgens jou zich niet aanpassen, wat is dan de oplossing?
schaduwpremier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 13:49   #326
CyberpunX
Staatssecretaris

Standaard

Wat er nu zal gebeuren is dat vanaf nu tijdelijke contracten niet meer verlengd worden bij HEMA om 'economische redenen'. Direct gedaan met de zever want daar kan het CGKR niets op zeggen.
Oud 9 maart 2011, 13:55   #327
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Correctie: haar contract werd niet verlengd omdat een aantal klanten zich ergerden aan haar kledij, het bedrijf zelf had er geen probleem mee. Het probleem ligt dan ook niet bij HEMA of bij die moslima zelf, maar bij de klanten die klagen wanneer ze geholpen worden door iemand met een hoofddoekje. Deed zij haar werk soms niet goed omdat ze een hoofddoekje droeg? Hebben andere mensen er last van als iemand een hoofddoekje draagt? Ik dacht het niet. Maar bon, doordat Dewinter zich zogezegd achter HEMA schaart zal HEMA zich waarschijnlijk verplicht zien om haar terug in dienst te nemen, gewoon om niet met Dewinter geassocieerd te worden.

Het is eigenlijk hetzelfde als bij Feryn in de tijd, het echte probleem lag daar ook niet bij het bedrijf maar bij de klanten die je niet meer terugziet als je een werknemer van allochtone afkomst stuurt. En het is niet enkel Feryn (al doorbrak dat bedrijf als enige de omerta), er zijn allicht duizenden zaken die geen allochtonen of moslima's met een hoofddoekje aannemen uit angst voor de reactie van (een deel van) hun klanten. En dan rechts maar zeuren dat "ze" niet willen werken en dat "ze" allemaal van een uitkering leven. Hypocrieten.

Zeer juist, al is het erg idioot om in te gaan op het gezeur en geklaag van een paar klanten dus HEMA is mee schuldig aan die zever.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 14:00   #328
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mooie post! Volledig mee eens, zoals gewoonlijk.
Oud 9 maart 2011, 14:03   #329
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

ah ja, een beetje bedrijf gooit zo'n klanten er toch uit zeker ?!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 14:07   #330
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Een bedrijf dat zichzelf en haar werknemers respecteert zou er alleszins niet op in mogen gaan.

Maar goed, ik stel vast dat je de kern van mijn bericht negeert. Waarom verbaast me dat niet?

Laatst gewijzigd door Geert C : 9 maart 2011 om 14:09.
Oud 9 maart 2011, 14:09   #331
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Een bedrijf dat zichzelf en haar werknemers respecteert zou er alleszins niet op in mogen gaan.
een bedrijf dat zichzelf respecteert moet zo'n klanten eruitzetten, allemaal!
Oud 9 maart 2011, 14:09   #332
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Je bent duidelijk ambtenaar of vakbonds-medewerker.
Oud 9 maart 2011, 14:09   #333
CyberpunX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Een beetje bedrijf kijkt naar de opbrengst die sommige klanten leveren. Indirect kunnen we dus afleiden dat de mensen die de hoofddoeken steunen niet al teveel spenderen Ik snap ook de tegenspraak niet, men is perfect vrij zelf een winkel te starten, mét hoofddoek. Het is een gat in de markt! Waar wacht men nog op, momenteel via de media gratis aandacht en dus reclame enz ! Of is het weer makkelijker te posten als iets te ondernemen.
Oud 9 maart 2011, 14:11   #334
Geert C

Standaard

Citaat:
een bedrijf dat zichzelf respecteert moet zo'n klanten eruitzetten, allemaal!
Je snapt het écht niet hé? Het échte probleem ligt niet bij het bedrijf en de manier waarop ze met dergelijke klanten proberen om te gaan (ik kan zelfs begrip opbrengen voor de bedrijven die met deze problemen geconfronteerd worden), maar bij die klanten die in een kramp schieten als ze iemand met een bepaalde huidskleur of een hoofddoekje zien.

Laatst gewijzigd door Geert C : 9 maart 2011 om 14:14.
Oud 9 maart 2011, 14:14   #335
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lol. Een bedrijf dat zichzelf niet schikt naar de gebruiken en gewoontes in de landen waar het opereert gaat binnen de kortste keren failliet.

Net zoals een bedrijf zich schikt naar de gebruiken en gewoontes van een land, zo ook moet de werknemer van dat bedrijf zich ernaar schikken. Als dat inhoudt dat er geen religieuze tekens zichtbaar mogen zijn dan is dat maar zo. Je schikt er je naar of je bolt het af. Zo simpel is het. Een persoon moet zich aanpassen aan de maatschappij waarin hij leeft, niet omgekeerd. En als dat die persoon niet aanstaat dan moet die maar ergens anders gaan wonen waar zijn/haar gebruiken wel geaccepteerd worden.

Ik zou liefst ook in een bermuda gaan werken bij goed weer, maar dat is hier geen gebruik en wordt dus ook niet getolereerd. Hoe jammer ik dat ook vind, ik schik er mij naar. Als het mij echt zoveel stoort dat ik dat niet mag kan ik nog altijd naar Bermuda verhuizen, want daar is dat wel mogelijk.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 9 maart 2011 om 14:14.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 14:15   #336
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Je snapt het écht niet hé? Het échte probleem ligt niet bij het bedrijf en de manier waarop ze met dergelijke klanten proberen om te gaan, maar bij die klanten die in een kramp schieten als ze iemand met een bepaalde huidskleur of een hoofddoekje zien.
vandaar ! een beetje bedrijf voedt zijn klanten op ...

en die rotte klanten moeten allemaal aan de deur !!! principieel, al zijn het �*lle klanten !

en na alle klanten, uiteraard al het personeel
Oud 9 maart 2011, 14:16   #337
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Je snapt het écht niet hé? Het échte probleem ligt niet bij het bedrijf en de manier waarop ze met dergelijke klanten proberen om te gaan (ik kan zelfs begrip opbrengen voor de bedrijven die met deze problemen geconfronteerd worden), maar bij die klanten die in een kramp schieten als ze iemand met een bepaalde huidskleur of een hoofddoekje zien.
kijk het was een beetje voorspelbaar hé

jarenlang kerkbashen in Vlaanderen sinds de jaren 70 heeft een streng seculiere maatschappij voortgebracht (laten we ook alle kerkmisbruiken niet vergeten) ...Vlaanderen is zondermeer de meest seculiere maatschappij ter wereld. zo simpel is het.

dit is het gevolg, maar geen nood, ik vind het alternatief veel erger.

Laatst gewijzigd door Anna List : 9 maart 2011 om 14:17.
Oud 9 maart 2011, 14:18   #338
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Lol. Een bedrijf dat zichzelf niet schikt naar de gebruiken en gewoontes in de landen waar het opereert gaat binnen de kortste keren failliet.
1. Het gaat hier over de "gebruiken en gewoontes" van een minderheid van de bevolking, ik geloof nooit dat de meerderheid van de Vlaamse bevolking er een probleem mee zou hebben als ze door een allochtoon of een moslima met een hoofddoekje geholpen worden.
2. Sommige "gebruiken en gewoontes" moeten gewoon verdwijnen.

Citaat:
Net zoals een bedrijf zich schikt naar de gebruiken en gewoontes van een land, zo ook moet de werknemer van dat bedrijf zich ernaar schikken. Als dat inhoudt dat er geen religieuze tekens zichtbaar mogen zijn dan is dat maar zo. Je schikt er je naar of je bolt het af. Zo simpel is het. Een persoon moet zich aanpassen aan de maatschappij waarin hij leeft, niet omgekeerd. En als dat die persoon niet aanstaat dan moet die maar ergens anders gaan wonen waar zijn/haar gebruiken wel geaccepteerd worden.
Verlicht mij: sinds wanneer mag je in onze samenleving geen religieuze kentekens meer dragen?
Oud 9 maart 2011, 14:19   #339
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
1. Het gaat hier over de "gebruiken en gewoontes" van een minderheid van de bevolking, ik geloof nooit dat de meerderheid van de Vlaamse bevolking er een probleem mee zou hebben als ze door een allochtoon of een moslima met een hoofddoekje geholpen worden.
2. Sommige "gebruiken en gewoontes" moeten gewoon verdwijnen.

Verlicht mij: sinds wanneer mag je in onze samenleving geen religieuze kentekens meer dragen?
de burger heropvoeden
volksverheffing

de Vlaamsche pastoor is terug
Verschaeve

Laatst gewijzigd door Anna List : 9 maart 2011 om 14:19.
Oud 9 maart 2011, 14:20   #340
Geert C

Standaard

Citaat:
vandaar ! een beetje bedrijf voedt zijn klanten op ...

en die rotte klanten moeten allemaal aan de deur !!! principieel, al zijn het �*lle klanten !

en na alle klanten, uiteraard al het personeel
Als je toch niet wil discussiëren, kan je dan geen blog beginnen ofzo? Je leest mijn berichten zelfs niet eens, jij leest enkel wat jij wilt dat er staat.

Citaat:
kijk het was een beetje voorspelbaar hé

jarenlang kerkbashen in Vlaanderen sinds de jaren 70 heeft een streng seculiere maatschappij voortgebracht (laten we ook alle kerkmisbruiken niet vergeten) ...Vlaanderen is zondermeer de meest seculiere maatschappij ter wereld. zo simpel is het.

dit is het gevolg, maar geen nood, ik vind het alternatief veel erger.
Nochtans heb ik nog nooit iemand horen klagen over de kledij van nonnetjes.

Laatst gewijzigd door Geert C : 9 maart 2011 om 14:21.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be