![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het zijn de gebruikers die door hun vraag naar verboden middelen een zwarte markt creëren. Niet de overheid die dat verbiedt. Citaat:
Citaat:
En natuurlijk ook de arme landen. Citaat:
Citaat:
Het is de gebruiker, die door zijn vraag naar verboden middelen, een verboden productie en handel, in leven roept en in stand houdt. Criminelen doen dat niet uit idealisme hoor, omdat jij meer vrijheid verdient of zo,... ... Zij doen het voor de harde centen en voor niks anders. Desnoods mengen ze er vergif in. Als het maar opbrengt. En gebruikers financieren niet alleen de productie, ze betalen ook die gewetenloze mensen. dat is hun keuze, niet die van de overheid. Citaat:
Denk jij nu echt dat met een opheffing van het verbod, alle drugellende zal verdwijnen? Dat is pas naïef vind ik. In Nederland willen steeds meer mensen van het gedoogbeleid af. Waarom is dat denk je? Omdat er minder criminaliteit is? Minder overlast? Ik zei het al eerder. Ik wil Brussel niet ruilen voor Amsterdam. Precies omwille van die drugellende. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 14 december 2011 om 02:33. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#383 | ||||||||
Banneling
|
![]() Je hebt net toegegeven dat je het gebruik nooit volledig zal kunnen oplossen. Zoek dan tenminste realistische maatregelen.
Citaat:
Paulus : "Geen gebruik, geen zwarte makt, geen criminaliteit om die markt te beschermen enz... " Ik : "Geen verbod, geen zwarte markt, geen criminaliteit om die markt te beschermen enz..." Paulus : "Neen. Dat zien we in Nederland. Daar is nog altijd een zwarte markt en criminaliteit om die markt te beschermen." Ik "Uiteraard, omdat enkel de detailhandel gereguleerd is. De productie en groothandel (de achterdeur) is nog altijd niet gereguleerd." Ben je nu terug mee in de discussie? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom kopen Belgen vooral legaal gestookte alcohol? Citaat:
Citaat:
Reguleer en die ellende verdwijnt. Dit bewijst dat het niet aan de gebruiker ligt maar aan het verbod. Citaat:
Citaat:
Dat is dan ook de doelstelling. De nadelen voor de maatschappij doen afnemen. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ben je nu mee met de discussie? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tijd om eens wat anders te proberen. Paulus. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#385 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() het ware probleem ligt bij hen die doen alsof er een probleem is en die hun medeburgers als crimineel behandeld willen zien gewoon omdat ze zelf vol angst zitten en niet kunnen verdragen dat anderen op verantwoordelijker wijze hun leven invullen.
![]() |
#386 | ||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Paulus : "Geen gebruik, geen zwarte makt, geen criminaliteit om die markt te beschermen enz... " Ik : "Geen verbod, geen zwarte markt, geen criminaliteit om die markt te beschermen enz..." Paulus : "Neen. Dat zien we in Nederland. Daar is nog altijd een zwarte markt en criminaliteit om die markt te beschermen." Ik "Uiteraard, omdat enkel de detailhandel gereguleerd is. De productie en groothandel (de achterdeur) is nog altijd niet gereguleerd." Ben je nu terug mee in de discussie? Of ga je nu nog eens hetzelfde herhalen? Citaat:
Mede daarom is het ook verboden." En daarop vroeg ik of het daarom was dat het verboden is, om een zwarte markt te creëren. Je hebt me wellicht verkeerd begrepen. Waarop sloeg die "daarom"? Citaat:
Ze vragen niet naar illegale middelen. Citaat:
Citaat:
Het zwarte circuit zal bij regulering verkleinen tot een fractie van wat het nu is. Jongeren en mensen die probleemgedrag vertonen zullen beter beschermd kunnen worden. Citaat:
Het is onrealistisch om te stellen "zonder gebruik..." Citaat:
2 Je hebt net tal van nadelige gevolgen van het verbod opgesomd. Als de overheid dit beseft, waarom kiest ze dan voor een verbod? Citaat:
Citaat:
|
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#387 |
Banneling
|
![]() DE metafysiek van het druggebruik:
druggebruik is niet crimineel, dus mag het niet bestraft worden. idem met alle andere wetsovertredingen die (zogezegd) niet crimineel zijn volgens de wetsovertreders en hun sycofanten. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 |
Banneling
|
![]() Dude is een totale giller
![]() ![]() ![]() Pathetisch ![]() ![]() ![]() Wetsovertreders die zichzelf de morele highground toedichten ![]() ![]() ![]() Ik noteer dat A. zelf niet antwoordt.. Een hele en prettige eer.... Laatst gewijzigd door eno2 : 14 december 2011 om 11:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#390 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() een neutrale toeschouwer komt tot volgende conclusie:
voorstanders der mensheid : argumenteren. voorstanders van big brother : lachen uit...uit onkunde? ....uit onwetendheid? ...uit arrogantie? ...uit zelfmedelijden? ..... uit angst, daar hou ik het op.
![]() |
#391 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Die mensen zijn zowat het grootste uitschot dat je nog tegenkomt de dag van vandaag. Ik denk niet dat er nog meer zielige manieren bestaan om je leven in te vullen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U heef niet inhoudelijk gereageerd op mijn voorstel. Nog altijd niet.
Citaat:
Dat heb ik, mijn inziens, weerlegd door deze inhoudelijke reactie: Als ik dat misbegrepen heb zul je het moeten verduidelijken.Daarmee weerleg je niet dat het de gebruikers zijn, die met hun vraag naar drugs, de oorzaak zijn van alle drugellende ipv het verbod. Als er geen gebruikers zijn, dan speelt het niet eens een rol of het verboden is of niet; de drugellende zal uitblijven. Jij schreef "Door te gebruiken creëer je een markt, mijn beste. Daar ligt de oorzaak van alle drugellende. Geen gebruik, geen zwarte makt, geen criminaliteit om die markt te beschermen enz... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#396 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
- 30 gram wiet, 5 gram heroine of 30 pillen mag je zo meenemen na fouilleren. De politie neemt dit niet in beslag. Dit zijn dealerhoeveelheden! Voor alle andere drugs gelden vergelijkbare limieten. Resultaten: - 70% minder drugsdoden - 50% minder heroïneverslaafden - algemene daling van 20% gebruik op ALLE drugs - behalve een lichte stijging van 5% op cannabis Dit is objectief, hier kan niet over gediscussieerd worden. Wanneer drugs tout-court toegelaten worden, wordt er minder gebruikt, zijn er minder doden en minder verslaafden. Enkel cannabis als softdrug blijft relatief populair. Echter cannabis heeft nog nooit in België een drugsdode veroorzaakt, is veiliger dan alcohol in het verkeer, is vrij makkelijk om mee te stoppen en heeft geen slechte lichamelijke effecten bij gebruik met een vaporizer. Objectief Paul. Dit zijn naakte, onweerlegbare cijfers en feiten. Ieder mogelijk tegenargument is ideologisch en bijgevolg per definitie fout. Ik wil cijfers en feiten horen en anders wil ik u horen zwijgen.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 14 december 2011 om 12:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Effect, je bent arrogant en ziet vooral je eigen gelijk. Jouw onderschrift is lachwekkend aangezien er in je berichten al taalfouten hebben gestaan. Daar heb ik je vroeger zelfs al meermaals op gewezen, maar in je arrogantie negeer je elke kritiek. En nu pretendeer je al de discussie gewonnen te hebben met plagiaat... Laatst gewijzigd door Albrecht : 14 december 2011 om 12:55. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#398 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus : "Geen gebruik, geen zwarte makt, geen criminaliteit om die markt te beschermen enz... "In Nederland is er nog altijd een zwarte markt en criminaliteit om die markt te beschermen omdat de productie en de groothandel nog altijd illegaal is en daardoor in handen van criminelen. Citaat:
Mede daarom is het ook verboden." slaat op "het gebruik". Dan wordt het : Mede het gebruik is het ook verboden". Neen, Paulus, die "het" sloeg op het gebruik. Waarop slaat die daarom? Citaat:
Maar begrijp je nu dat de gebruiker niet vraagt naar illegale middelen, maar naar cannabis, paddo's, XTC, coke,.....Ze vragen naar bepaalde middelen. Ze vragen niet naar illegale middelen. Citaat:
Heb je de nationale drugmonitor van het Trimbos instituut gelezen. Ik gaf je de link naar hun web-pagina. Citaat:
Je komt niet verder dan een verbod. Dat werkt niet. Tijd voor iets anders |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | ||
Minister
|
![]() Is Artisjok een vrouw??
Citaat:
Citaat:
|