Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Geloof je in de huidige evolutietheorie ?
Volledig 117 67,24%
Enkel als intelligent ontwerp 10 5,75%
Creationist op religieuze basis 6 3,45%
Creationist op wetenschappelijke basis 18 10,34%
Twijfels alom 23 13,22%
Aantal stemmers: 174. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 1 februari 2013, 13:10   #4121
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Je bent wel arrogant, dat heb je op dit forum al jaren bewezen.

Nu dit terzijde, je moet naar de feiten kijken. En de feiten zijn voldoende aanwezig om in te zien dat we leugens door onze strot geschoven krijgen. Jullie kijken niet naar de feiten. Jullie zijn dogmatische debunkers. Dat is ook al voldoende aangetoond. Jullie gaan nooit zelf actie ondernemen om ook maar te informeren. Je moet het op een plaatje aanbieden, en dan nog ben je niet geinteresseerd in de waarheid maar ga je onmiddelijk naar debunking op zoek. Het gaat hem hier vooral over intentie.

Het is voldoende aangetoond door jullie constante kinderachtige reacties hier als er informatie gepost wordt die niet binnen jullie wereldbeeld valt.
Dat weten we al.
Dat heb je hier al ondertussen wel honderd maal gepost.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2013, 13:18   #4122
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent wel arrogant, dat heb je op dit forum al jaren bewezen.
Voor jou kan dat wellicht zo lijken.
Zwaartekracht is ook hard en onbuigzaam voor de gek die denkt dat hij kan vliegen maar keer op keer met zijn smoel tegen het ruwe beton van zijn celvloer botst.

Citaat:
Nu dit terzijde, je moet naar de feiten kijken. En de feiten zijn voldoende aanwezig om in te zien dat we leugens door onze strot geschoven krijgen. Jullie kijken niet naar de feiten. Jullie zijn dogmatische debunkers. Dat is ook al voldoende aangetoond. Jullie gaan nooit zelf actie ondernemen om ook maar te informeren. Je moet het op een plaatje aanbieden, en dan nog ben je niet geinteresseerd in de waarheid maar ga je onmiddelijk naar debunking op zoek. Het gaat hem hier vooral over intentie.

Het is voldoende aangetoond door jullie constante kinderachtige reacties hier als er informatie gepost wordt die niet binnen jullie wereldbeeld valt.
Waarom wil je ons constant feiten door de strot rammen, waarvan je weet dat ze ons criterium voor waarheid niet halen? Zelfs niet in de verste verte.
Is onze mogelijke toegeving op dat vlak belangrijk voor jou?

Ik snap je motivering niet.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2013, 13:29   #4123
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Waarom wil je ons constant feiten door de strot rammen, waarvan je weet dat ze ons criterium voor waarheid niet halen? Zelfs niet in de verste verte.
Is onze mogelijke toegeving op dat vlak belangrijk voor jou?

Ik snap je motivering niet.
Ik wil niemand iets door de strot rammen. Dat dit voor jou zo overkomt heeft wellicht veel te maken dat je je ergens aangevallen voelt door die informatie. Een tip: je bent niet verplicht om mijn posts te lezen.

Maar iedereen heeft het recht zijn mening te uiten, dit is immers een forum. Alhoewel sommige sceptici zelfs met dat basisbeginsel het niet eens lijken te zijn.
Oud 1 februari 2013, 13:35   #4124
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil niemand iets door de strot rammen. Dat dit voor jou zo overkomt heeft wellicht veel te maken dat je je ergens aangevallen voelt door die informatie. Een tip: je bent niet verplicht om mijn posts te lezen.

Maar iedereen heeft het recht zijn mening te uiten, dit is immers een forum. Alhoewel sommige sceptici zelfs met dat basisbeginsel het niet eens lijken te zijn.
Wat wil je dan wel?
Oud 1 februari 2013, 14:01   #4125
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil niemand iets door de strot rammen. Dat dit voor jou zo overkomt heeft wellicht veel te maken dat je je ergens aangevallen voelt door die informatie.
O jawel, je herhaalt dezelfde zever nu al jaren, dat moet toch een reden hebben?

Ofwel ben je volkomen gestoord dat je niet doorhebt dat je zever fundamenteel te kort komt om ernstig genomen te worden, ofwel zit je te wachten op een toegeving van iemand dat je ergens gelijk zou kunnen hebben, zieltjesjagen dus.

Ik voel me niet meer aangevallen door de seriele zever die jij post als door de capriolen van Pipo de Clown op TV.
Het heeft in feite geen belang.

Citaat:
Je leesvermogen is zwak. Uiteraard heb je dat recht, ik stelde enkel je motivering in vraag om serieel zever te posten waarvan iedereen je -met argumenten- nu al jaren duidelijk maakt dat het zever is.

Als jij ervoor kiest om nog vele jaren langer zever te posten, doe maar, ik hoop alleen maar dat je verwachtingshorizon beperkt is.
Meer dan wat je nu al krijgt, in vitriool gedrenkte brandnetels in het algemeen, ga je wellicht niet krijgen. Erkenning zit er al helemaal niet in, in de lijn waarin je nu post en wie gaat er op zoek naar een mogelijke ernstig argument van iemand die zoveel zever post?

Vind je het zelf nog een beetje leuk?
Oud 1 februari 2013, 14:14   #4126
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Half of what is true today will be proven to be incorrect in the next five years. Unfortunately we don't know which half that is going to be.
Medicine: Science or Art?

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 1 februari 2013 om 14:15.
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2013, 14:29   #4127
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
O jawel, je herhaalt dezelfde zever nu al jaren, dat moet toch een reden hebben?
Citaat:
Vind je het zelf nog een beetje leuk?
Ja hoor. Anders was ik hier al lang weg.

Ik hou er wel van om eens tegen de schenen te schoppen van zij die illusies zoals de evolutietheorie aanhangen. Niet dat ik mij illusies maak van jullie te overtuigen.

Het grappige is, is dat julle wel verkeerd zijn. Zie het eens vanuit ons standpunt. Wij weten dat er een grotere realiteit bestaat. Als wij dan zien hoe bekrompen jullie reageren, dan kunnen we alleen maar vaststellen dat jullie aangegroeide oogkleppen op hebben. Ik verwijt niemand dat ze het niet direct geloven, maar wel dat ze de informatie niet bekijken.

En uiteindelijk is het wel belangrijk, in die zin dat het een revolutie voor onze maatschappij en ons bewustzijn zou betekenen. Het gaat immers over onze identiteit als mens en waar we vandaar komen. Het gaat om de Waarheid met een grote W.

Dat we daar enkele heilige huisjes moeten voor intrappen, count me in!
Oud 1 februari 2013, 14:41   #4128
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja hoor. Anders was ik hier al lang weg.

Ik hou er wel van om eens tegen de schenen te schoppen van zij die illusies zoals de evolutietheorie aanhangen. Niet dat ik mij illusies maak van jullie te overtuigen.

Het grappige is, is dat julle wel verkeerd zijn. Zie het eens vanuit ons standpunt. Wij weten dat er een grotere realiteit bestaat. Als wij dan zien hoe bekrompen jullie reageren, dan kunnen we alleen maar vaststellen dat jullie aangegroeide oogkleppen op hebben. Ik verwijt niemand dat ze het niet direct geloven, maar wel dat ze de informatie niet bekijken.

En uiteindelijk is het wel belangrijk, in die zin dat het een revolutie voor onze maatschappij en ons bewustzijn zou betekenen. Het gaat immers over onze identiteit als mens en waar we vandaar komen. Het gaat om de Waarheid met een grote W.

Dat we daar enkele heilige huisjes moeten voor intrappen, count me in!
Ik denk dat jij het syndroom van Kraepelin hebt. En dat je maar eens met een dokter moet praten over het feit dat je soms voelt dat er een reptiel aan je zwanworst hangt.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2013, 15:50   #4129
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Ik denk dat je je eens moet herbronnen over het concept bewijs.
toch wel straf wat die Zak, Nick en Aaron allemaal kunnen met een emf-meterke, ir-camera, etc waar andere falen.
Er moet wat van aan zijn dat die geesten Nick echt wel rauw lusten en zich daarom uit hun verstoppersrolletje vallen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2013, 16:26   #4130
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Zelfs God gelooft in de evolutietheorie, dan kunnen wij niet achterblijven.

harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2013, 16:31   #4131
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Ik denk dat je je eens moet herbronnen over het concept bewijs.
jonge jonge .... het wordt van gek naar naïef naar compleet intriest wat mensen gelijk exodus naar voren schuiven als zogenaamd 'bewijs'
Een TV-show begot !?

Da's zoals 'het zesde zintuig' aanreiken als bewijs voor het paranormale

Voor iedereen die wat thuis is in de tv-wereld weet het al veel langer ....al die zogenaamde reality-shows zijn gewoon je reinste fake :
Ghost Adventures Best Blunders
Ghost Adventures, Riddle House, Bird Cage. FAKE.

link
link

Laatst gewijzigd door praha : 1 februari 2013 om 16:33.
Oud 1 februari 2013, 16:34   #4132
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn paranormale waarnemingen gedaan met bevestiging. Probleem is dat de wetenschap dit niet accepteert. Oftwel roept ze haar "joker" in: getuigenissen zijn geen bewijs. Dit is echter vals. Getuigenissen zijn echter wel bewijs zeker als ze geverifeerd worden. (Bv zaken die men anders niet kon weten). Bij bijna dood ervaringen heeft men dit veel.

Er is trouwens bewijs voor spoken ook.
je bent mis hoor ...
Da's nu net jouw joker die ge keer op keer inzet... bij gebrek aan wat anders
Oud 1 februari 2013, 16:48   #4133
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
En ook hier beginnen we weer van vooraf aan...
Hebben jullie dat echt niet door??
Mensen, alstublieft...
Oud 4 februari 2013, 13:12   #4134
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
jonge jonge .... het wordt van gek naar naïef naar compleet intriest wat mensen gelijk exodus naar voren schuiven als zogenaamd 'bewijs'
Een TV-show begot !?

Da's zoals 'het zesde zintuig' aanreiken als bewijs voor het paranormale

Voor iedereen die wat thuis is in de tv-wereld weet het al veel langer ....al die zogenaamde reality-shows zijn gewoon je reinste fake :
Ghost Adventures Best Blunders
Ghost Adventures, Riddle House, Bird Cage. FAKE.

link
link
In die links zie ik niets dat debunked. Het is maar magertjes met wat je afkomt hoor. Trouwens, alles wat een beetje poluraiteit heeft zal aangevallen worden door skeptici. Je zoekt gewoon debunkingen op en copy paste die zonder de minste kritische zin. Precies wat ik zeg.

Spoken bestaan, en het bewijs is er.
Oud 4 februari 2013, 13:29   #4135
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Neen, dat is er niet. Wat een kinderlijke onzin zeg.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 13:46   #4136
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat je dat kan zeggen zonder door de grond te zinken van schaamte. En als je dat echt gelooft, dat je kan pissen, kakken, neuken en masturberen, zonder door de grond te zinken van schaamte.
Oud 4 februari 2013, 14:07   #4137
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Neen, dat is er niet. Wat een kinderlijke onzin zeg.
Er is bewijs ten overvloede. Wat het overleven van het bewustzijn na de dood aantoont. Ook in bijna dood ervaringen vindt men dit bewijs. En het is helemaal niet kinderlijk, het is wat het is.

We hebben allemaal als kind geleerd dat spoken niet bestaan, en daarom vinden volwassenen dat kinderlijk. Maar spoken zijn gewoon zielen die het aardse leven voor een of andere reden niet kunnen loslaten. Dit kan bijvoorbeeld komen door een traumatische dood. Daarom dat men op plaatsen waar er veel trauma is geweest, veel spoken vindt. Bv oude gevangenissen, of ziekenhuizen.

Iedereen heeft vrije wil, dus ook de spoken die weigeren naar het licht te gaan. Soms kan het honderden jaren duren voor een spook tot inzicht komt, of de wil krijgt om verder te kijken dat de staat waarin hij is. Een groot deel van de spoken kunnen ook niet geloven dat ze dood zijn, en proberen krampachtig hun aardse leven verder te zetten, tot hun grote frustratie uiteraard. Sommige zijn zodanig in ontkenning van hun eigen dood en het verdergaan van hun bewustzijn na de dood, dat ze in het waas van ontkenning in hun eigen woning blijven ronddolen.

In dat licht (pun intended) is het wel interessant om voorbereid te zijn op de dood. Niet als dogma van "we moeten erin geloven", maar gewoon omdat je weet dat als je niet steft, je beter voorbereid bent. Uiteindelijk gaat ons bewustzijn voort.

Laatst gewijzigd door exodus : 4 februari 2013 om 14:09.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 14:58   #4138
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Er is bewijs ten overvloede. Wat het overleven van het bewustzijn na de dood aantoont. Ook in bijna dood ervaringen vindt men dit bewijs. En het is helemaal niet kinderlijk, het is wat het is.

We hebben allemaal als kind geleerd dat spoken niet bestaan, en daarom vinden volwassenen dat kinderlijk. Maar spoken zijn gewoon zielen die het aardse leven voor een of andere reden niet kunnen loslaten. Dit kan bijvoorbeeld komen door een traumatische dood. Daarom dat men op plaatsen waar er veel trauma is geweest, veel spoken vindt. Bv oude gevangenissen, of ziekenhuizen.

Iedereen heeft vrije wil, dus ook de spoken die weigeren naar het licht te gaan. Soms kan het honderden jaren duren voor een spook tot inzicht komt, of de wil krijgt om verder te kijken dat de staat waarin hij is. Een groot deel van de spoken kunnen ook niet geloven dat ze dood zijn, en proberen krampachtig hun aardse leven verder te zetten, tot hun grote frustratie uiteraard. Sommige zijn zodanig in ontkenning van hun eigen dood en het verdergaan van hun bewustzijn na de dood, dat ze in het waas van ontkenning in hun eigen woning blijven ronddolen.

In dat licht (pun intended) is het wel interessant om voorbereid te zijn op de dood. Niet als dogma van "we moeten erin geloven", maar gewoon omdat je weet dat als je niet steft, je beter voorbereid bent. Uiteindelijk gaat ons bewustzijn voort.
Je posts hebben nul en generlei waarde want er is niet de minste schijn van een bewijs voor dit alles.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 15:45   #4139
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Iedereen heeft vrije wil, dus ook de spoken die weigeren naar het licht te gaan. Soms kan het honderden jaren duren voor een spook tot inzicht komt, of de wil krijgt om verder te kijken dat de staat waarin hij is.
Neurologen zijn al een tijdje tot de vaststelling gekomen, en het is nog niet helemaal een consensus maar het gaat er wel hard naartoe, dat vrije wil eigenlijk niet bestaat, dat dat slechts een illusie is. Onze hersenprocessen maken de werkllijke keuze, de illusie van vrije wil is een rationalisatie NADIEN.

Nu hoe dat zit met de illusie van vrije wil bij illusoire spoken zonder hersenprocessen is wel een grappig concept.

Een beetje zoals beweren dat yeti's niet bijzonder goed kunnen waterskien of sla zwieren.
Oud 4 februari 2013, 17:07   #4140
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In die links zie ik niets dat debunked. Het is maar magertjes met wat je afkomt hoor.
Je bedoelt : als het niet allemaal bewezen is dat het keer op keer zever of fake was dan is kan er nog wat aan zijn en is het dus niet gedebunked ?
Een beetje zoals je lauwe reactie op de ontmaskering van Uri Geller ? : "Het is niet omdat men die mens betrapt heeft op valsspelen dat hij niet over speciale gaven beschikte"

Citaat:
Trouwens, alles wat een beetje poluraiteit heeft zal aangevallen worden door skeptici.
ja jong ... skeptici halen plezier uit het debunken van populaire dingen, dat is algemeen bekend
De superbowl, de boeken van Harry Potter en Twilight, Restaurant Populair, tablets, Obama, etc .... dat vinden skeptici allemaal erg onwaarschijnlijk dat die bestaan

Citaat:
Je zoekt gewoon debunkingen op en copy paste die zonder de minste kritische zin. Precies wat ik zeg.
tuttut .... nog veel makkelijker is het googelen op spoken, aliens, ufo's, etc
Gewoon even intikken en men krijgt algauw een half miljard hits

Citaat:
Op welk van die miljarden sites vinden we dat dan ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be