Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 april 2007, 16:00   #401
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naturtrane Bekijk bericht
Er wordt idd te vaak hitler geroepen. Maar dat we 'ons' verleden goed moeten kennen vind ik maar normaal. Trouwens, veel blijft er meestal toch niet hangen bij leerlingen hoor.
u noemt dat normaal'... ik noem dat 'niet nuttig'...
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2007, 16:01   #402
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Schone complottheoriën: Je moest eens weten hoeveel zwartzakjes er in die papieren met naam en toenaam stonden die maar al te blij zijn dat er niks meer bovenkomt!
De grootste vijand van de VU was toch het VLaams BLok?

Feremans,

je kent blijkbaar niet eens de geschiedenis van je eigen partij, dus laat het om over de wereldgeschiedenis ook nog maar 1 woord te zeggen.

En de papieren van de Oostfronters zijn nooit vernietigd geweest, die zitten veilig in Duitse archieven. Gelukkig maar, want de Oostfronters krijgen tenminste nog de erkenning van de NATO waar ze recht op hebben.

Je bent dus weer bezig met te tonen hoeveel je die grijze massa van je gebruikt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2007, 16:30   #403
Infanterie
Vreemdeling

Infanterie's schermafbeelding

Standaard

*knip*

Geen revisionisme/negationisme.

mvg,
Arnold.

La guerre juste n'existe pas et n'existera nulle part. Dans la guerre il ne s'agit pas d' avoir raison éthiquement mais physiquement. G. Faye
Infanterie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2007, 18:09   #404
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er zijn voldoende bewijzen gevonden en geleverd dat het weldegelijk heeft plaats gehad.

Alleen was er niemand op de hoogte van wat er daar gebeurd.
Dit was één van de best bewaarde geheimen van de Nazi-leiding.
Oud 26 april 2007, 18:56   #405
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Ik vermoed dat de discussie over de Holocaust inderdaad enkel gefnuikt wordt door de wet.
Persoonlijk ga ik er van uit dat zowel Jantje als Infanterie hier gelijk kunnen hebben. De echte waarheid wordt in de loop der jaren moeilijker en moeilijker om te achterhalen.

Wat me op de eerste plaats wel opvalt, is dat alle getuigende overlevende van de genocide, er ook verhalen bijtrekken, die ze van anderen hebben horen vertellen, maar die ze niet zelf ervaren hebben.
Dat maakt het inderdaad niet makkelijk om alles te verifiëren.

De dingen die op mij het meest indruk gemaakt hebben, waren een bezoek aan het Fort van Breendonk, waar geen gaskamer was en de film Schindler's List, waar eerst een groep vrouwen elkaar liggen op te jutten met geruchten van gaskamers in Auschwitz.
Uiteindelijk komen ze er terecht. Ze ondergaan de voorgeschreven procedure: uitkleden, kaalscheren en ze krijgen zeep, waarna ze ... ik sloot eerst mijn ogen, toen ze ... wat uiteindelijk een douche bleek te zijn, binnengeleid werden.

Dat heeft me een andere kijk op de zaak gegeven. Al die propaganda op school heeft me een visie van twijfel gegeven. Niet dat ik aan de gruwel twijfel, maar wel aan de gruwel die men op school serveert.

Ik heb mijn visie op wat er gebeurd is, maar blijkbaar mag ik mijn vragen niet stellen en mag ik mijn bedenkingen niet uiten. Sorry, maar ik ben nog steeds een mens en geen papagaai.

De huidige regering is goed bezig met het ontmenselijken van iedereen die hun mening niet deelt. Uitkijken voor mensen als bv De Gucht, die enkel het populisme dat hij verspreid als zijn waarheid aanziet.
Mensen als mestkevers stigmatiseren? Mensen, kijk goed uit, want De Gucht is Hitler waard. Deze schreef ook een boek voor hij alles begon uit te voeren.
Ik raad mensen aan om "Mein Kampf" te lezen en er hun conclusies uit te trekken.

Onze democratie wordt door onze huidige machtshebbers even goed misbruikt, als dat de nazi's destijds gedaan hebben.

Wat ze ons op school leren is niets meer dan propaganda! Kijk naar rechts en dan zie je niet wat ze met ons van plan zijn!

Laatst gewijzigd door Boadicea : 26 april 2007 om 18:59.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2007, 20:56   #406
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik vermoed dat de discussie over de Holocaust inderdaad enkel gefnuikt wordt door de wet.
Persoonlijk ga ik er van uit dat zowel Jantje als Infanterie hier gelijk kunnen hebben. De echte waarheid wordt in de loop der jaren moeilijker en moeilijker om te achterhalen.

Wat me op de eerste plaats wel opvalt, is dat alle getuigende overlevende van de genocide, er ook verhalen bijtrekken, die ze van anderen hebben horen vertellen, maar die ze niet zelf ervaren hebben.
Dat maakt het inderdaad niet makkelijk om alles te verifiëren.

De dingen die op mij het meest indruk gemaakt hebben, waren een bezoek aan het Fort van Breendonk, waar geen gaskamer was en de film Schindler's List, waar eerst een groep vrouwen elkaar liggen op te jutten met geruchten van gaskamers in Auschwitz.
Uiteindelijk komen ze er terecht. Ze ondergaan de voorgeschreven procedure: uitkleden, kaalscheren en ze krijgen zeep, waarna ze ... ik sloot eerst mijn ogen, toen ze ... wat uiteindelijk een douche bleek te zijn, binnengeleid werden.

Dat heeft me een andere kijk op de zaak gegeven. Al die propaganda op school heeft me een visie van twijfel gegeven. Niet dat ik aan de gruwel twijfel, maar wel aan de gruwel die men op school serveert.

Ik heb mijn visie op wat er gebeurd is, maar blijkbaar mag ik mijn vragen niet stellen en mag ik mijn bedenkingen niet uiten. Sorry, maar ik ben nog steeds een mens en geen papagaai.

De huidige regering is goed bezig met het ontmenselijken van iedereen die hun mening niet deelt. Uitkijken voor mensen als bv De Gucht, die enkel het populisme dat hij verspreid als zijn waarheid aanziet.
Mensen als mestkevers stigmatiseren? Mensen, kijk goed uit, want De Gucht is Hitler waard. Deze schreef ook een boek voor hij alles begon uit te voeren.
Ik raad mensen aan om "Mein Kampf" te lezen en er hun conclusies uit te trekken.

Onze democratie wordt door onze huidige machtshebbers even goed misbruikt, als dat de nazi's destijds gedaan hebben.

Wat ze ons op school leren is niets meer dan propaganda! Kijk naar rechts en dan zie je niet wat ze met ons van plan zijn!

Maar geen enkel eerlijk persoon zal de genocide van de Nazi's ontkennen.
Men kan over de aantallen ruzie maken, maar deze zullen idd dichter bij de 6miljoen liggen dan bij de 100.000.

Dat de regering een wet heeft gemaakt die verbied deze genocide te negeren is op zich idd al stom, maar dat ze elke mogelijkheid om aan de opgegeven getallen te twijfelen strafbaar heeft gemaakt is nog gekker.

Er bestaat immers een Duits archief dat men kan nakijken om er achter te komen hoeveel mensen er echt zijn vergast.

Dat er mensen waren die hier in breendonk reeds verhalen te horen kregen over de gaskamers in de concentratie kampen is de grootste leugen die er bestaat.
Want als men het in het kamp Breendonk wist, wil dat zeggen dat men het over heel het Duitse derde rijk wist en dus ook in het geallieerde militaire hoofdkwartier.
Dit zou betekenen dat de geallieerden na de landig in Normandië alles op alles zouden gezet hebben om deze kampen zo snel mogelijk te bereiken en om de vergasistallaties te vernietigen.
Men heeft van het vinden en het bevrijden nooit een prioriteit gemaakt aan geallieerde kan, wat duidelijk wijst op het feit dat men niet van deze kampen op de hoogte was. Wat betekend dat hun spionnen en de verzetstrijders er ook niets van verteld hebben, waarschijnlijk omdat ze er ook niets van wisten.
Dus het verhaal over de vrouwen die het te horen kregen in Breendonk kloppen gewoon niet.

Dat onze huidige politici niet moeten onder doen voor de Nazi's op de genocide en oorlog na, is idd een vaststaand feit.
Oud 26 april 2007, 21:08   #407
Infanterie
Vreemdeling

Infanterie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infanterie Bekijk bericht
*knip*

Geen revisionisme/negationisme.

mvg,
Arnold.
Tot hier de vrije meningsuiting in het Vrije Democratische Westen! "There's no business like Shoah-business".

La guerre juste n'existe pas et n'existera nulle part. Dans la guerre il ne s'agit pas d' avoir raison éthiquement mais physiquement. G. Faye
Infanterie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2007, 21:27   #408
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infanterie Bekijk bericht
Tot hier de vrije meningsuiting in het Vrije Democratische Westen! "There's no business like Shoah-business".
Ongelofelijk. Onze goede vriend C2C mag barbaarsheden in het rond strooien over zijn grote voorbeeld Stalin, hij mag de misdaden van Stalin negeren langs alle kanten, maar u zou uw mening over de holocaust niet mogen verkondigen? Ziehier onze politiek-correcte democratie. Ziehier de geprezen open samenleving. Ziehier de 'gelijkheid'.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 06:24   #409
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ongelofelijk. Onze goede vriend C2C mag barbaarsheden in het rond strooien over zijn grote voorbeeld Stalin, hij mag de misdaden van Stalin negeren langs alle kanten, maar u zou uw mening over de holocaust niet mogen verkondigen? Ziehier onze politiek-correcte democratie. Ziehier de geprezen open samenleving. Ziehier de 'gelijkheid'.

Gelijkheid en democratie zijn verdwenen de dag dat Agalev in de regering is getreden.

En onze mod kunnen er niet aan doen, dat het ene wel mag van de wet en het andere niet.
Maar zij moeten wel zorgen dat het forum niet gesloten word door onze politiek correcte machthebbers.

Maar het is ook een duidelijk voorbeeld van het twee maten en twee gewichten van onze linkse politci.
Oud 27 april 2007, 06:37   #410
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Het wordt dus de hoogste tijd om wat meer documentaires op de televisie te laten illustreren wat er aan de hand is.
ZIjn de ooststrontstrijders collectief doof en blind geworden? Ocharme toch!
Goebels wist NATUURLIJK niet wat er gebeurde: die had wat anders te doen dan zich bezig te houden met "petit détails"!
weet gij wat uw vrouw bezig is terwijl gij aan het werk bent of op een vergadering zit ?

we zullen daar ook eens foto's van maken, opnames met verborgen camera... de pikante details zullen we knippen

ge kunt dan ook zeggen : "daar wist ik nu helemaal niets van..."
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 06:42   #411
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schone complottheoriën: Je moest eens weten hoeveel zwartzakjes er in die papieren met naam en toenaam stonden die maar al te blij zijn dat er niks meer bovenkomt!
Oostfronters waren gewone soldaten en geen nazisten of oorlogsmisdadigers die de Joden mee hebben uitgeroeid.
Leer daar eens een onderscheid in te maken.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 27 april 2007 om 06:43.
Oud 27 april 2007, 06:46   #412
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
achteraf wel door hun verraad aan de Vlamingen ! de Anciaux' op kop ! Toen de pompiers Arabisch moesten leren in Bussel !
Oud 27 april 2007, 06:50   #413
bosstraat5
Banneling

Standaard

Hoeveel genocides heeft deze man op zijn geweten?

Theodor Herzl

“It is essential that the sufferings of Jews. . . become worse. . . this will assist in realization of our plans. . . I have an excellent idea. . . I shall induce anti-semites to liquidate Jewish wealth. . . The anti-semites will assist us thereby in that they will strengthen the persecution and oppression of Jews. The anti-semites shall be our best friends”.
-- From Herzl's Diary

Israelische documentaire over Herzl (hebreeuws gesproken engels ondertiteld)
http://video.google.com/videoplay?do...6707&q=zionism
bosstraat5 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 07:05   #414
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
achteraf wel door hun verraad aan de Vlamingen ! de Anciaux' op kop ! Toen de pompiers Arabisch moesten leren in Bussel !

Het VB was enkel een partij die met stemmen van de VU ging lopen, maar was nooit een politieke vijand van de VU.

Pas toen Spirit werd opgericht, is het VB een vijand van Spirit geworden, met als de NV.A een vijand van Spirit is.
Maar op politiek gedachtengoed vlak zijn NV.A en het VB zelfs gelijke, ze gebruiken enkel andere middelen om hun doel te bereiken, terwijl Spirit het VU gedachtengoed totaal verlaten en verraden heeft.
Oud 27 april 2007, 07:20   #415
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Maar geen enkel eerlijk persoon zal de genocide van de Nazi's ontkennen.
Men kan over de aantallen ruzie maken, maar deze zullen idd dichter bij de 6miljoen liggen dan bij de 100.000.

Dat de regering een wet heeft gemaakt die verbied deze genocide te negeren is op zich idd al stom, maar dat ze elke mogelijkheid om aan de opgegeven getallen te twijfelen strafbaar heeft gemaakt is nog gekker.

Er bestaat immers een Duits archief dat men kan nakijken om er achter te komen hoeveel mensen er echt zijn vergast.

Dat er mensen waren die hier in breendonk reeds verhalen te horen kregen over de gaskamers in de concentratie kampen is de grootste leugen die er bestaat.
Want als men het in het kamp Breendonk wist, wil dat zeggen dat men het over heel het Duitse derde rijk wist en dus ook in het geallieerde militaire hoofdkwartier.
Dit zou betekenen dat de geallieerden na de landig in Normandië alles op alles zouden gezet hebben om deze kampen zo snel mogelijk te bereiken en om de vergasistallaties te vernietigen.
Men heeft van het vinden en het bevrijden nooit een prioriteit gemaakt aan geallieerde kan, wat duidelijk wijst op het feit dat men niet van deze kampen op de hoogte was. Wat betekend dat hun spionnen en de verzetstrijders er ook niets van verteld hebben, waarschijnlijk omdat ze er ook niets van wisten.
Dus het verhaal over de vrouwen die het te horen kregen in Breendonk kloppen gewoon niet.

Dat onze huidige politici niet moeten onder doen voor de Nazi's op de genocide en oorlog na, is idd een vaststaand feit.

Denk nog eens goed na, als je zou weten dat je met enkele tientallen in de douche gejaagd gaat worden om daar te sterven, en je wordt begeleid door een aantal SS ers, dan ga je die kerels toch te lijf, sterven ga je toch, dus waarom geen risico nemen...

Het beste bewijs dat er bestaat om te zeggen dat die mensen inderdaad van niks wisten.

Niemand laat hem als een lam naar het schavot leiden in zo'n groot aantal, terwijl er een kans is om te onstnappen, zelf al is die kans minimiem of alleen uitstel van executie.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 07:38   #416
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De oude "Wir haben es nicht gewusst" leugen!!

Vreemd dat de anderen het wél wisten..
Natuurlijk, die "goede jongens" die enkel Signaal lazen wisten wat de nazis wel wilden vertellen, of men niet wist dat Signaal puur propaganda was...
Anderen luisterden in 't geniep naar de BBC of wisten al van voor de oorlog wat de nazis planden...
Wat een hypocrisie!! Iedereen wist of kon in grote lijnen weten voor wat de nazis stonden, zij het niet in detail.

En uiteindelijk draait het enkel om "amnestie": niet kwijtschelden van straf of genade (d�*t gebeurde voor bijna alle gevallen in 1952/1953), maar de fictie hanteren dat er nooit een misdrijf was en dus de straf "goedgemaakt moet worden: terugbetalen door de Staat (=de belastingbetaler) van de toen geïnde boetes, verbeurdverklaarde bezittingen etc, en d�*t met 60 jaar gecumuleerde intrest (zo geïnspireerd door de fiinanciële regeling tussen Mussolini en de Paus, bij het Verdrag van Lateranen in 1929: toen koste de betaling van de Romeinse staat+samengestelde intrest over de periode 1876-1929 erop een ongehoord miljardenbedrag aan de Italiaanse staat)
De zwartzakskes hebben dat al lang in het vizier!

De oorlogsuitzendingen van de BBC zijn op CD te krijgen, ik heb er daar een paar van beluisterd, en moester er toch bestaan waar het bestaan van vernietegingskampen wordt vermeld dan heb ik er nog nooit een gehoord en heb ik er ook nog nooit een vermelding van gezien, en ik ben vrij goed gedocumenteerd, zowel oud materiaal, mensen die het meegemaakt hebben als nieuw materiaal.

Wees maar zeker de moment dat iemand bewijs zou vinden dat zowat iedereen moet geweten hebben dat de joden op transport naar een kamp gingen om uitgeroeid te worden, dan werd daar meteen een bestseller over geschreven. maar ik moet die nog altijd zien...

Natuurlijk was Signaal propaganda, daarom haal ik het ook aan, het was het enige dat te krijgen was, buiten de kranten tijdens de oorlog, heb je de uitgaven van de oorlogskranten gelezen ? iets gezien over gaskamers ...

Mijn grootvader zat in de streek van Magdeburg, dus vrij oostwaarts, op een paar uur van Polen, die heeft nooit wat gehoord over vernietegingskampen... had nochtans contact met de Duitse bevolking, en andere gevangenen, uit Polen en Rusland...

Dus nu moet gij mij nekeer vertellen , hoe gewone mensen , Vlaamse boerenjongens, konden weten dat die van den Dodenkopfen SS mensen aan het uitroeien waren op een industrieële schaal.

De plaatselijke dorpspastoor, in vele gevallen de enige man met echt gezag in een dorp, riep die gasten op om te gaan vechten tegen het goddeloze communisme, Filosoof laat ons eerlijk zijn, hadden wij in die gasten hun schoenen gestaan, in dat tijdsbeeld, we waren misschien ook wel gegaan.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 08:05   #417
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Denk nog eens goed na, als je zou weten dat je met enkele tientallen in de douche gejaagd gaat worden om daar te sterven, en je wordt begeleid door een aantal SS ers, dan ga je die kerels toch te lijf, sterven ga je toch, dus waarom geen risico nemen...

Het beste bewijs dat er bestaat om te zeggen dat die mensen inderdaad van niks wisten.

Niemand laat hem als een lam naar het schavot leiden in zo'n groot aantal, terwijl er een kans is om te onstnappen, zelf al is die kans minimiem of alleen uitstel van executie.

Klinkt mss raar, maar jawel, de massa laat is gewillig als schapen naar de slachtbank brengen. Dit zonder ook maar enige weerstand te bieden tegen de slachters.
1 mens met een wapen kan duizend mensen in bedwang houden.
Hier werkt namelijk de kuddegeest en hoopt de massa om het te overleven als ze niet tegen werken en er slechts een paar eenheden aan het roofdier ten prooi vallen.
Maar de tweede reden waarom men niets ondernam van uit de gevangenen zelf, was dat de meeste bewakers binnen het kamp, zelf Joden waren. Het waren dus juist hun eigen sterkste mensen en dus hun fysieke leiders die hen naar de gaskamers begeleide.

Dit was ook een verschijnsel in de Japanse kampen, ze zatten daar ook met duizende bij elkaar die bewaakt werden door slechts enkel gewapende Jappen, en toch hebben ook de jappen nooit een opstand gehad in hun kampen.

Je kan dit dus echt niet gebruiken als bewijs dat men buiten de kampen niets wist.

Maar dat men niets wist buiten de uitroeingskampen, kan je wel gemakkelijk bewijzen door het feit, dat de geallieerden zelf er pas zijn achtergekomen toen een groep soldaten de kampen vond verscholen in de bossen ver weg van de bewoonde wereld. En het feit dat de leiding van de geallieerde troepen zelf NOOIT opdracht heeft gegeven om deze kampen op te sporen, dit terwijl ze toch regelmatig luchtfoto's liet maken van de regio op zoek naar de geheime wapenfabrieken van de Duitsers.
Of moeten we stellen dat ze het wel wisten, dit zou natuurlijk verklaren waarom er NOOIT bommen op die kampen en hun toegangswegen zijn gevallen.

Deze overweging geeft natuurlijk een heel ander verhaal over die kampen en de medeplichtigen er aan.
En verklaard in eens ook waarom men nu steeds zosnel toegeeft aan Israël en zo weinig ten hen onderneemt.
En is het daarom dat men hier de hetze tegen de Oostfronters blijft voeden en hen blijft beschuldigen van medeplichtigheid aan deze massamoorden?

Er moet immers ook een verklaring zijn waarom Zwitserland NOOIT is gedongen geweest om na de oorlog de rekeningen en kluizen van de gestorven Joden vrij te geven.
Er moet een reden bestaan, waarom zowel Duitsland als de geallieerden NOOIT de grenzen van Zwitserland hebben geschonden tijdens WW2 en daarna.
Dat het zich neutraal had verklaard in deze oorlog was echt geen reden voor de Nazi's om een land niet aan te vallen, die hielden daar echt geen rekening mee hoor. En militair gezien, was Zwitserland echt geen tegenstander die opgewassen was tegen het Duitse oorlogsmachine.

Ook het landschap was geen hinderpaal, Oosterrijk heeft het zelfde landschap en is wel bezet geweest.

Er zit dus mogelijk veel meer achter dan men vrij geeft.
Er zijn te veel vragen die onbeatwoord blijven.
Oud 27 april 2007, 08:09   #418
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Auschwitz II / Birkenau

Voordat dit complex opgericht kon worden, werden 7 poolse dorpen geannexeerd en platgebrand. In Auschwitz II / Birkenau werden de methodes voor liquidering van de Joden steeds efficiënter opgepakt, tot een dagelijkse capaciteit van 10.000 verbrandingen per dag…. Daartoe werden 4 crematoria ondergronds ingericht, welke opgezet werden als een badhuis. Men vertelde de gevangenen dat ze zich mochten douchen. Door hen uit te laten kleden in een als badhuis betegelde ruimte werd deze illusie in stand gehouden, tot onder de douches aan toe…..

Laatst gewijzigd door ericferemans : 27 april 2007 om 08:19.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 08:20   #419
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De oorlogsuitzendingen van de BBC zijn op CD te krijgen, ik heb er daar een paar van beluisterd, en moester er toch bestaan waar het bestaan van vernietegingskampen wordt vermeld dan heb ik er nog nooit een gehoord en heb ik er ook nog nooit een vermelding van gezien, en ik ben vrij goed gedocumenteerd, zowel oud materiaal, mensen die het meegemaakt hebben als nieuw materiaal.

Wees maar zeker de moment dat iemand bewijs zou vinden dat zowat iedereen moet geweten hebben dat de joden op transport naar een kamp gingen om uitgeroeid te worden, dan werd daar meteen een bestseller over geschreven. maar ik moet die nog altijd zien...

Natuurlijk was Signaal propaganda, daarom haal ik het ook aan, het was het enige dat te krijgen was, buiten de kranten tijdens de oorlog, heb je de uitgaven van de oorlogskranten gelezen ? iets gezien over gaskamers ...

Mijn grootvader zat in de streek van Magdeburg, dus vrij oostwaarts, op een paar uur van Polen, die heeft nooit wat gehoord over vernietegingskampen... had nochtans contact met de Duitse bevolking, en andere gevangenen, uit Polen en Rusland...

Dus nu moet gij mij nekeer vertellen , hoe gewone mensen , Vlaamse boerenjongens, konden weten dat die van den Dodenkopfen SS mensen aan het uitroeien waren op een industrieële schaal.

De plaatselijke dorpspastoor, in vele gevallen de enige man met echt gezag in een dorp, riep die gasten op om te gaan vechten tegen het goddeloze communisme, Filosoof laat ons eerlijk zijn, hadden wij in die gasten hun schoenen gestaan, in dat tijdsbeeld, we waren misschien ook wel gegaan.

De oorlogsuitzendingen van de BBC hebben idd nooit melding gemaakt van de kampen. Daar komt bij dat veel jonge mannen reeds in het begin waren opgepakt en naar werkkampen waren gestuurd. Ze zatten dus vaak ook zeer ver weg van de plaatsen waar de BBC te ontvangen was en hadden door geen beschikking over een radio. Hun enige echte vrij neutrale informatie die ze hadden, was de bepaling van waar de gewonde soldaten kwamen. Dat was hun enige juiste en neutrale informatie bron.
De rest was idd Duitse propaganda, zo kregen ze te horen dat de geallieerden terug in zee waren gedreven in Normandie, terwijl er nog steeds gewonden binnen kwamen uit het centrum van Frankrijk en zelfs al de eerste gewonden uit Belgie begonnen binnen te komen.

Maar ook nu nog, krijgen we een massa informatie over het westfront en de vorderingen en snelheid van oprukken daar, maar over het Oostfront is bijna niets te horen of te vinden. Enkel dat het er daar veel hevigere aan toeging dan aan het westfront.
Oud 27 april 2007, 08:39   #420
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Auschwitz II / Birkenau

Voordat dit complex opgericht kon worden, werden 7 poolse dorpen geannexeerd en platgebrand. In Auschwitz II / Birkenau werden de methodes voor liquidering van de Joden steeds efficiënter opgepakt, tot een dagelijkse capaciteit van 10.000 verbrandingen per dag…. Daartoe werden 4 crematoria ondergronds ingericht, welke opgezet werden als een badhuis. Men vertelde de gevangenen dat ze zich mochten douchen. Door hen uit te laten kleden in een als badhuis betegelde ruimte werd deze illusie in stand gehouden, tot onder de douches aan toe…..

Feremans,

Dit alles is informatie die men pas later heeft gevonden en vrijgegeven.

Het feit dat men dit heeft kunnen doen en de mensen heeft kunnen blijven wijsmaken dat ze een douche binnen stapten, wijst er zelfs op dat men zelfs binnen de kampen niets wist over de douche verklaringen van de Duitsers.

En je vergeet steeds weer opnieuw dat deze verhalen zijn verteld geweest door Joden die het zelf hebben meegemaakt.

De enige gevangenen die het douche verhaal ooit zouden kunnen navertellen zijn zij de na het horen van de doucheverkaringen van de Duitsers, deze blokken leven terug verlieten.
Niemand, maar dan ook niemand van de mensen die de douchecellen(gaskamers) als slachteroffer zijn binnen gegaan, konden daarna nog vertellen wat er tegen hen was gezegd geweest.

Enkel zij die het verhaal hoorden, maar niet in de gaskamers zelf binnen moesten kunnen dit navertellen.
En wees gerust, de Duitsers waren echt niet zo dom, om de mensen die meewerkten, gewoon tussen de andere gevangenen te zetten, dit zou tot een opstand hebben kunnen leiden en tot het vermoorden van hun werkkrachten door de andere gevangenen.
De kapo's kregen immers een betere behandeling.

Maar dit is nog geen bewijs dat men het buiten de kampen wist of had moeten weten.
En zelfs vandaag worden er overal ter wereld nog hele dorpen ontruimd en plat gegooid om fabrieken in de plaats te zetten.
iets dat toen hier ook heel normaal was.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be