Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2012, 22:42   #381
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Er zijn er zelfs die in naam van Jezus (vrede zij met hem) priesters verhinderen van te huwen, of de vrouw het recht op contraceptie ontzeggen...

Zo zie je maar, verdraaiing van de religie voor machtsmisbruik vind je overal.
Recht op contraceptie... Waarop is dat recht gebaseerd? Juist, u haalt weer gretig uw mosterd... bij het westers, seculier gedachtegoed.

Zo zie je maar dat u er een flink potje van maakt. U denkt knappe redeneringen uit te werken, maar bij toetsing vallen ze ineen. Westerse waarden inroepen om allerlei primitieve zaken in de islam te verdedigen! 't Blijft inherent grappig.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 22:53   #382
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn er zelfs die in naam van Jezus (vrede zij met hem) priesters verhinderen van te huwen,
Elke priester kiest daar zelf voor, en kan op elk ogenblik zijn keuze herzien.
Er is niemand die een religieus verbiedt uit te treden en te huwen.
Citaat:
of de vrouw het recht op contraceptie ontzeggen...
Welk recht?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 23:00   #383
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik lees niet veel, maar ik onthoud wel alles wat ik lees, dat is iets anders. Lezen als het passief aangapen van andermans gedachten, daar doe ik niet aan mee. Wat ik doe is dialogeren en meedenken met de denkers die ik lees, als ik ze lees.

Nu goed, het heeft totaal geen zin om over mensen te oordelen op basis van een discussieforum: u kent mij niet, ik ken u niet.

Maar ik geef toe dat ik je forumpersonage ook erg antipathiek vind, waarbij je avatar, "un oiseau de mauvais augure", heel goed past - je voelt heel goed de norsheid, humorloosheid, egoïsme, frustratie, eenzaamheid en totale afwezigheid van menselijke warmte -, dus laten we het bij deze wederzijdse antipathie houden.

Anders dan jou beperk ik die antipathie strikt tot het forumpersonage, en niet tot de mens die erachter zit. Een forumpersonage is immers altijd ook een grap.
Je kent duidelijk niets van raven.

Citaat:
Raven worden beschouwd als intelligente dieren. Er wordt beweerd dat raven in de natuur wel eens met wolven een pact vormen. Als de raaf een gewond dier ziet dan gaat hij op zoek naar een wolf en trekt diens aandacht. Nadat de wolf klaar is met de prooi kan de raaf aan zijn maal beginnen. Andere vogels kennen dit trucje overigens ook. Er is zelfs bekend dat raven 'gereedschap' gebruiken, door met stokjes voedsel uit holtes te peuteren en met stenen noten te kraken. Ook kan de raaf geluiden uit zijn omgeving imiteren, zoals de menselijke stem. In wetenschappelijk onderzoek is aangetoond dat raven weten wanneer een soortgenoot vanuit zijn positie iets niet kan zien; en dat raven bij het plunderen van een verstopplaats van voedsel extra voorzichtig zijn als de soortgenoot die het voedsel daar verstopt had (de 'eigenaar') in de buurt is, maar niet als een willekeurige andere raaf in de buurt is.

Raven zouden eveneens een vorm van troostend gedrag vertonen: als ze zien dat een familielid verslagen wordt in een gevecht, troosten ze die door lichamelijk contact te zoeken of diens veren schoon te maken. Hierdoor kunnen ze vermoedelijk zelf ook op meer troost rekenen. De verslagen raaf ervaart hierdoor minder stress, maar blijft nog steeds een hoger risico lopen op nieuwe aanvallen van het familielid.[2][3]
Citaat:
Voedsel

Hij is een typische alleseter maar leeft vooral van knaagdieren, insecten en larven, wormen, jonge vogels, kadavers, mosselen en aangespoelde vissen. Ook plantendelen als bessen en fruit en mest van onder andere wolven staan op het menu.

[bewerken] Voortplanting

Het nest bouwt hij bij voorkeur in een hoge boom en gebruikt dit zelfde nest tientallen jaren lang waarbij het ieder jaar wat wordt uitgebreid. De raaf kan tientallen jaren oud worden, al zal dat in de vrije natuur meestal niet lukken. Van tamme exemplaren in de Tower of London zijn leeftijden van 44 jaar geregistreerd. De raaf is monogaam en blijft zijn hele leven bij zijn partner.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Raaf_(dier)
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 23:01   #384
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Elke priester kiest daar zelf voor, en kan op elk ogenblik zijn keuze herzien.
Er is niemand die een religieus verbiedt uit te treden en te huwen.
Het celibaat wordt inderdaad niet opgedrongen, want tijdens de zesjarige opleiding wordt een priesterkandidaat daarin voorbereid. Hij groeit in die levenskeuze, maar de uiteindelijke beslissing moet hij maar nemen als hij voor de diakenwijding komt te staan. Indien hij het celibaat niet wil aannemen, kan dat. Eventueel kan hij dan later, na een huwelijk, tot permanent diaken gewijd worden.
Oud 4 juni 2012, 23:02   #385
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Gegoochel met woorden.
Laten we het dan hebben over gematigde interpretaties en minder gematigde interpretaties, als je dat liever hebt.

Die quote over de "erg anarchistische religie" heb je overigens letterlijk van Kallikles gepikt, en heeft verder toch geen samenhang met hetgeen je er krek boven poneerde?
Kallikles vertelde mij dat de islam een anarchistische religie is, ik heb dat opgezocht en een beetje onderzoek naar gedaan. En het blijkt helemaal te kloppen, is het soms verkeerd om van iemand iets te leren?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 23:04   #386
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Kallikles vertelde mij dat de islam een anarchistische religie is, ik heb dat opgezocht en een beetje onderzoek naar gedaan. En het blijkt helemaal te kloppen, is het soms verkeerd om van iemand iets te leren?
Anarchistisch? Hoezo?
Oud 4 juni 2012, 23:06   #387
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Leugens. Je deed al voos nog voor jij voor de eerste maal verbannen werd van het forum. Mijn geheugen laat me nooit in de steek als het aankomt op de ontmaskering van bepaalde individuen. Maar geen nood, ook ik aanvaard je excuses!
Zeg eens, het gaat hier over een dolle kopstotende boerkadraagster. Jouw persoonlijke ruzietjes interresseren mij niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chinaski

Even voor alle duidelijkheid. Posts die niets bijdragen aan de discussie en alleen maar op de man spelen zullen gewoon beoordeeld worden als een persoonlijke aanval.
Vertel mij liever eens welke straf deze gewelddadige fanatiekelinge moet krijgen van het gerecht voor de slagen en verwondingen die ze gepleegd heeft op de agenten die haar wel moesten oppikken, vermits ze een verboden zaak aan het doen was ( op de straat ronddwalen in een onherkenbaar makend spookkostuum )

Laatst gewijzigd door Aligator : 4 juni 2012 om 23:18.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 23:07   #388
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als die tegen jou zegt dat zijn stront naar chocolade smaakt, geloof jij het ook.
Oud 4 juni 2012, 23:09   #389
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Als die tegen jou zegt dat zijn stront naar chocolade smaakt, geloof jij het ook.
Nee, niet bepaald.

Ben jij in het middelbaar onderwijs veel gepest door Marokkanen?
Oud 4 juni 2012, 23:10   #390
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Anarchistisch? Hoezo?
Als je het Ayatollah regime in Iran "anarchistisch" noemt heeft hij gelijk natuurlijk. Niets zo repressief als de anarchie.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 23:21   #391
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, niet bepaald.
Vreemd.

Citaat:
Ben jij in het middelbaar onderwijs veel gepest door Marokkanen?
Toen ik naar het middelbaar ging, zaten Marokkanen nog gewoon waar ze thuishoren; in Marokko.
Oud 4 juni 2012, 23:22   #392
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vreemd.

Toen ik naar het middelbaar ging, zaten Marokkanen nog gewoon waar ze thuishoren; in Marokko.
Oud 4 juni 2012, 23:26   #393
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Recht op contraceptie... Waarop is dat recht gebaseerd? Juist, u haalt weer gretig uw mosterd... bij het westers, seculier gedachtegoed.

Zo zie je maar dat u er een flink potje van maakt. U denkt knappe redeneringen uit te werken, maar bij toetsing vallen ze ineen. Westerse waarden inroepen om allerlei primitieve zaken in de islam te verdedigen! 't Blijft inherent grappig.
Het is uw essentialisme en Manicheïsme dat belachelijk is. Voor u is er aan de ene kant het "Westerse, seculiere gedachtegoed" dat op alles wat goed is een monopolie heeft en aan de andere kant de "primitieve islam". U klinkt bijna als logebroeder en Groot-Mufti Etienne Vermeersch. Nu mankeert enkel nog het ritueel en een dure eed "om het occulte af te zweren" en we zitten helemaal in "The Kingdom" van Lars von Trier.

Wel grappig dat u de extreem-rechtse katholiek nu de vlag van Atheïsme en antiklerikalisme vasthoudt...

En ja, de islam erkent het recht op contraceptie, in tegenstelling tot de Katholieke Kerk. Ook over abortus denken wij minder rigide, al hebben wij ook onze reactionairen die net als u denken.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 23:37   #394
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is uw essentialisme en Manicheïsme dat belachelijk is. Voor u is er aan de ene kant het "Westerse, seculiere gedachtegoed" dat op alles wat goed is een monopolie heeft en aan de andere kant de "primitieve islam". U klinkt bijna als logebroeder en Groot-Mufti Etienne Vermeersch. Nu mankeert enkel nog het ritueel en een dure eed "om het occulte af te zweren" en we zitten helemaal in "The Kingdom" van Lars von Trier.

Wel grappig dat u de extreem-rechtse katholiek nu de vlag van Atheïsme en antiklerikalisme vasthoudt...

En ja, de islam erkent het recht op contraceptie, in tegenstelling tot de Katholieke Kerk. Ook over abortus denken wij minder rigide, al hebben wij ook onze reactionairen die net als u denken.
Hoe zit dat met seks voor het huwelijk? Waarom is anale seks voor het huwelijk wel aanvaardbaar of laat ons zeggen algemeen gangbaar om toch maar maagdelijk het huwelijk in te stappen? Zie je de hypocrisie? Of wat te denken over gemengde huwelijken waarin beide partners hun geloof mogen blijven belijden en niet de andersgelovige verplicht wordt om zich tot de islam te bekeren? Godsdienstvrijheid of godsdienstverloochening ( voor de andeersgelovige althans ) uit zuivere liefde?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 23:53   #395
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Zij staat bij mij al langer op de negeerlijst...

En het BTF incident bewees vooral mijn gelijk om ze daarop te gooien...

Je moet maar het lef hebben om dan achteraf hier te komen posten nét alsof er niets is gebeurd...
Dikke 2

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 00:03   #396
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh, wat ben ik als vrouw die opkomt voor de vrouwenrechten toch een extremist, zeg!

De mannen die de vrouwen elders verbieden om met een auto te rijden zijn geen haar beter dan de mensen hier die de vrouwen onderdrukken door hen te belemmeren om te dragen waar zij zich het best bij voelen.
ik mag toch aannemen dat je in dezelfde mate zal pleiten voor het dragen van de peniskoker in publieke ruimtes?

Liefst zelfs achter de balie van het gemeentehuis?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 00:21   #397
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Hoe zit dat met seks voor het huwelijk?
Na het huwelijk heb je daarvoor nog voldoende tijd, hoor.

Citaat:
Waarom is anale seks voor het huwelijk wel aanvaardbaar
Neen, niet aanvaardbaar.

Citaat:
of laat ons zeggen algemeen gangbaar om toch maar maagdelijk het huwelijk in te stappen?
Gelieve je perverse fantasieën niet op anderen te projecteren.

Citaat:
Of wat te denken over gemengde huwelijken waarin beide partners hun geloof mogen blijven belijden en niet de andersgelovige verplicht wordt om zich tot de islam te bekeren? Godsdienstvrijheid of godsdienstverloochening ( voor de andersgelovige althans ) uit zuivere liefde?
Ook dat klopt niet. Ik ken tal van gemengde huwelijken waarbij beide partners hun geloof praktiseren.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 00:42   #398
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Alleen: in hoeverre spreken ze naar je mond en in hoeverre zullen ze voor die eventuele eigen mening durven uitkomen op straat?
Heb ik dus inderdaad zolas jij zeer grote twijfels over. Zijn we plots vergeten dat moslims volgens de koran mogen liegen, bedriegen enz.. als het ten goed van de uitbreiding van hun geloof komt. En anderzijds is het een kuddevolkje zonder de minste individualiteit. Als puntje bij paaltje komt trekken ze aan een zeil. Als individu zijn ze "disposable".
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 03:11   #399
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik voel me zeker en vast als vrouw én moslima aangevallen. Het boerkaverbod is een aanval op de vrouwenrechten ondanks het feit dat ik de boerka niet beschouw als een verplichting binnen de religie. Ik heb genoeg van de pestregeltjes. Hopelijk openen nog meer moslims de ogen. Dit moet maar eens een einde kennen.
Een westerse vrouw of eender welke niet-moslimvrouw voelt zich helemaal niet aangevallen omdat ze zich niet van kop tot teen in een zwarte doek mag hullen. Een boerka is helemaal geen vrouwenrecht maar een onrecht. Het is ook zoals Nierika terecht zei.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik heb wel het idee dat Sugar, om welke reden dan ook, zich aangevallen voelt in haar geloof naar aanleiding van het burka-incident.

Dat kan volgens mij alleen maar als je toelaat dat de burka een uithangsbord wordt in de islamitische religie.

Maar dat heb ik nog niet uit haar mond gehoord.
En zoals de naar Frankrijk gevluchtte Djavann schreef:

The Hijab, a Political Weapon and Form of Sexual Abuse, Should Be Outlawed

http://www.memri.org/report/en/print3419.htm

De islam is een militante politieke ideologie. De koran en andere islamitische geschriften zijn een militaire handleiding.
Oud 5 juni 2012, 03:15   #400
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In mijnen tijd ook. Toen was alles nog peis en vree. Voor dat we met de 'religion of peace' te maken kregen.

Laatst gewijzigd door smiley : 5 juni 2012 om 03:16.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be