![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#382 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#383 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht hij intelligent zijn, dan zou hij echt wel beseffen dat je " met overtuiging" nooit voldoende mensen kunt mobiliseren om via democratische weg " sterke christelijke waarden " opnieuw te verankeren in de samenleving. Want dat zou immers betekenen dat het religieus huwelijk de basis wordt voor erkenning, abortus op nieuw verboden wordt, evenals euthanasie, de rechten voor holebi's verdwijnen, ze mogen het wel zijn maar moeten zich dan onthouden van seks en relatievorming, religie weer de basis wordt voor onderwijs, kinderen bijten een huwelijk geboren " not done" zijn, evenmin als samenwonen of seks buiten het huwelijk. Dat krijg je echt niet voor mekaar door " overtuiging" dat denken is grootheidswaanzin. Jan weet dit denk ik wel, vandaar het gedraai en gekronkel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#384 |
Banneling
|
![]() Duiken en ontwijken en herhalen. Nochtans heeft hij zichzelf uitgeroepen tot de grote verdediger van de absolute vrijheid van meningsuiting. Die overigens niet en nergens bestaat. Terwijl de katholieken toch tot 1968 het vrije lezen van boeken verboden. Ik vertrouw hun aartsconservatieve kern voor geen haar en vermoed dat ze eerder daar naar terug willen, zoals ze over de hele lijn de klok willen terugdraaien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#385 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet u echt niet welke visie ik nahoud op het homo"huwelijk" bijvoorbeeld? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#386 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nochtans gaf ik al het voorbeeld van de VS en van Denemarken. Twee landen die alvast geen muilkorfwetten kennen zoals bijvoorbeeld België, Duitsland en Frankrijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U draait en keert in discussies, mogen we dit keer eens gewoon een duidelijk antwoord verwachten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook dit heb ik eerder al aangegeven, meer bepaald in een antwoord aan eno2.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan wil ik graag weten hoe u denkt dit te doen, want geen enkele politieke partij wil bij mijn weten abortus afschaffen, euthanasie verbieden, holebirechten terugschroeven en grote gezinnen promoten met vrouwen thuis aan de haard, of het zou het Vlaams belang moeten zijn? Hoe denkt u dan nog uw moslims te overtuigen, want daar dacht u met de " sterke christelijke waarden" wel tot overeenstemming mee te komen? Zet u uw hoop op een partij die door moslims als grote bedreiging wordt gezien, en amper nog enige politieke betekenis heeft? Ik wil wel eens uw uitspraken onderbouwd zien, zonder dolen in het bos van mist spuiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Vlaams Belang heeft inderdaad een duidelijke standpunt over al deze ethische vraagstukken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#393 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Conscience : 20 juni 2015 om 14:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#394 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Graag een antwoord op de vraag, hoe gaat u via democratische weg uw sterke christelijke waarden gangbaar maken in deze samenleving?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U meende dat indien de samenleving " sterke christelijke waarden" had, moslims zich hier beter zouden integreren, krijg ik ooit nog antwoord op gestelde vragen Jan? Hoe ga je via je democratische weg, die waarden gangbaar maken in de samenleving? Kom, wees eens moreel eerlijk en ga een vraag eens niet uit de weg in een discussie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |