![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 |
Minister
|
![]() Juist eens gemeten:
De eerste kast (met adapter) verbruikt 9W De tweede kast verbruikt <1W (6W bij opstarten) De switch verbruikt <1W De digicorder (met adapter) verbruikt 11W Samen: 27W Voor 400 000 digitale klanten geeft dit 10 800 kW of een verbruik van 94 608 000 kWh/jaar. (verbeter me als ik verkeerd gerekend heb) Dit is dus alleen voor de digitale klanten van Telenet. Iemand een idee hoe zich dit verhoudt t.o.v. de capaciteit van een kerncentrale (Doel bijvoorbeeld)? |
![]() |
![]() |
![]() |
#382 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De kerncentrale van Doel heeft op de 4 reactoren gecombineerd een capaciteit van om en nabij de 2900 megawatt.
Met andere woorden, dat "Telenet sluipverbruik" is met moeite 0.0037%
![]() |
#383 |
Minister
|
![]() Hoe kom je aan dat cijfer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#384 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De 2 nieuwere kernractoren, Doel 3 en 4 leveren elks 1000 megawatt electrisch.
De 2 oudere, kleinere reactoren leveren 450 megawatt electrisch. tesamen 2900 megawatt. = 2 900 000 kw 2 900 000/10800= 268,51 100/268,51=.372% oeps, ergens nullen teveel gebruikt. Totaal is dus 0.372% van de capaciteit van de kerncentrale van Doel. Maar nog steeds verwaarloosbaar ten opzichte van het totaalverbruik huishoudelijk.
![]() |
#385 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Moderne electronica zit stukken slimmer in elkaar dan zulke eikels willen doen uitschijnen, tegenovergesteld aan het overdreven opgehemeld niveau van, bijvoorbeeld, recycling en alternatieve energie. Allerhande amateuristische idealisten-zonder-diepgang doen hun ononderbouwd "best" en doen daarmee in feite schade aan het eigen doel, doordat het geleidelijk opgewekt wantrouwen onevenredig groot wordt tegen in aanleg niet geheel kansloze alternatieve technieken. "Klok & Klepel".
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 19 februari 2008 om 21:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#386 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Weet jij hoe lang zo'n coax (van schotel naar TV) maximaal mag zijn? Gaat je internet ook over de satelliet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Temeer omdat dit gebeurt doordat Telenet waarschijnlijk goedkope rommel installeert. Mij niet wijsmaken dat er geen modems bestaan die slechts een fractie verbruiken. Maar waarom zouden ze. De elektriciteitsrekening is toch voor de klant, de winst voor hen. En het millieuaspect zal hen waarschijnlijk worst wezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er wordt gezegd dat de kabel van schotel tot decoder tot vijftig, zestig meter en meer mag bedragen, wat ikzelf toch wel eerder in vraag stel als het op de kwaliteit van het signaal aankomt. Ruwweg gerekend denk ik dat de coax bij ons een goede 25 meter lang is. Hierdoor heb ik geen enkele storing en kan de decoder met een goed signaal aan het werk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | |
|
![]() Citaat:
Indien je verbinding heel lang is kan dit problemen geven, maar je ziet dat men vaak heel grote buildings met een paar schotels van satellietontvangst voorziet, er zijn zelf versterkers te krijgen als het moet. Opgelet: als je test bij goed weer! Bij regen gaat het niveau een stuk omlaag en kan het zijn dat je niets meer ontvangt! Dus een verkoper die met stralend weer een meting komt doen kan problemen opleveren indien het daarna een half jaar regent.... Alhoewel satelliet een stuk goedkoper is in veel gevallen heeft het twee nadelen: - je verpest je omgeving met een lelijke antenne - je hebt geen intereactiviteit, wat een steeds belangrijker deel van computer/televisie/internet communicatie zal worden. Je kan niets doen om de inhoud te beïnvloeden, enkel zappen. Laatst gewijzigd door ericferemans : 20 februari 2008 om 10:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Interactiviteit? Toen ik enkele jaren geleden nog de kabel in huis had, was er ook geen "interactiviteit". Dat is nog steeds het geval voor de meerderheid van de kijkers in België die bediend worden met de kabel. Ontvangstproblemen hebben meestal met twee zaken te maken: ofwel een te kleine paraboolantenne, ofwel is de antenne niet goed afgesteld. Van in het begin heb ik voor een grote parabool gekozen, zodanig dat ik, na enkele maanden, ook meerdere koppen kon plaatsen. Hierdoor kan ik nu het signaal van drie satellieten ontvangen. Nog nooit waren er problemen bij slecht weer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De ontvangst zal, naast de lengte van de coax, zeker ook afhangen van de kwaliteit van de coax. Daar zijn grote verschillen (en prijsverschillen) in. Ik heb ook gelezen dat de ontvangst beïnvloed kan worden door extreem weer, hevige regen bijvoorbeeld, of zelfs geen ontvangst meer als de schotel bedekt is met een pak sneeuw. Het zicht van de schotel kan inderdaad minder aangenaam zijn. Maar wat ik totnogtoe tegengekomen ben van interactiviteit, daar zal ik niet wakker van liggen als ik het mis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 |
|
![]() In het begin was alles annaloog. Toen kwam digitaal erbij, nu denk ik dat het allemaal digitaal is. Een analoog kanaal neemt namelijk de plaats in van een hoop digitale!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik me het goed herinner wat er tijdens een van de voorbije bijeenkomste van de satelliettvclub werd gezegd, zouden er toch nog enkele analoge kanalen bestaan. Die zouden evenwel niet voor het grote publiek openstaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondanks alle mogelijke weervariaties hebben wij bij ons thuis nog nooit problemen gehad met de ontvangst. Bij storm noch stortregen, bij sneeuw noch ijzel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Effe redeneren. Mits een goeie schotel met goeie fundatie maakt die paar 100 meter neerslag niet veel verschil uit ten opzichte van de 1000den kilometers dat de sateliet weg hangt.
Maar natuurlijk, als de schotel wiebeld in de wind, is de ontvangst ook "wiebelend" Een schotel van bij de Gamma , tja, dan weet je het wel. Of zo'n minischoteltje in reiskofferformaat. Uiteindelijk bepaald de omvang van de schotel hoeveel radiogolven weerkaatst worden op de ontvanger.
![]() |
#397 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom? Graag argumenten.
![]() |
#398 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In 2006 waren er 4,026 miljoen abonnees In 2007 waren er 3,98 miljoen abonnees. Dan waren er ongeveer 3 980 000 - 400 000 = 3 580 000 analoge abonnees. Hoger vermelde berekening geeft dan: 400 000 digitale abonnees -> 10 800 kW sluipverbruik. 3 580 000 analoge abonnees -> 3 580 000 x 9W = 32 220 kW. Totaal 32 220 + 10800 = 43 020 kW Dit zou geven: 376 855 200 kWh/ jaar sluipverbruik doordat Telenet goedkope energieverslindende modems installeert (reken ik juist?) Dat vind ik toch niet verwaarloosbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#399 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen is de LED technologie weeral ferm voorruit gegaan.
We hebben nu zelfs al stralers met spaarlampen of met LED lichtjes.